Gå til innhold

Noen som har malt gulvene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinyl, linoleum?

Så er jeg litt usikker på hvilket gulv jeg har.

Noen som vet?

wgq0qf.jpg

awewqh.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å se på bildene. Er det vanlig privat hus så er det mest utbredt med vinyl. Blir det inntrykksmerker av stolbena? Og de kommer opp igjen når du flytter stolen,så er det vinyl. Er det stivt med jutestrie under er det linoleum. Er det limt helt ned eller får du sjekket hardheten, baksiden?

Anonymous poster hash: 53118...eb6

Skrevet

Vi har ikke malt, men i leiligheten vår er det malt på tregulv. Det var sikkert fint en gang for lenge siden, men nå flasser det av og ser skittent ut uansett hvor mye vi vasker.

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å se på bildene. Er det vanlig privat hus så er det mest utbredt med vinyl. Blir det inntrykksmerker av stolbena? Og de kommer opp igjen når du flytter stolen,så er det vinyl. Er det stivt med jutestrie under er det linoleum. Er det limt helt ned eller får du sjekket hardheten, baksiden?

Anonymous poster hash: 53118...eb6

Takk for svar. Som du beskriver det er det vel linoleum. Det er limt helt ned.

Googla litt og fant ut at det går jo an å male alle slags gulv. Det skal bli godt med helt hvitt gulv!

Skrevet

Vi har ikke malt, men i leiligheten vår er det malt på tregulv. Det var sikkert fint en gang for lenge siden, men nå flasser det av og ser skittent ut uansett hvor mye vi vasker.

Tenkt på å male om? Det jeg har lest meg til at det går an å male alle slags gulv, men man kan jo ikke garantere helt for at det ikke kommer til å flasse.

Du er heldig som har tregulv uansett. Det er så godt å gå på! Jeg syns også det kan være sjarmerende med slitt jeg.

Skrevet

Takk for svar. Som du beskriver det er det vel linoleum. Det er limt helt ned.

Googla litt og fant ut at det går jo an å male alle slags gulv. Det skal bli godt med helt hvitt gulv!

Hvitt gulv er noe herk, ser skitten ut så fort.

Anonymous poster hash: 551e3...1fb

• Liker 1
Skrevet

Tenkt på å male om? Det jeg har lest meg til at det går an å male alle slags gulv, men man kan jo ikke garantere helt for at det ikke kommer til å flasse.

Du er heldig som har tregulv uansett. Det er så godt å gå på! Jeg syns også det kan være sjarmerende med slitt jeg.

Nei, fordi ingen av oss orker å flytte på møblene som står der :-p Og vi orker ikke å pusse opp mer enn det vi allerede har gjort. Vi skal dessuten snart flytte til ny leilighet ^^

Gjest Badabing
Skrevet

Vi har malt mange gulv i et gammelt hus. Det er viktig med bra maling, ellers holder det seg ikke.

Jeg ville nok ikke gått for hvitt gulv hvis det er et rom som brukes mye. Akkurat vinylgulv er kjasete å male, det er egentlig enklere å legge nytt. Men det koster selvfølgelig litt mer igjen.

Det er viktig at malingen får tid til å tørke godt mellom lagene, og den bruker også lengre tid på å herde (på vinyl/linoleum) enn hva som står på boksen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...