Teardrop Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Ei venninne skal gifte seg neste sommer. Hvilke oppgaver har jeg som forlover på bryllupsdagen når det ikke foregår i kirken, men på rådhuset? :/
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Akkurat de samme oppgavene. Anonymous poster hash: 26264...2d7 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Jeg var forlover i et borgerlig bryllup i høst og da signerte jeg på forlovererklæringen i forkant og som vitne under seremonien. Enkelt og greit.Anonymous poster hash: de68b...51a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 De samme oppgavene omtrent. Men kjære vene - hvorfor spør du ikke bruden om hva hun forventer av deg (eller: hvorfor i alle dager har hun ikke tatt det opp med deg?) i stedet for å spørre en gjeng med ukjente mennesker på et forum? Anonymous poster hash: ef07a...6e7 4
Teardrop Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2014 Fordi bruden aldri har giftet seg før, å hun har så mye annet å tenke på nå, så vil finne ut av dette på egenhånd. Har du aldri spørt om noe "dumt" selv kanskje?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Fordi bruden aldri har giftet seg før, å hun har så mye annet å tenke på nå, så vil finne ut av dette på egenhånd. Har du aldri spørt om noe "dumt" selv kanskje? Ingen grunn til å gå rett i forsvarsmodus. Grunnen til at du bør spørre henne er fordi forlovers oppgaver varierer enormt fra bryllup til bryllup. Noen ønsker bare at forlover skal skrive under papirer og være der på sermonien. Andre ønsker i tillegg hjelp med foreberedelser, at hun skal delta i sermonien på ulike måter, holde tale og hjelpe til i etterkant. Rent formelt må du skrive under forlovelseserklæring i forkant, og være vitne på dagen (selv om det faktisk ikke MÅ være deg det heller, man kan ha et annet vitne. Det er bare ikke vanlig). Hva "din" brud forventer og ønsker av deg er det bare hun som kan svare på. Og det synes jeg i grunnen hun burde ha gjort, det er ikke en selvfølge at forlover og brud tenker helt likt om dette. Anonymous poster hash: ef07a...6e7
Gjest Hjertesukk Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Ingen spørsmål er dumme spørsmål! :) Skjønner godt at du er usikker, ettersom det tradisjonelle er kirkebryllup hvor forloverene er veldig synlige - og de fleste har et "forhold" til oppgavene og vet hva de sånn ca går ut på (fikse på kjolen i vielsen, sitte ved alteret etc). Når det kommer til borgerlige bryllup så er det sjeldent man hører noe om hva man skal gjøre. Men oppgavene er de samme Du ordner med utdrikkningslag, skriver under forlovererklæring og er en støtte for bruden på dagen. Er du heldig, så får du også være med på fotografbildene
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Min forlover hadde 2 oppgaver; skrive under papirer på at jeg var jeg og å være vitne under sermonien.Anonymous poster hash: 113b3...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå