AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Har høyrentekonto men that's it.. aksjer og fond og slikt har jeg null peiling på så det har jeg foreløpig ikke prøvd. Hva er dine tips til gode måter å plassere penger? Anonymous poster hash: f2f98...94b
nojac Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Høyrente er 100 % safe. Vil du ta en risiko i håp om å få større utbytte kan du gå i fonds (som egentlig er en pakke ulike enkeltaksjer) eller aksjer. Mine erfaringer har vært blandede. Nå har jeg valgt høyrente, men mange vil nok si at det er litt defensivt. For meg er det helt greit. Jeg har betalt nok til fondsforvaltere som har gjort seg fete på min bekostning.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Det kommer an på når du trenger pengene. Hvis det er om noen få år er bank greit nok, men hvis det er mange år til blir du nødt til å sette dem i aksjefond for å få noen realavkastning. Hvis ikke er det stor sjanse for at du vil gå i minus pga. skatt og inflasjon. Anonymous poster hash: 0212e...7ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Høyrente er 100 % safe. Vil du ta en risiko i håp om å få større utbytte kan du gå i fonds (som egentlig er en pakke ulike enkeltaksjer) eller aksjer. Mine erfaringer har vært blandede. Nå har jeg valgt høyrente, men mange vil nok si at det er litt defensivt. For meg er det helt greit. Jeg har betalt nok til fondsforvaltere som har gjort seg fete på min bekostning. Jeg sa i en annen tråd at vi nok møtes igjen nojac, og det ser ut til at vi har tilsvarede dårlige erfaringer også med fond (og lignende) plasseringer. (Jeg har selv noen fæle historier på "og lignende"-investeringer, med berikelse av forvaltere/meglere.) Men hvor lang horisont har du på de pengene du forvalter siden du velger høyrente (bank)? Og det er vel ikke slik at du vil råde TS til bank uansett hvor lang horisont hun har? For TS, - det er et kjernespørsmål: Hva sparer du til og hvor lang sparehorisont har du? Anonymous poster hash: 459f4...9a6
nojac Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Jeg sa i en annen tråd at vi nok møtes igjen nojac, og det ser ut til at vi har tilsvarede dårlige erfaringer også med fond (og lignende) plasseringer. (Jeg har selv noen fæle historier på "og lignende"-investeringer, med berikelse av forvaltere/meglere.) Men hvor lang horisont har du på de pengene du forvalter siden du velger høyrente (bank)? Og det er vel ikke slik at du vil råde TS til bank uansett hvor lang horisont hun har? Jeg råder ikke TS til noe som helst. Jeg har ikke de nødvendige forutsetninger for å si hvordan økonomien vil utvikle seg, verken nasjonalt eller globalt. Derfor nøyer jeg med å peke på alternativene. Og jeg er usikker på om det finnes noen som har disse forutsetningene. I et lengre perspektiv har de som har valgt risikoinvesteringer til nå oftest kommet bedre ut enn de som kjører safe. Men det betyr ikke nødvendigvis at det blir slik framover. De som kaller seg "rådgivere" i dette systemet er oftest selgere som har en klar agenda med sine råd. Og de forsyner seg med provisjoner uansett om det går opp eller ned. Jeg burde nok ikke ha svart i denne tråden. For TS ber om tips til investeringer. Og det eneste jeg kan noe om er de ulike høyrentealternativene.... Råd om aksjer/fonds/eiendom/edelmetall/samleobjekter eller hva det skulle ære overlater jeg til andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå