AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 bor med ei venninne å vi har to katter hver. vi har tre klorebrett i huset hvor to er sånne som de kan leke seg med. MEN skulle gjerne hatt noe de kan klatre på. 4 katter sier seg selv at blir slitasje på møbler så jeg må få fokuset deres bort på noe annet. jeg er handy så det å bygge noe om det er billigere hadde ikke gjort noe. noen tips? helst så billig som over hode mulig da jeg har begrenset budsjett. om jeg skal lage noe så fint om jeg kan bruke noen ting som ligger i garasjen eller rester fra stallen (er en del) ser for meg at jeg må ha noe tau rundt stolpene så det er enklere å holde seg fast til, men det må sitte fast så må finne en løsning på det å. alle tips er velkomne så lenge det er konstruktive svar å ikke svar som "du burde ikke ha katt om du ikke kan bruke 2000 kr på et klatrestativ" Anonymous poster hash: c235b...f6a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 http://stargatejohnny.mamutweb.com/Shop/Product/Klatrestativ-Trixie-Viana-4376/321 Jg har lett etter tau til å ha på klorestativer, si ifra dersom du finner detAnonymous poster hash: 91841...167
Gjest Anubiel Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Steder som Europris og Biltema har faktisk helt greie klatre/klorestativ til katt. Men dersom du skal ha noen skikkelig høye, type gulv til tak så koster de fort over 1500 kr. Petworld.no har veldig mange fine møbler fra ca 300 og oppover. animail.no har også mye fint, der har de også løst sisalrep.
Gjest Crazycatlady Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Ja, Europris, Biltema og Felleskjøpet har rimelige og helt ok klatrestativ. Vi kjøpte nettopp et på felleskjøpet til 600 tror jeg det det var.
Minya Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Mange dyrebutikker har klorestativ med liggeplass og gode greier på display ute i butikken som du ofte kan kjøpe billigere enn de som kommer i originalpakken. Jeg kjøpte et som egentlig kostet over 3000 kroner for 1200 fordi det hadde stått ute i butikken. Dette var av typen som var så høyt at man måtte skru opp en plate på toppen og skru plata opp mot taket til det stod fast. Så kommer det jo helt an på hvor stort man vil ha, det siste vi kjøpte til kattene våre er ikke mer enn 1.20, det er en hule i bunnen, to klorepinner, en plate å ligge på i midten og en på toppen. Kostet oss 350 kroner fordi det hadde stått på display.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Ang. å lage selv, de selger ruller med sisal på ebay surr det rundt et avbarket tre. F.eks. Eller fest det på hyller fra IKEA.Anonymous poster hash: 91841...167
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Kjøp brukt.Anonymous poster hash: 71641...086
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 kjøpte min på europris. den er 2,15 meter. kostet 899. de har mindre også. men det er ganske billig synes jeg. har en til som jeg kjøpte på dyrebutikken den er ganske liten og bare 161. kostet 1200 på salg. Anonymous poster hash: 363b3...901
Gjest Guilty Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Europris har som oftest billige klatrestativ med god kvalitet
Gjest Lille-pus Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 (endret) Det aller billigste (og egentlig det flotteste) er å hugge et passende løvtre selv, kutte grenene i passelige avstander ut fra stammen, Montere på hengekøyer og hengdende tykke hampsnorer med knuter på. Et solid brett i bunnen, og et feste i toppen (stor god øyebolt), - og du har verdens flotteste klore/klatrestativ. Jeg tenker kjøre den løsningen neste gang. Endret 2. februar 2014 av Lille-pus 2
Aurora M. Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Det aller billigste (og egentlig det flotteste) er å hugge et passende løvtre selv, kutte grenene i passelige avstander ut fra stammen, Montere på hengekøyer og hengdende tykke hampsnorer med knuter på. Et solid brett i bunnen, og et feste i toppen (stor god øyebolt), - og du har verdens flotteste klore/klatrestativ. Jeg tenker kjøre den løsningen neste gang. Det var et sånt jeg laget til gamlepus da han var liten. Til bunn brukte jeg en rest av en sponplate jeg fant, og så noen avkappede lister til kant rundt (veldig lurt så slipper man bark rundt om når de klorer). Det gikk ikke til taket, så på toppen laget jeg en liggehylle av samme sponplata. Og så stiftet jeg en bit av et vegg-til-vegg-teppe på platen oppe og nede. Rundt om på grenene hang jeg tau med div leker. Han elsket det i alle fall!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 takk for supermange gode råd :D fant til slutt et på 145 cm på europris passende stort var det å ^^ men det med et tre var jo virkelig smart! det skal jeg gjøre neste gang :D Anonymous poster hash: c235b...f6a
LilleLola Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Jeg vil bare anbefale den svenske siden kattlycka.se. Kjøpte takhøyt klorestativ der for 1200SEK, som har blitt godt brukt av 3 katter i over et år nå. I jula måtte vi bytte ut tauene som de hadde ødelagt helt, og da ble det som nytt igjen. Er veldig fornøyd og følte en fikk mye igjen for pengene, finner ikke så mange takhøye klorestativ som har hengekøyer, huler og hyller til 1200 kr i Norge:) 1
LilleLola Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 (endret) http://stargatejohnny.mamutweb.com/Shop/Product/Klatrestativ-Trixie-Viana-4376/321 Jg har lett etter tau til å ha på klorestativer, si ifra dersom du finner detAnonymous poster hash: 91841...167 Tau til klorestativ selger de på jula, clas olson og biltema, i maritim avdeling. Husk å kjøpe naturtau, ikke nylon eller polyester:) Red: http://www.jula.no/sisaltau-15-m-388849 her er det tauet vi brukte på vårt, fungerte veldig bra Endret 4. februar 2014 av LilleLola
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå