~sikka~ Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Jeg har ei bonusdatter på 6 år, som har snapchat, hun fikk lov å installere dette av sin mor... Jeg bruker ikke snapchat selv, men vet det er 12årsgrense, hva tenker dere om dette?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hadde ikke latt min 6 åring ha snapchat ihvertfall... Ikke eget nettbrett/mobil heller for den saks skyld. Anonymous poster hash: 8befb...dcc 8
~sikka~ Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2014 Hehe, ja ikke sant, hun fikk nettbrett av moren også
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Hehe, ja ikke sant, hun fikk nettbrett av moren også Vi har et nettbrett. Men det er ikke ungen sitt, selv om det er hun som bruker det mest. Hun bruker det til å se på film og spille på. Men får ikke bruke det når wifi-en er slått på. Anonymous poster hash: 8befb...dcc
Ingvilddd Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Hvis jeg hadde et barn på 6 år ville jeg ikke latt det bruke snapchat (heller ikke Facebook, Instagram osv.), men det er jo min personlige mening. Synes dette skal være opp til den enkelte forelder, og dersom både moren og faren til denne jenta synes det er greit, så er det jo i utgangspunktet ikke noe i veien for at hun bruker Snapchat
Rosewood Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 6 åring med snapchat? Da jeg var 6 år lagde jeg gjørmekaker og lekte med dukker 12
~sikka~ Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2014 Tja, men er det egentlig trygt da? Det er vel en grunn for aldersgrensen. Mine barn på samme alder får ikke lov å ha det. Det er ikke greit for faren, men han gjør ikke noe med det...
~sikka~ Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2014 6 åring med snapchat? Da jeg var 6 år lagde jeg gjørmekaker og lekte med dukker Akkurat, verden har blitt så snål...
Ingvilddd Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Tja, men er det egentlig trygt da? Det er vel en grunn for aldersgrensen. Mine barn på samme alder får ikke lov å ha det. Det er ikke greit for faren, men han gjør ikke noe med det... Hva dine egne barn får lov til og ikke skal i utgangspunktet ikke ha noe å si for hva dette barnet får lov til og ikke, selv om det naturligvis er lett å sammenligne siden du er sammen med faren. Men dersom faren ikke synes det er greit, så blir det jo noe annet. Hvorfor gjør han ikke noe med det hvis han ikke synes det er greit...? Det er jo han som er voksen mann og far i dette tilfellet, og må snakke med moren om dette slik at de kan bli enige om regler for deres felles datter. 3
Sirah Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 6 åring med snapchat? Da jeg var 6 år lagde jeg gjørmekaker og lekte med dukker jeg også.....
Lexandra Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Dersom innstillingene er gode , slik at ikke hvem som helst kan snappe snopp til henne så ser jeg ikke problemet. Med tanke på at barnet har sin kjernefamilie i to hjem er dette en super måte for jenta å kunne dele sin hverdag med begge familiene sine. Dere kan lett gi henne en oppmerksomhet og hun kan gi dere . Som 6 åring er det ikke lett å skrive hva man ser, tenker og føler, men med et bilde kan man enkelt dele noe Barn er utrolig tekniske når det kommer til denne nye teknologien.. Selv 1 åringer har glede av et nettbrett. Selv har jeg et bonusbarn på 9 som. Har iPod 5 . Ingenting varmer mer enn disse oppmerksomhetene hun snapper til meg 2
Gjest Whitestripes Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Akkurat, verden har blitt så snål... Verden har ikke bare blitt snål av seg selv, det er det vi som sørger for. Når små barn behandles som tenåringer, og alle grenser og utviklingsstadier skal forseres, blir det sånn. Vi tar barndommen fra barna ved å la dem få snapchat, facebook og instagram når de er så små at de ikke engang aner hva det går ut på. Nettbrett er ok til sitt bruk, med voksentilsyn, men alle sosiale medier har aldersgrense av en grunn. Aldri i livet om mine barn hadde fått lov til noe sånn da de var 6 år. Men enkelte foreldre tør ikke ta foreldreansvar. Våg å være voksen! 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Så lenge profilen er privat og de voksne kontrollerer kontaktene må vel det gå bra? Anonymous poster hash: be8d7...1df 2
minister-mio Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Jeg kan se verdien av det. Men hva om hun ikke bare sender snapper til sin mor? Om hun ved et uhell sender bilder av seg selv til fremmede? 1
Medusa13 Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Bruker ikke snapchat selv og kjenner ikke til hvordan det er mulig å sette innstillingene på det, men rent umiddelbart virker Snapchat litt "risky" på meg. Ellers synes jeg det er bare positivt at 6 -7 åringer bruker både nettbrett, PC og mobil, da vi tross alt lever i en digital verden som vil være enda mer digital når de vokser opp. Det å bruke digitale verktøy utelukker jo heller ikke lek med sølekaker. Det er mulig å leke med søle og andre ting ved siden av. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 2. februar 2014 #16 Skrevet 2. februar 2014 Mine barn har nettbrett, men får bare bruke det til diverse spill tilpasset aldersgruppen. Nå tror jeg snapchat er "bedre" enn facebook, da det med strenge innstillinger bare er mulig for henne å sende/motta snaps fra folk hun kjenner. Men jeg ville ikke latt min 6-åring ha det.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #18 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har en 7-åring som kjøpte seg egen iPad nylig. Han hadde spart lenge, og kjøpte den for egne penger. Han har nå installert snapchat, og jeg må innrømme at jeg var skeptisk i starten. Det var faren som hadde hjulpet ham med å installere det, vi bor hver for oss. Han har kun noen få brukere fra familien på sin snapchatliste, og innstillinger som gjør at ingen fremmede kan sende ham snaps. Nå synes jeg det er utrolig koselig å få bilder og små videosnutter fra sønnen min når han er med far. Da han mistet sin 3.tann fikk jeg bilder av en stolt og tannløs gutt Jeg har også flere tantebarn på samme alder med min sønn som sender meg bilder av og til, og det er en morsom måte å få innblikk i hverdagen deres på. Jeg ser ikke problemet så lenge foreldrene følger med. Sønnen min har begrenset iPad-tid, så det er ikke slik at han sitter å spiller og sender snaps hele tiden. Anonymous poster hash: d3150...618
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Problemet blir den dagen hvor barnet selv klarer eller får noen til forandre innstillingene. Da begynner man å ta bilder av vennene sine og sende videre..jeg hater når noen tar bilde på den måten av mine små barn uten å vite konsekvensene. For det gjør man ikke de første årene i småskolen. Det er store grunner for at ALT har sine aldersgrenser og som ANSVARLIGE foreldre bør man følge dette til punkt og prikke! Anonymous poster hash: dd8f5...7c3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 Problemet blir den dagen hvor barnet selv klarer eller får noen til forandre innstillingene. Da begynner man å ta bilder av vennene sine og sende videre..jeg hater når noen tar bilde på den måten av mine små barn uten å vite konsekvensene. For det gjør man ikke de første årene i småskolen. Det er store grunner for at ALT har sine aldersgrenser og som ANSVARLIGE foreldre bør man følge dette til punkt og prikke!Anonymous poster hash: dd8f5...7c3 Jeg er enig med deg. Men - her i huset får de ikke sitte på rommet med iPad. Det brukes i stua. Og jeg går gjerne gjennom ting hver kveld.Anonymous poster hash: be8d7...1df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå