Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest henya
Skrevet

...som er å bli lege. Jeg mangler en del matte og fysikk. Hvordan skal jeg gå frem for å få dette? Er det på videregående jeg får tatt dette? Eller vha brevkurs? Tenkte å ta på kveldstid ved siden av jobben, og håpet å få tatt disse kursene gratis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok aldri bli gratis å ta videregående utdannelse i voksen alder. Gjennom Folkeuniversitetet kan du ta alle videregående fag du trenger. Det koster 4-6000 kr per kurs.

Skrevet

Det er flere private skoler som blant annet tilbyr enkelte kveldskurs.

De har også tilbud om nettkurs, men neppe i de fagene du nevner.

Sjekk http://www.sonans.no

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Det er veldig vanskelig å komme inn på legestudiene I Norge på blindern hvis det var det du tenkte. kjenner noen som har måttet ta masse fag på blindern for å få nok poeng til å komme inn på studiet. Men jeg tror ikke det er mulig å få tatt disse fagene gratis. Men jeg tror det var sånn at du kunne ringe til en skole (vgs), etter et opptak, å spørre om det er noen ledige plasser slik at du kan ta matte og fysikk der. men er litt usikker om det kan gjøres. Du kan jo ringe og spørre. men ellers er alternativet, som de andre sa, privatskole. kjenner en som gikk på bjørknes og en som gikk på sonans. det er veldig dyrt. koster fra 1000-10.000 kr++. men du kan søke om lån fra lånekassa hvis du ikke har nok til å dekke dette.

Gjest Virvel
Skrevet

Hvis du klarer å lese på egen hånd, trenger du ikke å følge noen undervisning. Kjøp bøker, les hjemme, og meld deg opp som privatist i de fagene du mangler. Men det krever massevis av selvdisiplin... Jeg hadde vært sjanseløs. :ler:

Som de andre sier er det massevis av privatskoler hvor du kan ta opp fag. Bjørknes er vel den som er mest kjent i Oslo. Kjenner mange som har gått/går der.

Gjest gjest1
Skrevet

Må man ikke ha labkurs for å kunne gå opp til eksamen i fysikk? Litt vanskelig å sette i gang å mikse på kjøkkenbenken hjemme.

Skrevet
Det vil nok aldri bli gratis å ta videregående utdannelse i voksen alder.

????

Her jeg bor har to av byens videregående skoler voksenopplæring både på dag og kveldstid. Det har alltid vært gratis!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Her er det mulig å gå som såkalt delkurselev. Dvs at du drar på skolen og følger undervisningen i f.eks. kun matte og fysikk.

Skrevet
Må man ikke ha labkurs for å kunne gå opp til eksamen i fysikk? Litt vanskelig å sette i gang å mikse på kjøkkenbenken hjemme.

Man MÅ ikke ha labkurs. Men det er selvsagt en stor fordel.

Jeg vet at man ved Sonans kan melde seg på kun labkursene, og slippe undervisningen (= mye billigere).

Men i slike fag ville jeg invistert i full pakke, å lese selv kan bli svært tungt.

Gjest gjest1
Skrevet

Man MÅ ikke ha labkurs. Men det er selvsagt en stor fordel.

Jeg vet at man ved Sonans kan melde seg på kun labkursene, og slippe undervisningen (= mye billigere).

Men i slike fag ville jeg invistert i full pakke, å lese selv kan bli svært tungt.

Når jeg tenker meg om tror jeg at det er kjemi jeg mente. Har ikke fordypning selv i disse fagene fra videregående. Har en bekjent som leste selv som du sier og bare tok labkurs. For å kunne få gå opp til eksamen måtte han ha disse godkjent. Kanskje er det noe annet med fysikk. Jeg er grønn.

Gjest Virvel
Skrevet

????

Her jeg bor har to av byens videregående skoler voksenopplæring både på dag og kveldstid. Det har alltid vært gratis!!

Bøker koster masse, masse penger. :-? Første året på videregående kjøpte jeg bøker for nærmere 7000 kroner, tror jeg. Andre og tredje år hadde jeg mulighet til å få tak i flere brukt, så da ble det noe rimeligere, men fortsatt svinedyrt. Men hvis det kun er snakk om to fag behøver det jo ikke å bli sånne svimlende summer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...