AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Er en student på 1. året mitt ved, som studerer ved UiO. Jeg bor for tiden privat, ettersom jeg ikke fikk studentbolig til våres. Jeg bor i et kollektiv med fire andre gutter, som fort kan bli ganske travelt for en av og til litt innesluttet kar. Nå håper jeg på å få flyttet inn i studentbolig (ideelt sett:eget bad) i løpet av våren, men lurte på om noen hadde noen tips/triks/erfaringer, slik at jeg kan være sikret en hybel/leilighet til starten av juni/tidligere? Der jeg bor nå har jeg 3-måneders oppsigelstid i kontrakten, kommer trolig til å si opp ca. 1. mars. La inn søknad hos SiO den 23.11.13, forøvrig er ønskene Umøblert Leilighet/Hybel Bjølsen Umøblert Leilighet/Hybel Carl Berner Umøblert Hybel Vestgrensa Umøblert Leilighet Sogn -Ønsket kontraktstart 15.06, -15.07.2015 Har jeg noen sjans som en som bor i Oslo? Er mine boligønsker realistiske? Burde jeg endre kontraktstart/slutt? Takk for evt. svar Anonymous poster hash: 2786e...d70 Anonymous poster hash: 2786e...d70
Gjest Wei Wei Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Jeg ville valgt et bredere tidsspenn for at søknaden ikke skal regnes ugyldig etter 15. juli. Selv har jeg fått boligen både midt på sommeren og midt på året. Så det er stor mulighet til det etter sommeren også.
Limah Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Det finnes sikkert ledige boliger på denne tiden, men kanskje ikke blant de du listet opp. Gå inn på SiO sine sider å se, pleier alltid å være noe på Kringsjå f.eks. Er det ledig får du på dagen. Og innbyrdes flytting når du først er inne i systemet prioriteres over nyinnflyttere.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Er en student på 1. året mitt ved, som studerer ved UiO. Jeg bor for tiden privat, ettersom jeg ikke fikk studentbolig til våres. Jeg bor i et kollektiv med fire andre gutter, som fort kan bli ganske travelt for en av og til litt innesluttet kar. Nå håper jeg på å få flyttet inn i studentbolig (ideelt sett:eget bad) i løpet av våren, men lurte på om noen hadde noen tips/triks/erfaringer, slik at jeg kan være sikret en hybel/leilighet til starten av juni/tidligere? Der jeg bor nå har jeg 3-måneders oppsigelstid i kontrakten, kommer trolig til å si opp ca. 1. mars. La inn søknad hos SiO den 23.11.13, forøvrig er ønskene Umøblert Leilighet/Hybel Bjølsen Umøblert Leilighet/Hybel Carl Berner Umøblert Hybel Vestgrensa Umøblert Leilighet Sogn -Ønsket kontraktstart 15.06, -15.07.2015 Har jeg noen sjans som en som bor i Oslo? Er mine boligønsker realistiske? Burde jeg endre kontraktstart/slutt? Takk for evt. svar Anonymous poster hash: 2786e...d70 Anonymous poster hash: 2786e...d70 Tidspunktet er helt supert! Ikke søk med startdato 1.8, for da er det lengst køer. Carl Berner er også kjempebra å ta med, der har det kommet mange ledige boliger så sjansene for å få bolig der er gode. Alle som bor i Studentbolig må fornye kontrakten 31.7, så du vil uansett bare få kontrakt til 31.7.2014 om du får tildelt bolig før denne datoen. Og så må du søke om fornyelse av kontrakten som vil gjelde for 1.8.2014-31.7.2015 eller 1.8.2014-31.12.2014. (for å få innvilget videre botid må tildelingsreglementet være oppfylt, dette ser du på sio.no. Bl.a at du studerer, ikke har bodd maks botid, ikke har misligholdt leieforholdet osv) Lykke til Anonymous poster hash: 6f02a...6ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå