Gå til innhold

Vervepremie - espressomaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd espressomaskinen som er vervepremie i bl.a. Dagens Bøker?

Den heter Bravezza kaffe- og espressomaskin, men jeg finner ikke noe særlig info om den på nettet.

Videoannonse
Annonse
Gjest hera (Ulogga)
Skrevet

Styr unna! De små espressomaskinene som det her er snakk om, er ikke noe å ha. Grunnen er at de ikke opererer med nok trykk til å få god kaffe. Kaffen blir gjerne sur, og cremaen (det brune skummet som skal være på en god kopp espresso) er nesten umulig å få til med en slik maskin. Køp heller en tradisjonell mokkakanne, f.eks. Bialetti som koster under 200 kroner (du får riktignok ikke til crema med en slik, men kaffen blir god). Min lokale barista (som har vært norgesmester flere ganger) sier at god kaffe fra en mokkakanne er å foretrekke framfor en billig epsressomaskin.

Skrevet

Ok. Styrer unna.

Har allerede en mokkakanne som lager utmerket kaffe, får klare meg med den, jeg!

Takk for info!

Gjest -kebolle
Skrevet

Hadde nettopp den espressomaskina du spør om. Det gikk an å få til melkeskum med den, men det var mye vanskeligere enn med den nye og flottere vi har nå. Syns i grunnen kaffen var god jeg. Men ikke i toppklasse, nei.

Et vennepar av oss hadde også denne maskina, de ga også opp etterhvert, "kaffen ble jo kald før vi klarte å få til melkeskum" etc etc.

• 3 år senere...
Gjest vervevenn
Skrevet (endret)
Hadde nettopp den espressomaskina du spør om. Det gikk an å få til melkeskum med den, men det var mye vanskeligere enn med den nye og flottere vi har nå. Syns i grunnen kaffen var god jeg. Men ikke i toppklasse, nei.

Et vennepar av oss hadde også denne maskina, de ga også opp etterhvert, "kaffen ble jo kald før vi klarte å få til melkeskum" etc etc.

Hei-Lurer på om du som har hatt en slik maskin har kondemntert den?

Vår "kaffearm" -eller der vil legger i kaffen, er blitt gåen, og synes det er synd å måtte kaste maskina bare for dette. Så om dere skal kase deres maskin, så tar vi gjerne denne sk "kaffearmen". Mail oss på xxxxx.

E-postadresse fjernet, se Kvinneguidens regler.

vimse-mod

Endret av vimse
  • 2 måneder senere...
Skrevet
Noen som har prøvd espressomaskinen som er vervepremie i bl.a. Dagens Bøker?

Den heter Bravezza kaffe- og espressomaskin, men jeg finner ikke noe særlig info om den på nettet.

jeg har arvet en ny en, og har aldri brukt de, hvordan bruker man den espressodelen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...