Gjest Lille Solstråle Skrevet 23. mai 2004 #1 Skrevet 23. mai 2004 Jepp, nå har det rabla for kusina mi. Etter masse leting i navnebøker, gamle og nye, har hun og mannen bestemt seg for et navn til datteren sin. Siden min kusine og hennes mann begge har et navn som starter på K, har hun bestemt seg for å gi jenta et dobbeltnavn med to K-er: Kåra Karense :-? Er det virkelig lov? Finnes det ingen lov som stopper så stygge navn? Stakkars barn.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 23. mai 2004 #4 Skrevet 23. mai 2004 Det var ikke så fint navn nei, men jeg tviler på at denne tråden får stå lenge, pga man kan såre andre som heter det og blablabla
Barbie Skrevet 23. mai 2004 #5 Skrevet 23. mai 2004 Ja, det er dessverre sånn det funker på KG Pterodactylkake... :-?
stikkelsbær Skrevet 23. mai 2004 #6 Skrevet 23. mai 2004 Stakkars jente! Ingen muligheter til å få foreldrene på bedre tanker??
Gjest Lille Solstråle Skrevet 23. mai 2004 #7 Skrevet 23. mai 2004 Det var ikke så fint navn nei, men jeg tviler på at denne tråden får stå lenge, pga man kan såre andre som heter det og blablabla Øøhhh... Hvis det finnes andre som heter Kåra Karense skal vedkommende få en bløtkake av meg.
~umulia~ Skrevet 23. mai 2004 #9 Skrevet 23. mai 2004 :o Har aldri hørt de navnene før jeg, du kan jo kanskje hinte om at det finnes andre navn på K. Syns ingen av navnene er spesielt vakkre, og i hvertfall ikke sammen :-?
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2004 #10 Skrevet 23. mai 2004 Å diskutere navn på generelt grunnlag er noe annet. Men dette er ikke "bare" et navn, men navnet til et spesifikt barn. Tenk selv å få slengt i ansiktet "jeg leste et innlegg fra kusinen din på internett hvor hun skrev at du har fått baby og navnet til babyen burde vært forbudt".
Gjest Pterodactylkake Skrevet 23. mai 2004 #11 Skrevet 23. mai 2004 ja det var det jeg kom til å tenke på også. hehe. Så kåra, er det damenavn? Det hørtes mannen ut! Huff!
Gjest Lille Solstråle Skrevet 23. mai 2004 #12 Skrevet 23. mai 2004 Å diskutere navn på generelt grunnlag er noe annet. Men dette er ikke "bare" et navn, men navnet til et spesifikt barn. Tenk selv å få slengt i ansiktet "jeg leste et innlegg fra kusinen din på internett hvor hun skrev at du har fått baby og navnet til babyen burde vært forbudt". Kusina mi tar alles reaksjon med stor humor, selv om hun mener det helt alvorlig. De er litt alternative, hun og mannen, og bryr seg ikke om hva andre sier. Mitt innlegg har også en humoristisk undertone, selv om jeg mener seriøst at det er et forferdelig stygt navn.
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2004 #13 Skrevet 23. mai 2004 Kusina mi tar alles reaksjon med stor humor, selv om hun mener det helt alvorlig. De er litt alternative, hun og mannen, og bryr seg ikke om hva andre sier. Mitt innlegg har også en humoristisk undertone, selv om jeg mener seriøst at det er et forferdelig stygt navn. Fint at du gjorde oppmerksom på at de er alternative.
Gjest Phair Skrevet 23. mai 2004 #14 Skrevet 23. mai 2004 Vel, jeg vet ikke helt med mellomnavnet men jeg syntes Kåra var ganske pent jeg. Kommer jo an på hvordan man uttaler det også. Regner ikke med at det blir sagt på samme måte som Kåre?
Gjest Madam Felle Skrevet 23. mai 2004 #15 Skrevet 23. mai 2004 Det jeg reagerte på var at det hørtes så guttete ut.
ellapille Skrevet 23. mai 2004 #16 Skrevet 23. mai 2004 Det navnet var spesielt. Ikke noe fint synes jeg. Det er 15 stykk som heter KÅRA i hele norge. Det er 10 stykk som heter Karense i hele norge. Ingen heter Har begge navnene Kåra Karense. http://www.ssb.no/navn/
Dagensdiva Skrevet 23. mai 2004 #17 Skrevet 23. mai 2004 Her ber man på en måte om mobbing også. Sånt synes jeg foreldrer skal tenke på. Selvom det er greit..man skal følge seg selv..og det man selv ønsker..men tviler på at barnet blir fornøyd med dette navnet. Men hvis det er bestemt.....får dere jo bare begynne å like det.. ' Kåra Karanse? ................. går det ann å hete kåra??? .......kåra..... karanse!?!??!!??!?!.....
ellapille Skrevet 23. mai 2004 #18 Skrevet 23. mai 2004 Kan bli mobba denne jenta der ja. Kåra Karense kan fort bli KÅRE KOMA.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #19 Skrevet 23. mai 2004 Nei da. Både Kåra og karens er gamle tradisjonsrike namn. Spes.Kåra som var ganske vanlig I sogn og Fjordane.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #20 Skrevet 23. mai 2004 Mente selvfølgelig Karense. Det er forresten avledet av Karen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå