Gå til innhold

Ambulansesjåfør

Vala

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til dette yrke på nært hold? Er det vanvittig tøft? Hvordan er lønnen? Hvordan er vaktene? Kan det kombineres med et familieliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter det jeg har hørt er det et veldig tøft yrke. Det kan kombineres med familie.... Jeg vet ikke konkret hvordan vakt løsningene er, det varierer helt sikkert fra sykehus til sykehus. Det kan ikke være enkelt å komme først til enhver situasjon, men det må jo være et veldig spennende yrke. Jeg har også vurdert dette yrke... :)) En gang i tiden når jeg er ferdig utdannet sykepleier, da...... kanskje...

Lykke til med utdannelsen da.. :)) Eller valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, cassandra!

Det er en god venn av meg som vurderer det, tror det kan passe utmerket for han. Utrolig dyktig gutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Visstnok verdens beste og verste yrke .

Jeg var en gang på førstehjelpskurs med noen ambulansesjåfører fra Narvik , og kan vel si det sånn at de ikke så ut som de man ser i amerikanske TV-serier . De bar mer preg av at de hadde sett veldig mye de skulle ønske at de ikke hadde sett , og la ikke skjul på at psykiske problemer var vanlig i den bransjen . Men for all del , de var veldig dyktige og kunnskapsrike . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er gift med en....

Han trives veldig godt i jobben sin, men det er et krevende yrke. Lønnen er så som så, tror ikke vi hadde overlevd på grunnlønnen, men med tillegger og overtid går det da rundt.

Vaktordningene varierer. Noen går døgnvakter, noen jobber kun dagtid, atter andre har 12 timersskift. Det går fint an å kombinere med familieliv. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...