Gå til innhold

Woody Allen anklages for overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig i dette. Jeg elsker filmene hans og jeg vil fortsette aa se dem. Ser fortsatt Roman Polanski filmer ogsaa, en pervert privat men en fremragende regissor. Saa lenge folk tar straffen sin (dersom de er skyldige) som de skal, har de gjort bot. Kunsten staar.

Hva med de 21 årene han var på rømmen?

Det er helt greit at du ser Polanski-filmer, det er for mange sleezebags i kunstverdenen til at man kan slutte å lese, se og høre alt av folk med ekle personligheter, men da må man i det minste stå for det. Jeg hører fremdeles på den beste sangen til Noir Désir selv om Bertrand Cantat drepte kona si, men jeg går ikke rundt og later som han var uskyldig. Samme hvor uenig man er i Polanskis skyld i saken så er det da ingen tvil om at han har vært en rømling i flere tiår for å unngå straff i USA.

Anonymous poster hash: 92d51...215

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som overrasker meg mest er en haug med kvinner på et norsk forum som har dyptgående kjennskap til de faktiske forhold. Dette er ord mot ord, og ikke fnugg av bevis.

Anonymous poster hash: fae77...3e8
  • Liker 6
Skrevet

For de som ikke gidder å se hele intervjuet, spol til 8.00 minutt, og se den kjekke valentine som Mia sendte han.

Skremmende.

Anonymous poster hash: 1baa1...a00

:sjokkert:

Anonymous poster hash: 386f2...791

Skrevet

For de som ikke gidder å se hele intervjuet, spol til 8.00 minutt, og se den kjekke valentine som Mia sendte han.

Skremmende.

Hehe.. Om det virkelig var Mia som sendte det kortet så gir det visse assosiasjoner til rollefiguren hennes i Omen. Kanskje hentet hun insperasjon derfra?

http://www.vincethephotographer.com/site.php?page=moviestills/theomen

Anonymous poster hash: 26a31...47f

Skrevet

Han unngår helt å se intervjuer i øynene når han benekter misbruk av sin datter. Fremstår ikke særlig troverdig spør du meg.

Slik overgripere er lystløgnere.

Anonymous poster hash: c01e6...3e0

Som sagt, ord mot ord.. Jeg er på akkurat samme måte som Woody Allen er i youtube-videoen. Er sjeldent i stand til i å se inn i øynene til andre (spesielt inn i kamera...). Betyr ikke at jeg lyver. Spesielt når jeg synes noe er ubehagelig har jeg litt "problemer" med å se vedkommende inn i øynene, selv om jeg veldig gjerne vil. Han er en kunstner, og mest trolig veldig introvert. Jeg elsker Woody og hans kunst, helt ærlig ser jeg ikke forskjellen på han og Hugh Hefner.

Anonymous poster hash: 7f693...694

• Liker 1
Skrevet

Alle filmene til Woddy Allen har hatt et ekkelt og rart preg over seg syns jeg. Fyren selv er jo drit ekkel og har alltid vært det.

Anonymous poster hash: e4aa0...4ba
  • Liker 1
Skrevet

Alle filmene til Woddy Allen har hatt et ekkelt og rart preg over seg syns jeg. Fyren selv er jo drit ekkel og har alltid vært det.

Skrevet

Saklig og greit innlegg.

Not so much!

• Liker 3
Skrevet

Saklig og greit innlegg.

Not so much!

Og hva så? Sannheten er ekkel, er den ikke?

Skrevet (endret)

Jeg elsker Woody og hans kunst, helt ærlig ser jeg ikke forskjellen på han og Hugh Hefner.

Anonymous poster hash: 7f693...694

Om han har forgrepet seg på små barn så må han straffes uansett hvor god filmmaker han er. Men det er du sikkert enig i.

Det jeg egentlig lurte på i det du skriver her er at du ikke ser forskjell på ham og Hugh Hefner?

Hva i alle dager mener du med det? Hugh Hefner?

Ja, Hugh Hefner er en gammel rik, ekkel kall som omgir seg med unge damer.

Men ikke er han kunstner og ikke er han mistenkt for å forgripe seg på små barn.

Endret av pantertante
  • Liker 1
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Enig i dette. Jeg elsker filmene hans og jeg vil fortsette aa se dem. Ser fortsatt Roman Polanski filmer ogsaa, en pervert privat men en fremragende regissor. Saa lenge folk tar straffen sin (dersom de er skyldige) som de skal, har de gjort bot. Kunsten staar.

Veldig enig i det du sier. Ikke at det vil stoppe lynsjemobben.

Skrevet

Om han har forgrepet seg på små barn så må han straffes uansett hvor god filmmaker han er. Men det er du sikkert enig i.

Det jeg egentlig lurte på i det du skriver her er at du ikke ser forskjell på ham og Hugh Hefner?

Hva i alle dager mener du med det? Hugh Hefner?

Ja, Hugh Hefner er en gammel rik, ekkel kall som omgir seg med unge damer.

Men ikke er han kunstner og ikke er han mistenkt for å forgripe seg på små barn.

Uansett hva Woody Allen har gjort eller ikke mot sin tidligere adoptivdatter Dylan, så kommer han aldri til å bli straffet for det. Det finnes ikke snev av bevis for noe som helst. Så spm er om man velger å tro på Dylan eller ikke.

Jeg finner det vanskelig å ha spesielt mye tiltro til en mann som begynner å date adoptivdatteren til sin kjæreste og ender opp med å gifte seg med henne. Men det er selvsagt ikke noe bevis for hans skyld.

• Liker 3
Skrevet

Ja. For ikke glem. Han traff sin andre adoptivdatter Soon-Yi første gang når hun var 10 år , da han begynte å date Mia Farrow. Han var da 48 år.

Og ikke så lenge etterpå når Mia og Woody flyttet sammen, adopterte også han henne.

Hvor gammel var Soon-Yi før Woody begynte å gjøre andre ting enn å bare være adoptivfar for henne?

Rimelig snuskete spør du meg. Mia fant nakenbilder av Soon-Yi som Woody hadde tatt når adoptivdattra var 19-20 år.

Woody Allen har aldri noensinne innrømmet at de hadde et seksuelt forhold før han tok bildene. At det startet for første gang når han tok bildene. Hvor troverdig høres det ut...

Han innrømmer kun det som finnes solide "bevis" for.

Skrevet

Usj, jeg har aldri likt den mannen!

Anonymous poster hash: 39c50...de0

Skrevet

Ja. For ikke glem. Han traff sin andre adoptivdatter Soon-Yi første gang når hun var 10 år , da han begynte å date Mia Farrow. Han var da 48 år.

Og ikke så lenge etterpå når Mia og Woody flyttet sammen, adopterte også han henne.

Hvor gammel var Soon-Yi før Woody begynte å gjøre andre ting enn å bare være adoptivfar for henne?

Rimelig snuskete spør du meg. Mia fant nakenbilder av Soon-Yi som Woody hadde tatt når adoptivdattra var 19-20 år.

Woody Allen har aldri noensinne innrømmet at de hadde et seksuelt forhold før han tok bildene. At det startet for første gang når han tok bildene. Hvor troverdig høres det ut...

Han innrømmer kun det som finnes solide "bevis" for.

Soon-Yi var ikke Woody Allens adoptivdatter, hun var Farrow og Previn`s adoptivdatter. Og Woody Allen adopterte aldri henne. Sånn for ordens skyld.

Forholdet til Soon-Yi var kanskje snuskete og mere til, og ble fordømt rundtomkring, men det var ikke akkurat ulovlig. Soon-Yi var den voksne adoptivdatteren til Mia Farrow, som var Allens kjæreste, men det var ikke noen farskapsrelasjon mellom Soon-Yi og Woody, hverken formelt eller reelt, og siden Allen ikke bodde sammen med Farrow på noe tidspkt, så var det mange av ungene som han ikke hadde noen relasjon til. Så selv om det er et svik uten sidestykke fra både Woody Allens og Soon-Yi Previns side å innlede et forhold under nesa på Mia Farrow mens Allen fortsatt offisielt var hennes kjæreste, så var det ikke kriminelt på noe tidspkt.

Jeg liker ikke det Allen har gjort noe videre, men det får greie seg om han blir anklaget for ting han faktisk har gjort, og ting han kanskje har gjort, om han ikke også skal stå for anklager om ting som aldri har skjedd.

• Liker 5
Skrevet

Ehh.. Når Woody Allen gikk inn i et forhold med Mia Farrow så var Soon-Yi 10 år gammel. Ikke akkurat voksen Soon-Yi da..

Nå vet vi ikke når han begynte å rote med henne. Men er det ikke påfallende at han kun innrømmer å ha hatt et seksuelt forhold med Mia Farrows adoptivdatter fra det øyeblikk han begynte å ta nakenbilder av henne som 19-20 åring (Mia Farrow fersket han, da hun fant bildene i sakene hans).

Ser i flere intervju Woody Allen prøver å tone ned forholdet til Mia Farrow. At han nesten ikke bodde sammen med Mia. Typisk taktikk for å distansere sin rolle som farsfigur for Soon-Yi i alle disse årene.

Skrevet

Tror ikke jeg har sett én eneste WA film, og ikke kommer jeg til å gjøre det etter å ha lest dette heller.

Hvorfor tar du det som en selvfølge at hun snakker sant ?

Anonymous poster hash: 4e6f8...fc8

• Liker 3
Skrevet

En artikkel (på engelsk) av Robert Weide som har laget dokumentarfilm om WA.

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/01/27/the-woody-allen-allegations-not-so-fast.html

Her går det fram at politiet utførte grundig etterforskning, og ikke fant at det hadde funnet noe overgrep sted, men derimot at Mia Farrow formodentlig hadde påvirket jenta's forklaringer i høy grad.

Utplukk:

Let’s back up a bit:

Mia’s allegations of molestation automatically triggered a criminal investigation by the Connecticut State Police, who brought in an investigative team from the Yale-New Haven Hospital, whose six-month long inquiry (which included medical examinations) concluded that Dylan had not been molested. I’ve since read a recurring canard that Woody “chose” the investigative team. Yet nobody has suggested how or why Mia’s team would ever outsource the investigation to a team “chosen” by Woody.

Leventhal further swears Dylan’s statements at the hospital contradicted each other as well as the story she told on the videotape. “Those were not minor inconsistencies. She told us initially that she hadn’t been touched in the vaginal area, and she then told us that she had, then she told us that she hadn’t.” He also said the child’s accounts had “a rehearsed quality.” At one point, she told him, “I like to cheat on my stories.”

• Liker 1
Skrevet

En artikkel (på engelsk) av Robert Weide som har laget dokumentarfilm om WA.

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/01/27/the-woody-allen-allegations-not-so-fast.html

Her går det fram at politiet utførte grundig etterforskning, og ikke fant at det hadde funnet noe overgrep sted, men derimot at Mia Farrow formodentlig hadde påvirket jenta's forklaringer i høy grad.

Utplukk:

Let’s back up a bit:

Mia’s allegations of molestation automatically triggered a criminal investigation by the Connecticut State Police, who brought in an investigative team from the Yale-New Haven Hospital, whose six-month long inquiry (which included medical examinations) concluded that Dylan had not been molested. I’ve since read a recurring canard that Woody “chose” the investigative team. Yet nobody has suggested how or why Mia’s team would ever outsource the investigation to a team “chosen” by Woody.

Leventhal further swears Dylan’s statements at the hospital contradicted each other as well as the story she told on the videotape. “Those were not minor inconsistencies. She told us initially that she hadn’t been touched in the vaginal area, and she then told us that she had, then she told us that she hadn’t.” He also said the child’s accounts had “a rehearsed quality.” At one point, she told him, “I like to cheat on my stories.”

Dette er vel i aller høyeste grad en tolkning, og til alt overmål er det en tolkning sitert fra en tredjehånds kilde av en venn av Woody Allen.

La oss ikke et øyeblikk late som om dette er plukket fra politirapporten eller noen annen dokumentasjon av forløpet. Dette er Woody Allens mangeårige venn som tegner og forteller om hvordan han husker en 20 år gammel sak.

Jeg har atskillig mer tro på Dylans fremstilling av sin egen sak. Og slik hun forteller om det som skjedde, så skjedde det ikke noe som burde resultere i medisinske funn. Det er tydelig nok at det er snakk om beføling, ikke penetrerende sex. En legeundersøkelse ville ikke avsløre noe som helst.

• Liker 4
Skrevet

Dette er vel i aller høyeste grad en tolkning, og til alt overmål er det en tolkning sitert fra en tredjehånds kilde av en venn av Woody Allen.

La oss ikke et øyeblikk late som om dette er plukket fra politirapporten eller noen annen dokumentasjon av forløpet. Dette er Woody Allens mangeårige venn som tegner og forteller om hvordan han husker en 20 år gammel sak.

Jeg har atskillig mer tro på Dylans fremstilling av sin egen sak. Og slik hun forteller om det som skjedde, så skjedde det ikke noe som burde resultere i medisinske funn. Det er tydelig nok at det er snakk om beføling, ikke penetrerende sex. En legeundersøkelse ville ikke avsløre noe som helst.

Så når politirapporten nevner at jenta endret forklaring flere ganger, hvor hun var usikker på om det var på skulderen eller mellom beina hun hadde blitt befølt, så ringer det ingen bjeller?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...