AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Jeg har lest tråden om mannen som ønsker å forlate kona og har også lest andre tilsvarende. Er det forskjell på menn og kvinner her? Det virker på meg som om menn går fordi de ikke får den fysiske nærheten, mens kvinner går fordi de mangler den mentale nærheten? Hva mener dere? Anonymous poster hash: 26d82...557
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Det tror jeg er helt riktig. En ting til: Menn går når de har funnet en ny som de kan fortsette med. Kvinner går ut for å finne seg selv og tenke gjennom hva de ønsker videre. Generaliseringer selvsagt, men sant så altfor ofte! Anonymous poster hash: 9d605...a33 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er mann og sier meg enig i teorien din, TS. Det finnes selvsagt bøttevis med unntak, men tendensen er nok som du sier her. Anonymous poster hash: cf715...871 2
Steinar40 Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Ja, dette er nok det typiske scenariet, vil jeg anta. Det som imidlertid er litt pussig er når (enkelte) kvinner sier at sex er så viktig i forholdet. Men for alt jeg vet så mener de da ikke først og fremst den fysiske men heller den mentale nærheten av det å ha sex. Eller så mener de rett og slett at sex er viktig for at mannen ikke skal bli misfornøyd i forholdet.
Gjest rådyr Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er kvinne og gikk fordi Menn går når de har funnet en ny som de kan fortsette med. Kvinner går ut for å finne seg selv og tenke gjennom hva de ønsker videre. Generaliseringer selvsagt, men sant så altfor ofte! Anonymous poster hash: 9d605...a33 Dette er nok helt riktig. Men når det gjelder hvem som går pga for lite sex; i vårt forhold var det jeg som kvinne som gikk. Har inntrykk av at ikke det er så uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 En artikkel skrevet av Willard F. Harley Jr. Ph.D, Why Women Leave Men, ramser opp noen punkt som i allefall som et utgangspunkt beskriver mange kvinners motiv for å forlate ekteskapet. Jeg synes jeg kjenner igjen mye av dette. Her er listen til Harley (hele artikkelen er forøvrig interessant): "I hurt all the time because I feel alone and abandoned." "My husband is no longer my friend." "The only time he pays attention to me is when he wants sex." "He is never there for me when I need him the most." "When he hurts my feelings he doesn't apologize." "He lives his life as if we weren't married; he rarely considers me." "We're like ships passing in the night, he goes his way and I go mine." "My husband has become a stranger to me, I don't even know who he is anymore." "He doesn't show any interest in me or what I do." Anonymous poster hash: 66e17...706 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 http://www.marriagebuilders.com/graphic/mbi8111_leave.html Anonymous poster hash: 66e17...706
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Tror kvinnen går hvis mannen hvisker mye Anonymous poster hash: a9554...d5e
Gjest Snuppi Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Husker jeg var på et foredrag en gang. Foredragsholdereren sa at kvinnergår da de har funnet seg selv. Mannen går da han har funnet seg en annen kvinne. Han sa det for å være litt morsom. Men det er nok litt sanhet i det
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hørte for noen år siden et radioprogram der undersøkelser hadde vist at kvinnen ofte begrunnet sin monogami med TRYGGHET: Fysisk, økonomisk og sosialt. Stabile rammer rundt livet. Og mannen da? Ett stikkord :Enkel tilgang på sex. Forklaringen på hvorfor folk velger å gå ligger nok også ofte her... Anonymous poster hash: a69d8...baf
Gjest Heartbeat Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Mannfolk blir såfremt de får mat på bordet og sex Helt til de finner en mer spennende og penere jente. Kvinner blir såfremt de får bekreftelse, omsorg, forståelse, hjelp, trygghet og penger. Helt til de ikke får nok oppmerksomhet, forståelse , bekreftelse , trygghet og penger 3
~white lady~ Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Mannfolk blir såfremt de får mat på bordet og sex Helt til de finner en mer spennende og penere jente. Kvinner blir såfremt de får bekreftelse, omsorg, forståelse, hjelp, trygghet og penger. Helt til de ikke får nok oppmerksomhet, forståelse , bekreftelse , trygghet og penger Really?? Virkelig en infantil fremstilling av kvinnen, du... 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Really?? Virkelig en infantil fremstilling av kvinnen, du... Og helt rett i et nøtteskall. Anonymous poster hash: cc43d...356 2
~white lady~ Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Og helt rett i et nøtteskall. Anonymous poster hash: cc43d...356 Og menn er fornøyd så lenge de får mat og sex? "Menn har kun to følelser, sulten eller kåt" Eller? 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er kvinne og gikk pga for lite sex. Anonymous poster hash: 2a1fd...354
Gjest Heartbeat Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 Og menn er fornøyd så lenge de får mat og sex? "Menn har kun to følelser, sulten eller kåt" Eller? Ja, stort sett
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 Really?? Virkelig en infantil fremstilling av kvinnen, du... Virkeligheten kan selvsagt være mer sammensatt, og unntak finnes det fra enhver regel, men som generell observasjon er nok dette temmelig spot on.Anonymous poster hash: 2cf28...3b6
Steinar40 Skrevet 4. februar 2014 #18 Skrevet 4. februar 2014 Ja, stort sett Heldigvis er jeg ganske mett ennå hehe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #19 Skrevet 4. februar 2014 Kvinner går mer feminint mens menn er mer barske i gjengen Anonymous poster hash: a9554...d5e 1
Gjest Heartbeat Skrevet 5. februar 2014 #20 Skrevet 5. februar 2014 Heldigvis er jeg ganske mett ennå hehe Hehe, good for you
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå