AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Min niese skal døpes neste helg og jeg har tatt på meg ansvaret for all bakingen. Jeg lurer på om vi har nok kaker til dåpen? Vi blir 30 stykker og det er koldtbord før kakene. Jeg har planlagt: Sitron marengspai Verdens beste kake Sjokoladekake med krem Ostekake Oreokake I tillegg til dette blir det marsipankake som er bestilt fra baker. Er det noe du savner her? Har jeg glemt noe essensielt? Er det nok kaker til 30 stykker? Anonymous poster hash: d9d67...b0a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Veldig mye kremete, tungt og klissesøtt der, synes jeg. Sånt er godt, men det er også fint med noe som frisker opp litt. Hvis sitronmarengspaien er ganske syrlig og marengsen ikke så intenst søt, så hjelper det jo. Det samme med ostekaka - skal det være frukt på den? Jeg ville nok vurdert å ha noe lett og fruktig/friskt i tillegg, en bringebærmousse på mandelbunn eller noe sånt. Ellers så ser det jo ut som om det er noe for enhver smak. Om det er nok kommer litt an på hvor store kakespisere dere er. I min familie ville det holdt, mens i andres ville det kanskje blitt for lite. Anonymous poster hash: 11b43...b94
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Vanlig sjokoladekake og vanlig Pavlova må alltid være med Anonymous poster hash: 5ceba...d2b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Veldig mye kremete, tungt og klissesøtt der, synes jeg. Sånt er godt, men det er også fint med noe som frisker opp litt. Hvis sitronmarengspaien er ganske syrlig og marengsen ikke så intenst søt, så hjelper det jo. Det samme med ostekaka - skal det være frukt på den? Jeg ville nok vurdert å ha noe lett og fruktig/friskt i tillegg, en bringebærmousse på mandelbunn eller noe sånt. Ellers så ser det jo ut som om det er noe for enhver smak. Om det er nok kommer litt an på hvor store kakespisere dere er. I min familie ville det holdt, mens i andres ville det kanskje blitt for lite. Anonymous poster hash: 11b43...b94 Det skal være frukt på ostekaken, men jeg vurderer å bake en helt standard gulrotkake i tillegg, bare for å forsikre meg om at det er nok til alle Anonymous poster hash: d9d67...b0a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Vanlig sjokoladekake og vanlig Pavlova må alltid være med Anonymous poster hash: 5ceba...d2b Vanlig sjokoladekake er med, men pavlova er notert Anonymous poster hash: d9d67...b0a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Et lite tips da: pass på at pavlovaen ikke monteres før rett før den settes på bordet. Om den blir stående med krem på en stund blir den litt klissete og "blaut" Anonymous poster hash: 11b43...b94
Glitnir Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 For mye krem synes jeg. Og litt lite kaker. Ville hatt minimum 8 kaker til 30 pers.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 For mye krem synes jeg. Og litt lite kaker. Ville hatt minimum 8 kaker til 30 pers. Har du noen forslag til kaker som bør med? Jeg er litt tom for ideer Anonymous poster hash: d9d67...b0a
Bolla! Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 (endret) Hva med iskake, snickerskake og en god gjærkringle? Og kanskje en fruktsalat eller fruktspyd for å få med noe friskt og sunt? Om det kommer noen barn, kan gelé være greit Endret 2. februar 2014 av -Mala-
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Hva med enten krydderkake, gulrotkake, suksessterte, kladdekake, cupcakes, kringle.... Anonymous poster hash: 08ba6...39d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Min niese skal døpes neste helg og jeg har tatt på meg ansvaret for all bakingen. Jeg lurer på om vi har nok kaker til dåpen? Vi blir 30 stykker og det er koldtbord før kakene. Jeg har planlagt: Sitron marengspai Verdens beste kake Sjokoladekake med krem Ostekake Oreokake I tillegg til dette blir det marsipankake som er bestilt fra baker. Er det noe du savner her? Har jeg glemt noe essensielt? Er det nok kaker til 30 stykker?Anonymous poster hash: d9d67...b0a Dette blir for søtt for meg. Det er masse krem og tunge kaker. Ville ha byttet ut 3 av de Anonymous poster hash: a5f27...e27
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Kransekake!Anonymous poster hash: 432da...046
Gjest navnelapp Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Det er meir enn nok kaker. Seks kaker til tretti personar? Etter ein middag? Så lenge ostekaka er frisk og god og sitronpaien det same så syns eg dette ser heilt fantastisk ut. Å begynne å styre med kladdekake og gjærbakst er heilt unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Spørs om gjestene er glad i kaker også da.. Vi hadde 12 kaker og 41 gjester. Ble ikke igjen så mye faktisk.Anonymous poster hash: e5e3c...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå