Gå til innhold

VÆRSÅSNILL:ta deg tid til å lese..hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine ble skilt da jeg var liten.

Begge foreldrene mine fikk seg ny kjæreste,husker fra når jeg var liten at jeg hadde det fint hos mamma.og jeg var bare hos pappa annen vær helg og da helga jeg skulle til pappa kom begynte jeg ofte å gråte fordi jeg ikke hadde lyst å være hos pappa!

Pappa er snill og har aldri gjort noe slemt mot meg.det var stemoren min som gjorde meg redd,hun var snill mange ganger!men jeg kan huske den forferdelige følelsen når jeg gjorde eller sa noe hun ikke likte..den måten hun kjeftet og skjelte meg ut på.Gjorde at jeg ble så redd at jeg stivnet helt,skalv,fikk tårer i øynene men kjempet i mot for at ikke de skulle renne nedover kinnene mine,turte ikke svelge og ble helt tørr i munnen og kunne ikke få frem ett ord!Hun kunne nok se at jeg var redd men bare fortsatte å kjefte!jeg var jo bare et lite barn.

Jeg var så redd for å få kjeft at jeg bare lot være å si noe som helst,jeg turte ikke en gang å spørr om mat eller drikke!Satt for det meste på rommet mitt og tegnet,husker at jeg veldig ofte var kald,sulten,tørst,eller gråt fordi jeg følte meg alene,kjedet meg og lengtet etter mamma eller å ha noen å være med.Jeg kunne sitte på rommet en hel dag mens de bare kom inn et par ganger på en dag vis vi skulle noe eller spurte om jeg var sulten.

Selfølgelig så får alle barn kjeft av foreldrene sine,men jeg fikk kjeft for små ting og noen ganger så skjønte jeg ikke hva jeg hadde gjort galt en gang.

Hun hadde så store krav til meg da jeg var ca.4-6år forventa hun at jeg skulle kaste klærne mine til vask,sette tallerken min og det i oppvaksmaskinen og sånne små ting og vis jeg glemte det ble hun sur.Husker at når hun ryddet så måtte jeg gå ut uansett hva slags vær..ble ofte kald og jeg turte nesten ikke komme inn igjen fordi jeg var redd for at hun ikke var ferdig,og skulle bli sur for at jeg kom inn.

Den værste episoden jeg husker var for ca..3år siden,jeg hadde feiret familie bursdag..og fått 1700kr tilsammen og jeg la dem på benken på rommet mitt.Den neste ganga jeg kom var de vekk,og jeg spurte pappa hvor de var,han svarte at hun hadde lånt dem da hun ikke hadde kontanter og skulle til byen og besøke en veninne!.jeg har spurt henne en gang om å få dem tilbake og hun ble bare sur..så har aldri spurt igjen!

Etterhvert fikk jeg 2 lillesøstre..jeg ble alltid forskjellsbehandla...de har gått til syden 3ganger uten meg..men jeg har jo vært med dem til danmark og Sverige så kan vel egentlig bare være glad for det!:)

Nå er jeg 14år og når har jeg det bedre hos pappa men tørr fremdeles ikke å være helt meg selv når jeg er hos ham og er for det meste alene på rommet mitt og spiser veldig lite.Mamma vet alt men ikke at jeg tenker på det eller sliter med det nå..hva synes dere jeg skal gjøre?

Sliter på skolen og har det ikke så bra akuratt nå..tenker veldig mye på om pappa egentlig er glad i meg..

Videoannonse
Annonse
Gjest Chloe87
Skrevet (endret)

Dette var vondt å lese og jeg tenker med en gang "den onde stemoren". Det kan være en sannsynlighet for at stemoren din føler en viss "sjalusi" og deretter avsky over at din far har fått deg med en annen kvinne. Hun virker kontrollerende og veldig usympatisk, noe som har gjort at du har blitt redd for henne. Det at hun tok dine bursdagspenger(!) er toppen av ondt, disse som hun "lånte" uten å en gang spørre. Har du i det hele tatt fått dem tilbake? Dama er jo toppen av frekk. Hadde jeg vært deg så hadde jeg krevd å få bo med moren din 100 % hvis det er mulig, for slik som dette kan du ikke ha det.

Endret av Chloe87
Skrevet

Ta opp det der med pengene med mora di/faren din i plenum.

• Liker 3
Skrevet (endret)
:) Endret av bifil.jente
Skrevet

Dette var vondt å lese og jeg tenker med en gang "den onde stemoren". Det kan være en sannsynlighet for at stemoren din føler en viss "sjalusi" og deretter avsky over at din far har fått deg med en annen kvinne. Hun virker kontrollerende og veldig usympatisk, noe som har gjort at du har blitt redd for henne. Det at hun tok dine bursdagspenger(!) er toppen av ondt, disse som hun "lånte" uten å en gang spørre. Har du i det hele tatt fått dem tilbake? Dama er jo toppen av frekk. Hadde jeg vært deg så hadde jeg krevd å få bo med moren din 100 % hvis det er mulig, for slik son dette kan du ikke ha det.

Skrevet

Svar:Nei jeg har aldri fått pengene tilbake..tusentakk for at du svarte:)...vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem med dette eller hvem jeg skal snakke med så er glad for at du svarte:)

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg er pappa selv til jente på 16 og gutt 11, jeg har også jobbet med barn. Jeg tror utifra det du skriver at det er ingenting som tilsier at pappaen din ikke er glad i deg. Det skal mye mye til før en pappa ikke er glad i barnet sitt.

Jeg tror du sliter veldig med stemoren din om jeg forstår deg riktig. Jeg tror og du er usikker på deg selv og det du opplever. Relasjonen deres er ikke bra mellom dere, selv om du er 14 år er relasjonen mellom dere et voksent ansvar. Det er ikke din skyld det du opplever. Kan du snakke mer åpent med mamma eller kanskje også med pappa, eller en annen voksen som du stoler på? Da får du luftet tankene dine og sluppet ting litt ut. Det hjelper å snakke med noen, å holde mest mulig for seg selv bare forsterker at du ikke har det bra.

Skrevet

Jeg foreslår at du sier det rett ut til pappaen din akkurat hvordan du føler det :) og si hvordan du har det og det du lurer på. Men en ting er sikkert: faren din er garantert glad i deg! Jeg følte også på mange rare følelser når jeg var rundt 14-15, og stilte "dumme" spørsmål til meg selv, blant annet når det gjaldt sånne ting også (er snart 20 nå). Dette kommer til å ordne seg skal du se!

Anonymous poster hash: 1b2e3...040
Skrevet

Jeg er pappa selv til jente på 16 og gutt 11, jeg har også jobbet med barn. Jeg tror utifra det du skriver at det er ingenting som tilsier at pappaen din ikke er glad i deg. Det skal mye mye til før en pappa ikke er glad i barnet sitt.

Jeg tror du sliter veldig med stemoren din om jeg forstår deg riktig. Jeg tror og du er usikker på deg selv og det du opplever. Relasjonen deres er ikke bra mellom dere, selv om du er 14 år er relasjonen mellom dere et voksent ansvar. Det er ikke din skyld det du opplever. Kan du snakke mer åpent med mamma eller kanskje også med pappa, eller en annen voksen som du stoler på? Da får du luftet tankene dine og sluppet ting litt ut. Det hjelper å snakke med noen, å holde mest mulig for seg selv bare forsterker at du ikke har det bra.

My god... Hva feiler det dere?

Og du TS har ikke faren din lagt merke til dette da? Om han er glad i deg så hadde han snakket med stemoren din og satt henne på plass. Har en venn som var i samme situasjon som deg, endte opp med at faren skilte seg fra stemoren fordi hun rett og slett hadde 0 respekt ovenfor unga hans...

Du må ta dette opp med faren din. Du kan ikke forsette slikt.

Dont get me wrong, ikke noe vondt ment ! Men blir irritert når jeg hører sånt.

Anonymous poster hash: 02fa4...ce6

Skrevet

syns vel ikke at er for strengt at en på 4-6år legger sine egne klær til vask og setter oppvask i oppvaskmaskinen.sønn min som ble fire nå gjør dette på eget iniativ nå.

du gjør henne kansje litt mer ond enn det hun er?? ;-)

Men pengene dine er jo DINE.Der har hun jo bare og holde seg unna.

kansje du tør spørre henne etter dem en gang til?Hvis ikke så nevn det for faren eller moren din.

Anonymous poster hash: c7330...7c5
Skrevet

Jeg syns at det du burde gjøre er å fortelle alt til moren din, så hun vet hvilke tanker du har og hva du sliter med. Hun kan hjelpe deg videre, hjelpe deg å ta opp dette med faren din også. De pengene skal du ha tilbake, og hvis du ikke får de av stemoren din, så skal ihvertfall faren din gi til deg syns jeg.

Håper du finner noen du kan snakke med om dette, det er ikke riktig at det skal være sånn, og det er ikke riktig at du skal sitte med disse tankene alene :)

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

My god... Hva feiler det dere?

Og du TS har ikke faren din lagt merke til dette da? Om han er glad i deg så hadde han snakket med stemoren din og satt henne på plass. Har en venn som var i samme situasjon som deg, endte opp med at faren skilte seg fra stemoren fordi hun rett og slett hadde 0 respekt ovenfor unga hans...

Du må ta dette opp med faren din. Du kan ikke forsette slikt.

Dont get me wrong, ikke noe vondt ment ! Men blir irritert når jeg hører sånt.

Anonymous poster hash: 02fa4...ce6

Ta det rolig. Du skriver faktisk til en jente på 14 år.

Skrevet

Denne stemoren din har gått langt utover hva hun har lov til, og din far har sett på dette uten å gripe inn. Det er forferdelig trist å høre hva du har gått igjennom uten å ha fått støtte til å stoppe stemoren din. Det er litt i seneste laget nå og ta opp problemer med f.eks. PPT tjenesten på skolen om forhold som har vært tidligere.

Det er helt galt av din far å la en utenforstående person behandle deg på den måten. Slik du beskriver det fremstår det som et overgrep. Din stemor/stefar har absolutt ingen myndighet til å bestemme over deg, kjefte på deg, sette regler for deg eller oppdra deg. Det er det kun din mor og far som har. Din far er nok glad i deg, men jeg vil tro at han er en svak person som ikke klarer å sette grenser for sin nye kjæreste.

Enig med en annen skribent her at du må ta opp det med pengene i plenum. Finnes det andre måter å møte faren din på alene? Du trenger vel ikke nødvendigvis å sove over der, men stille krav om at du vil møte ham alene i helgene slik at dere kan reise bort, gå på kino, kafe eller hva det måtte være. Snakk med moren din om dette.

• Liker 3
Skrevet

syns vel ikke at er for strengt at en på 4-6år legger sine egne klær til vask og setter oppvask i oppvaskmaskinen.sønn min som ble fire nå gjør dette på eget iniativ nå.

kansje du tør spørre henne etter dem en gang til?Hvis ikke så nevn det for faren eller moren din.

Skrevet (endret)

Helt urimelig å forlange at et så lite barn skal huske slike ting. Du er altfor streng! Endret av -stina
  • Liker 1
Skrevet

TS høres ut som Askepott.

Håper det går henne godt i livet :)

Skrevet

Hvorfor har du startet samme tråd to ganger?

Skrevet

Jo, det er for strengt. Barn er faktisk barn. Dessuten er vel det største problemet hvordan hun reagerte når ungen ikke hadde gjort det hun ville. Du kjefter ikke opp en fireåring så hun blir redd! Det gjør man bare ikke. Å det er ganske sykt av deg å påstå at TS overdriver. Det er snakk om et barn som var for redd til å be om mat. Er det ok mener du? I så fall er du like syk som denne stemoren.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er greit at man lærer barna å rydde etter seg så tidlig som mulig. Det jeg synes stemoren gjør feil er å kjefte og smelle pga det. Det går ann å glemme å rydde etter seg når man er 4-6 år ! Da kan man heller be barnet gjøre det isteden for å gå fra 0-100 på 3 sekunder.

og til deg ts. snakk med din mor om muligheten for at du kan bo med henne 100%. også kan du foreslå at du og din far kan finne på ting alene bare dere to. Så dere fortsatt kan ha et forhold. SÅ han kan bli kjent med deg igjen.

Anonymous poster hash: 496c3...ce7

• Liker 1
Skrevet

To identiske tråder er flettet sammen!

Ann Christin

- MOD -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...