AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Har fått sinte meldinger fra en pappa som påstår dattera mi har mobba datter hans. Og han påstår min datter er med på å stenge henne ute fra leken med de andre. Men min datter har fortald at de kun spurde henne om en ting. Denne jenta er en av min datters beste venner og hun har ofte tatt seg av henne fordi hun ikke har så mange andre og leke med. Hun har også vært med flere ganger hjem til oss. Min datter er kjempelei seg og føler seg dolka i ryggen av denne jenta. Har prøvd og si at om de får snakke med hverandre så ordner de sikkert opp. Og at sånn er det ofte blandt jenter, de er litt dramaqeen. Men han virker bare mere sinna og vil nå gå til rektor og lærer med det. Jeg tør ikke svare på flere mld, trur det bare blir verre. Men trur det blir verre for denne jenta om det blir en sak ut av det. Skjønner at han er lei seg om han tror deres barn blir mobba. Men føler dette er litt storm i ett vannglass. Hva hadde dere gjort??? Burde jeg sende en mld til lærer eller bør jeg bare vente og se. Velger å tro min datter i denne saken...Anonymous poster hash: 6c346...744
Gjest Hyssingen Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 La ham gå til rektor med det. Det er bra han kjemper for datteren sin, det er for mange som bare lar mobbing skure og gå. Du og datteren din kan jo ikke gjøre annet enn å være ærlige og hjelpe til med å finne ut av hva som gjør at datteren hans føler seg utestengt og mobbet.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Noen ganger kan noen føle seg mobbet uten at det er intensjonen til den som "mobber." De bare misoppfatter hverandre rett og slett. Så jeg tror også at om de får snakket sammen, kanskje et sånt meklingsmøte, hadde gjort seg fint. For det virker jo sånn at "mobberen" ikke ønsker å være noen mobber, heller motsatt, men så missoppfatter "offeret" intensjonene hennes. Dette er jo egentlig mobbing i sin beste sort, for det er jo egentlig ikke mobbing, bare misoppfattelser:) Anonymous poster hash: e122d...367
ViljaH Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Jeg ville ha snakket med mitt barn mer først, samme tema fra flere vinklinger, for å finne ut hva som foregår. Ville også snakket med pappaen på telefon istedet for meldinger. Pappaen har nok behov for å høre "jeg hører hva du sier, mobbing vil vi ikke ha noe av, la oss finne ut hva som foregår". Og så spurt i detalj hva hans daytmtter har sagt. Er ikke rart han blir sint hvis du avviser ham og sier barnet ditt aldri gjør noe galt. Det er uansett vsriasjoner her, hvis denne jenta opplever seg utestengt, er det uansett lurt å adressere det. Gjerne med lærer. Selv om ikke jenta di kanskje har gjort så mye. Husk at hun er et barn, så hun forstår ikke alt i sine handlinger, og hun kan pynte på sannheten til sin mor/distansere seg. Utestenging handler like mye om hva som ikke sies og ikke gjøres. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Ja skal jo prøve og nøste og se hva som bar skjedd her. Og sier ikke min datter er feilfri. Men synes også at man bør være litt forsiktig når man kaster ut anklagelser om et annet barn. Jeg hadde aldri send sinte mld hjem til en annen foreldre hadde heller tatt det via lærer. Og er veldig redd for at det er dattera hans som taper på dette at hun nå vil miste de få vennene hun har. Anonymous poster hash: 6c346...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå