Gå til innhold

Hvordan ser dette ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 18 år, 163 høy og veier ca. 55 kg. Jeg er fornøyd med vekten, men ønsker å stramme litt opp og gå litt ned i fettprosent. Jeg har forstått det slik at kostholdet har veldig mye å si for hvilken framgang man har med treningen. Så da lurte jeg egentlig på om noen av dere har litt greie på dette med kosthold i forhold til trening, og kanskje kunne tatt en titt på kostholdet mitt? :)

På en dag spiser jeg ca dette:

M1: 50g havregryn, 100g gresk yoghurt, 100g cottage cheese, noen never blåbær

M2: 1 skyr + 1-2 frukt og en neve nøtter

M3: 3-4 knekkebrød + en pakke kyllingpålegg

M4: 150-200 g kylling/ laks/ svin, 1 søtpotet (evt 1-2 vanlig potet), MYE grønnsaker (oftest kokte gulrøtter, brokkoli, blomkål, erter, mais). Av og til litt saus til.

M5: Mager kesam/ cottage cheese med frukt og bær + 2 knekkebrød med skinke og ost

Jeg småspiser også litt frukt/grønnsaker innimellom måltidene.

Når det gjelder trening, så trener jeg etter et program jeg har satt opp selv:

Hip thrust 3x12
Knebøy 3x12
Utfall 3x12 på hver fot
Lat pulldown 3x12
Skulderpress 3x12
Rygghev 3x12
Sit ups 3x30

Trener dette ca 3 ganger i uken + 3x30 min cardio

Hvordan ser dette ut for dere? Jeg er veldig nybegynner, så kom gjerne med innspill om ting som kan forbedres i både kostholdet og treningen. Er det noe jeg burde endre på eller kutte ut/legge til?

Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: a74d1...f96
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vi er veldig lik. Jeg er 22 år, 164 høy og veier 56 kg. Jeg synes både kostholdet ditt og treningsplanen ser veldig bra ut. Trener selv 4 ganger i uka med 2-3 styrkeøkter og 1 kondisjon.

Du kan jo også legge til markløft og benkpress etterhvert. Og kanskje planken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...