AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Jeg føler jeg står overfor et dilemma. Jeg er usikker på om jeg ønsker barn, og i perioder så ønsker jeg å få det nå, før jeg blir usikker på om jeg ønsker en så stor endring i livet mitt. Jeg har en samboer som gjerne vil ha barn, så har liksom slått meg til ro med at jeg skal ha. Dilemmaet kommer nå. Jeg vurderer å si opp jobben min og få ny et annet sted på grunn av at jeg ikke trives så godt, og jeg er veldig i mot å jobbe noen måneder i ny jobb for så å gå ut i permisjon/bli sykmeldt i løpet av graviditet. Så om jeg bytter jobb vil det minst gå 1,5 år før jeg i såfall blir gravid, og jeg er 32 år gammel allerede. Om jeg skal ha barn, vil jeg ikke være 35 før jeg får det første heller... Samboer er nok ikke klar for barn akkurat nå, og har nok veldig god tid (han er en del år yngre enn meg..), mens jeg føler at det må bli nå for at jeg skal bli i den jobben jeg har.. Dette ble langt og surrete, men jeg syns det er et vanskelig valg! Anonymous poster hash: 38915...2b2
Teeny Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Dere bør være enige om at dere vil starte prøvingen for at det skal kunne skje i nærmeste framtid. Tror det er det aller viktigste. Det med jobb kommer kanskje litt lengre ned på listen. Men du kan jo diskutere med din samboer og bli enig om en ca tid dere kan begynne prøvingen og planlegge det med jobben ut ifra det eventuelt? Selv ble jeg gravid 1 mnd før jeg begynte i nåværende jobb og det har forsåvidt gått greit. Men er mange i samme type stilling som jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Såklart man må være enige, men dette er nok en av "han skjønner ikke hva problemet med å bli gravid i en alder av 35"-tråd... Vi har snakket om det, men han er veldig utydelig på når, men gir inntrykk av at han vil vente noen år. Jeg som sagt, vil ikke være 35 når jeg får mitt første barn. Da går jeg heller for å droppe det og ikke få noen. Han vil ikke starte å prøve nå fordi han ser for seg at det kommer et barn på null komma nix Det er litt overdrivelse såklart, men han ser ikke for seg at det tar tid å i det hele tatt bli gravid selv om jeg forklarer det for ham.. Anonymous poster hash: 38915...2b2
Gjest Chloe87 Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Når man er USIKKER på om man vil ha barn så mener jeg at man hvertfall ikke er klar for barn med dette første. Om tiden går og du fortsatt er usikker så tror jeg det er best å la vær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå