Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er naturlig lys brunette. Har vært blond de siste årene og ville denne uken tilbake til å være brunette.

Jeg gikk til min faste frisør som jeg har sett på som veldig dyktig. Jeg ga henne beskjed at jeg ville bli LYS brunette, ikke mørk da jeg ser så bleik ut som mørk brunette.

Vi fant farge nr. 7 som er mørk blond/lys brunette. Vi farget hele håret. Og gjett hva? Håret er nesten SVART!!!!! Alt er ødelagt. Jeg er sååå sur og ser faen meg ikke ut.

Hva gjør jeg nå??? :trist::jolie:

Anonymous poster hash: 8fe7c...ddf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sagt ifra at jeg var misfornøyd iallefall! Men kanskje det vaskes ut litt etter noen vask? Pleier å gjøre det hos meg.

Skrevet

Pust rolig:) I løpet av de første hårvaskene så vil endel vaskes ut…..det er helt sikkert masse overskuddsfarge i håret ditt nå:)

Anonymous poster hash: 21203...266
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var ganske lys i fjor sommer, og skulle gå tilbake til min naturlige hårfarge, som er mellombrun. Jeg ble veldig mørk brun, men fargen gikk ut litt etterhvert.

Anonymous poster hash: 43e6e...cb6
Skrevet

Farget hår ser alltid ganske "hardt" ut de første dagene. Kanskje det er veldig uvant? Uansett ville jeg gitt uttrykk til frisøren om at jeg ikke var fornøyd, i en slik situasjon.

Skrevet

Jeg ga beskjed til henne der og da på en pen måte. ¨Jøss, så mørkt det ble¨. Hun svarte at jeg bare måtte slappe av, at det ville lysne etter noen vask.

Jeg gikk rett hjem og vasket håret til ingen nytte. Fortsatt like mørkt. Kjæresten min reagerte til og med også; ¨ oi... så mørkt! Var det slik du ville ha det eller?¨

Hvordan kan en mørk blond farge bli mer eller mindre svart? Jeg er nesten redd hun har blandet feil farge?

TS

Anonymous poster hash: bc886...448
Gjest Inferno
Skrevet

Det lysner etterhvert. Dama sa jo det selv. SLAPP AV.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ga beskjed til henne der og da på en pen måte. ¨Jøss, så mørkt det ble¨. Hun svarte at jeg bare måtte slappe av, at det ville lysne etter noen vask.

Jeg gikk rett hjem og vasket håret til ingen nytte. Fortsatt like mørkt. Kjæresten min reagerte til og med også; ¨ oi... så mørkt! Var det slik du ville ha det eller?¨

Hvordan kan en mørk blond farge bli mer eller mindre svart? Jeg er nesten redd hun har blandet feil farge?

TS

Be henne korrigere fargen siden du ikke er fornøyd? Er det jeg har gjort de gange jeg ikke har vært fornøyd.

• Liker 1
Skrevet

TS, jeg vet hvordan du har det, og før du gjør noe du vil angre på hør på det jeg skal si:

Er fra naturens side selv mørkeblond, eller lysebrun, og hadde i lengre tid bleiket håret mitt. Så i november var jeg innom frisøren jeg stolte på og forklarte jeg ville ha tilbake min naturlige hårfarge. Hun brukte også nr.7. Jeg synes det ble for mørkt jeg også, men stolte på det hun sa om at det ville lysne.

Nå, 3 måneder etterpå er det AKKURAT slik jeg vil ha det! Det lysnet faktisk, og grunnen til at det blir mørkere i begynnelsen er at bleket hår suger til seg ekstra farge. Men dette demper seg.

Så bare vent så skal du se :)

Anonymous poster hash: 4d229...cbb
  • Liker 1
Skrevet

TS, jeg vet hvordan du har det, og før du gjør noe du vil angre på hør på det jeg skal si:

Er fra naturens side selv mørkeblond, eller lysebrun, og hadde i lengre tid bleiket håret mitt. Så i november var jeg innom frisøren jeg stolte på og forklarte jeg ville ha tilbake min naturlige hårfarge. Hun brukte også nr.7. Jeg synes det ble for mørkt jeg også, men stolte på det hun sa om at det ville lysne.

Nå, 3 måneder etterpå er det AKKURAT slik jeg vil ha det! Det lysnet faktisk, og grunnen til at det blir mørkere i begynnelsen er at bleket hår suger til seg ekstra farge. Men dette demper seg.

Så bare vent så skal du se :)

Så godt å høre, men tre måneder?? Jeg kan da ikke bure meg inne så lenge :¨(

TS

Skrevet (endret)

Gi det en uke og flere hårvask. Er du fremdeles ikke fornøyd drar du tilbake og ber henne rette det opp. Dessverre opplever jeg ofte at frisører blander feil og man får en helt annen farge enn avtalt. Nå bruker jeg kun en ferdigblandet variant jeg kjøper hos frisøren min.

Endret av Sunshine
  • Liker 1
Skrevet

Fargen vaskes ut etterhvert og lysner. Første par dagene så er det ganske mørkt.

Anonymous poster hash: 082b4...b2b
Gjest BabyBlue
Skrevet

Bruk en renseshampo ofte den første uken, så begynner nok ting å lysne ganske fort :)

Gjest lillelarve
Skrevet

Det vaskes nok ut :) det gjør det på meg.

Skrevet

Så godt å høre, men tre måneder?? Jeg kan da ikke bure meg inne så lenge :¨(

TS

Du trenger vel ikke bure deg selv inne? Bare gjør det beste ut av det, eksperimenter med litt sminke som kanskje passer deg bedre nå som du er mørkere enn blond. Jeg måtte f.eks fikse litt på fargen på brynene, for de ble plutselig litt for lyse. Så kunne jeg prøve meg på litt mer "dramatisk" øyeskygge siden det kler brunetter best :) Til og med noen leppestift farger jeg var livredd for tidligere ble finere på meg med mørkere hår.

Det er ikke verdens undergang. Det kommer seg nok skal du se. Det er alltid litt uvandt og "traumatisk" de første dagene, men så blir det en del av deg.

Min drøm er å få min helt naturlige hårfarge på plass, og opprinnelig skulle jeg bare la det vokse ut en grusom ettervekst på bleiket håt, men DET ble for stygt. Så jeg angrer ikke ett sekund på at det i begynnelsen ble litt mørkere når jeg farget det, når jeg nå har det håret jeg vil ha.

• Liker 2
Skrevet

Akkurat samme skjedde til meg. Vanskelig å gå tilbake og klage når man først har vært litt sånn "hehe..ja..mørkt ja... fint..." så betaler man. Det ble sakte men sikkert vasket ut, og har blitt vant til den brune fargen, men ønsket meg lysebrunt / litt mer liv i enn kommunegrått for å slippe å farge/stripe mer. Ble svart, som ditt, selv om vi "avtalte" brunt.

Så hold ut, søk på frisyreinspo til din nye farge og husk at det kan fikses. Og sommern nærmer seg, da kommer solbleikinga inn i tillegg. Det går nok bra :blomst:

Skrevet

Du kan blande ut litt bakepulver i lunkent vann og vaske med det. Da vil det lysne en del på noen få vask.

Anonymous poster hash: 9465c...9ad
Skrevet

Jeg og blir bleik. Har gått å farget håret mørkebrunt i 5 år nå, og det har skjedd to ganger at de har klart det. Til og med når jeg sa at sist var det perfekt og ville ha en 5er, så er det tydeligvis en annen nyanse i 5 og jeg ser likbleik ut. Må bare be om at det ikke skal bli sånn og håpe på det beste desverre.

Skrevet

Noe hår suger til seg mer enn annet, og hvis det har vært behandlet eller bleket før er det ikke alltid like

lett å få det resultatet man ønsker. Men fargen fader etter hvert, så det er bare å ta de med ro.

Jeg har det motsatte problemet, jeg er relativ mørk, og holder nå på å farge håret i den fargetonen som

er nærmest mitt eget hår, problemet er bare at fargen fader for fort i lengdene som har vært bleket

tidligere, og det kommer det til å fortsette å gjøre til det har vokset ut. Noe som fører til at jeg får lysere

striper etter noen uker. Kjipt, men jeg må bare fortsette å farge det jevnlig og vente på at min egen farge vokser ut, noe som kan ta lang tid, da håret mitt ikke vokser raskt og jeg har langt hår.

Anonymous poster hash: cbe4a...260
Skrevet

TS

Høres igrunn ut som hun har blandet feil farge og at hun sier det vil lysne for å ro seg inn på land... Vent en 2-3 uker, er det ikke nærmere fargen du vil ha, kan du dra å klage, si at du vil ha det lysere på deres regning :)

Anonymous poster hash: 562fe...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...