Gjest Jon Are Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Jeg holder på å bli forelsket for første gang på mange år. Det er en god og vond følelse . Jeg har så lite erfaring fra dette. Jeg er konstant urolig og bekymret for at det skal gå dårlig, men så glad når vi er sammen. Er det dette som kalles kjærlighet, eller er det ikke det samme som å elske noen? Med hilsen fra Jon Are
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Det er når forelskelsen går over at kjærligheten kommer. Anonymous poster hash: faf7e...4b1 2
Gjest Yellowrose Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Enig med vedkommende over. Forelskelse er bare en "fase" som går over etterhvert. Det du føler er ikke det samme som å elske noen. Mener å ha lest en bok som beskriver den tydelige forskjellen på kjærlighet og forelskelse veldig bra; "Kjærlighetens fem språk" tror(!) jeg den heter.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Jeg holder på å bli forelsket for første gang på mange år. Det er en god og vond følelse . Jeg har så lite erfaring fra dette. Jeg er konstant urolig og bekymret for at det skal gå dårlig, men så glad når vi er sammen. Er det dette som kalles kjærlighet, eller er det ikke det samme som å elske noen? Med hilsen fra Jon Are Det er når denne forelskelserusen går over at du finner ut hva du egentlig føler for henne. Problemet er at det er da hun også finner ut hva hun egentlig føler for deg.
Alvina Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Tror også hvor godt man passer sammen avgjør om forelskelsen glir over i kjærlighet, om man er villig til å gi og ta og tilpasse seg, hvor godt man kommuniserer og man har ganske lik standard og mål og godtar forskjeller og uenigheter. Når man blir bedre kjent under forelskelsen kan enkelte ting bli irritasjonsmoment som gjør at man mister gløden i forholdet. Det betyr ikke det samme som å alltid være enig, ingen kan være enig i alt. Like barn leker best, men ingen regel uten unntak. 1
Havbris Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Forelskelse er en kjemisk coctail som aktiveres i kroppen, og vi serverer oss gjerne med smørsiden opp. Når man har vært sammen en stund vil disse brusende følelsene går over i følelser der en oppdager at man er ulike osv, og denne fasen kan være en utfordring for mange. Å være ulike er ikke negativt men det kan være utfordrende å respektere og anerkjenne ulikhetene. Å elske betyr at du elsker han også med hans unoter, hans ulike synspunkter og vaner. Å elske betyr også å være en støttende bauta. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Det er når forelskelsen går over at kjærligheten kommer. Anonymous poster hash: faf7e...4b1 Men er det mulig å kunne føle en romantisk kjærlighet for noen man ikke har vært forelsket i først? Fysisk tiltrekning er der, samme verdier og ønsker for livet/fremtiden, man er glad og har det kjempefint sammen....Kan noe slikt etterhvert bli til kjærlighet? Anonymous poster hash: c2401...337
Steinar40 Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Men er det mulig å kunne føle en romantisk kjærlighet for noen man ikke har vært forelsket i først? Fysisk tiltrekning er der, samme verdier og ønsker for livet/fremtiden, man er glad og har det kjempefint sammen....Kan noe slikt etterhvert bli til kjærlighet? Anonymous poster hash: c2401...337 Ja, selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Ja, selvfølgelig. Men vil det for noen føles som en annenrangs, mindreverdig kjærlighet, fordi forelskelsen aldri var der? Anonymous poster hash: c2401...337
Steinar40 Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Men vil det for noen føles som en annenrangs, mindreverdig kjærlighet, fordi forelskelsen aldri var der? Anonymous poster hash: c2401...337 De som ikke forstår hva forelskelse er, og at den går over, vil sikkert kunne føle det sånn, ja. Stygg feil å gjøre i mine øyne.
Tidus Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Men vil det for noen føles som en annenrangs, mindreverdig kjærlighet, fordi forelskelsen aldri var der? Anonymous poster hash: c2401...337 Jeg tror ikke det. Jeg tror at forelskelsen vil komme allikevel.
Gjest .-L-. Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Når jeg var yngre husker jeg at jeg fikk en veldig intens følelse når jeg så personen jeg var forelsket . Personen dukket også opp i tankene mine helt plutselig uten at jeg hadde kontroll på det. Har aldri opplevd det i alder. Nå opplever jeg forelske som en sterk følelse av beundring for den damen jeg liker. Kjærlighet er når jeg ønsker det beste for den jeg bryr meg om og er glad i .
Gjest Makemeloveit Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Kjærlighet er mye mye mer enn forelskelse!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Kjærlighet er mye mye mer enn forelskelse! Enig, men som nevnt over: Kan kjærlighet være fullkommen og "bra nok" uten at det først har vært forelskelse inne i bildet? Anonymous poster hash: c2401...337
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Jeg tror ikke det. Jeg tror at forelskelsen vil komme allikevel. Optimistisk sagt, men hva når dette ikke skjer? I mitt hode kan en kjærlighet være like så sterk og rik selv om man ikke har vært forelsket, men hva vet vel jeg. Anonymous poster hash: c2401...337
Gjest Makemeloveit Skrevet 2. februar 2014 #16 Skrevet 2. februar 2014 Enig, men som nevnt over: Kan kjærlighet være fullkommen og "bra nok" uten at det først har vært forelskelse inne i bildet? Anonymous poster hash: c2401...337 Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig, så er svaret mitt nei. Man kan ikke elske en person uten å først ha vært forelsket. Først bryr man seg om en, så blir man glad i, så forelsket og så elsker man personen hvis man blir mer enn forelsket. Man kan elske en venn, en i familien, men å elske en person man er kjæreste med er noe helt annet og det må starte med forelskelse.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #17 Skrevet 2. februar 2014 Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig, så er svaret mitt nei. Man kan ikke elske en person uten å først ha vært forelsket. Først bryr man seg om en, så blir man glad i, så forelsket og så elsker man personen hvis man blir mer enn forelsket. Man kan elske en venn, en i familien, men å elske en person man er kjæreste med er noe helt annet og det må starte med forelskelse. Om det er fysisk tiltrekning tilstede, er det jo mye mer enn et vennskap eller følelser man har for familie.... Anonymous poster hash: c2401...337
Steinar40 Skrevet 2. februar 2014 #18 Skrevet 2. februar 2014 (endret) Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig, så er svaret mitt nei. Man kan ikke elske en person uten å først ha vært forelsket. Først bryr man seg om en, så blir man glad i, så forelsket og så elsker man personen hvis man blir mer enn forelsket. Man kan elske en venn, en i familien, men å elske en person man er kjæreste med er noe helt annet og det må starte med forelskelse. Hvis du med forelskelse mener seksuell attraksjon (som forelskelse i praksis er), så er det riktig. Men noe mer forelskelse enn det er egentlig ikke nødvendig. Man trenger altså ikke å være totalt rusa på den andre. Endret 2. februar 2014 av Steinar40
Gjest Makemeloveit Skrevet 2. februar 2014 #19 Skrevet 2. februar 2014 Om det er fysisk tiltrekning tilstede, er det jo mye mer enn et vennskap eller følelser man har for familie.... Anonymous poster hash: c2401...337 Ja, det er forskjell på dette. Man har ikke fysisk tiltrekning til familie og venner. Men man elsker ikke den man har fysisk tiltrekning til uten å være forelsket først.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #20 Skrevet 2. februar 2014 Ja, det er forskjell på dette. Man har ikke fysisk tiltrekning til familie og venner. Men man elsker ikke den man har fysisk tiltrekning til uten å være forelsket først. Det er så svart-hvitt mener du? Virker litt urealistisk, livet er ikke alltid svart-hvitt. Anonymous poster hash: c2401...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå