Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som trener hjemme (tenker da mest på styrketrening) og har investert i utstyr?

Jeg trener styrke på treningssenteret, men det hender en og annen gang at jeg ikke har tid å dra dit. Da kunne jeg tenke meg å få gjort litt hjemme i stedet for.

Hvilket utstyr bruker du hjemme (hvis du bruker utstyr da ;) )? Og hvilke øvelser gjør du?

Skrevet

Abilica Doorgym. Benhev og pull-ups. Genialt og billig. Skal få satt på slynger også.

Anonymous poster hash: 298a8...c85
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har en matte, to sett med justerbare manualer (med vektskiver som kan tas av og på) og en benk jeg fant billig på finn.no. På en vanlig styrkeøkt tar jeg f.eks noen av disse:

- arnoldpress

- benkpress

- bicep curls stående eller på skråbenk

- triceps kickback

- markløft (en litt forsiktig versjon iom. at jeg kun har manualer og i tillegg gjerne er alene hjemme. Har litt noia for å ødelegge ryggen)

- knebøy med manualer eller bulgarsk utfall med manualer

- liggende roing på benk

- dips fra benk

- sittende twist med vektskive

Anonymous poster hash: 93bc9...5f6
  • Liker 1
Skrevet

Abilica Doorgym. Benhev og pull-ups. Genialt og billig. Skal få satt på slynger også.

Anonymous poster hash: 298a8...c85

Jeg har samme, med slynger, og det er helt genialt. Utrolig hvor mye styrke man får gjort med så lite utstyr ;)

Anonymous poster hash: b6f07...6a5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også Doorgym, den er helt genial. I tillegg har jeg tre forskjellige kettlebells og en matte.

• Liker 1
Skrevet

RedCord MIni!!!

Anonymous poster hash: cee77...c05
  • Liker 1
Skrevet

Anbefaler gym-ringer fremfor slynger. Koster en brøkdel fordi de har eksistert siden antikken, og er fortsatt i bruk. Noe som indikerer at det er et veldig nyttig apparat.

Det er også greit å ha et par strikk slik at man kan varme opp og tøye med litt motstand.

I tillegg ville jeg hatt et kosteskaft som kan brukes til massasje, uttøying og mobilisering.

Ev en matte dersom du har glatt og hardt parkettgulv.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :)

Noen som har prøvd strikk? Jeg har sett litt rundt på nettet, må være noe enkelt som ikke tar så stor plass (har ikke så veldig god plass i leiligheta mi).

Hvis dere har noen gode nettbutikker å anbefale så gjør gjerne det :)

Skrevet

Takk for link!

Men jeg må bare spørre, hvordan vet jeg str? Og hvor bredt båndet skal være (hvor tungt)?

Jeg ville hatt ett av de tynneste (rødt) og kanskje et av det tredje tynneste (lilla). Det kommer litt an på hva du skal bruke dem til.

Skal du gjøre good mornings med strikk trenger du mer motstand enn det tynneste, og skal du gjøre (banded) shoulder dislocates, så trenger du et av de tynneste.

Pullups kommer det an på hvor sterk du er, men du kan jo alltids kombinere to strikk. Derfor er det lurt med ett tynt og ett litt tykkere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...