AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Er det mulig at jeg på 16 kan være med en jente på 14? Er det lovlig? Har ikke spurt henne ut ennå, men lurte på dette før jeg gjør noe.Anonymous poster hash: 9a23a...9fd
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Den seksuelle lavalder i Norge er 16 år. Er det svar nok på spørsmålet ditt? I dette tilfellet bør du også spørre foreldrene hennes om de synes det er greit.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Er det mulig at jeg på 16 kan være med en jente på 14? Er det lovlig? Har ikke spurt henne ut ennå, men lurte på dette før jeg gjør noe.Anonymous poster hash: 9a23a...9fd 16 år og allerede i gang på KG? Jøsses! Anonymous poster hash: c1df8...c73 1
Fame Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Herregud, hvem bryr seg om de reglene uansett.. Jeg var sammen med en som var 14 når jeg var 16. Sue me. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Den seksuelle lavalder i Norge er 16 år. Er det svar nok på spørsmålet ditt? I dette tilfellet bør du også spørre foreldrene hennes om de synes det er greit. Ja, men hører ofte her på kg at de har vært med menn helt oppe i tjueårene. Og siden det kun er to års forskjell så lurte jeg på om dette var greit?Anonymous poster hash: 9a23a...9fd
Gjest New_Girl Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Å være kjærester kan dere selvfølgelig. Den seksuelle lavalder er 16. Jeg personlig syns at 14 år er ALT for ungt for å ha sex. 4
Gjest Teta Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Det spørs litt hva du mener med "kan være med". Det er lov å være kjærester.
waco Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Den seksuelle lavalder i Norge er 16 år. Er det svar nok på spørsmålet ditt? I dette tilfellet bør du også spørre foreldrene hennes om de synes det er greit. du har vel aldri spurt foreldrene til en du har ligget med om det er greit, - eller har du det? Hva sa dem? Fikk du lov til å pule sønnen deres? 7
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Ja, men hører ofte her på kg at de har vært med menn helt oppe i tjueårene. Og siden det kun er to års forskjell så lurte jeg på om dette var greit?Anonymous poster hash: 9a23a...9fd I min verden er det stor forskjell på å være 18 og sammen med en som er 2 år yngre og 16 og 2 år yngre. Dess eldre man blir jo mindre betyr de to årene. Forøvrig forholder jeg meg til at trådstarter spurte, ikke hva alle andre har gjort, og ment etc. Med tanke på at sex faktisk kan føre til graviditet synes jeg ikke noe om at en 14 åring skal begynne med sette uten at det er en plan bak med prevensjon og informasjon om dette. I min verden er seksuell lavalder ikke et tilfeldig valgt tall.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 du har vel aldri spurt foreldrene til en du har ligget med om det er greit, - eller har du det? Hva sa dem? Fikk du lov til å pule sønnen deres? Hva vet du egentlig om meg og min seksuelle debut, Waco? Jeg var ikke 14 for å si det sånn!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Jeg var 14 år, ser ikke noe problem i det Kjør på Alderen er ikke så stor at det blir ulovlig om dere er kjærester. Om en mann på 40 år derimot har sex med ei under 16 så er det en helt annen sak... Anonymous poster hash: 17bfe...d77
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 Jeg personlig ser ikke på det som et problem om dere skulle ble kjærester. Men hun er under den seksuelle lavalder, så dere har ikke "lov" til å ha sex. Nå tviler jeg dog sterkt på om noen dommer ville dømt deg som seksualforbryter av den grunn. De er istand til å vise litt vett og forståelse de også. Anonymous poster hash: cb820...5fa
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Ok, så skal jeg gjøre det da? Vet at det er lovlig så lenge personene som er involvert er i samme mentale alder, men loven er ikke helt nøye på hva det betyr. Annet enn at en mann på 40 naturligvis vil gjøre noe straffbart om han har seg med en på 14. TSAnonymous poster hash: 9a23a...9fd
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 Du kan vel se om dere har noe kjemi i første omgang, bli kjent med hverandre og se om hun er interessert i deg.. Kanskje blir det et forhold ut av det og da kan dere prate med hverandre om dere er klar for sex eller om dere vil være kjærester en stund først Håper du ikke bare tenker på samleie med henne.. Anonymous poster hash: 23cd6...f66 2
Kittykat Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Det er kun to års forskjell, så for meg hadde det ikke vært noe problem. Ungdom i dag har sex hvis de vil, så det hjelper ikke at foreldre nekter dem å ha det hjemme når de er 14 år. Hadde min datter på 14 år, blitt sammen med en på 16 år, så hadde jeg tatt en prat om prevensjonsmidler, graviditet og den seksuelle lavalderen.
Gjest meh Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Å være kjærester kan dere selvfølgelig. Den seksuelle lavalder er 16. Jeg personlig syns at 14 år er ALT for ungt for å ha sex. Det er først og fremst et moralsk spørsmål, ikke et juridisk. En 16-åring kan med loven i hånd ha sex med en 14-åring ettersom at aldersforskjellen ikke er så stor, og 16-åringen ikke er myndig. I slike tilfeller vises det skjønn, man følger ikke den seksuelle lavalderen slavisk.
Jetlag Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Ja det er helt greit, men ikke ha sex med før hun fyller 16. Du er 16 år så bare ha det i bakhodet og ikke bryt loven :D! Du har ingenting å være bekymret over. Endret 1. februar 2014 av Jetlag
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Er det mulig at jeg på 16 kan være med en jente på 14? Er det lovlig? Har ikke spurt henne ut ennå, men lurte på dette før jeg gjør noe.Anonymous poster hash: 9a23a...9fd Hun er ikke konfirmert en gang og om noen måneder er du ute på videregående. Tenk på det. 1
Adhara Skrevet 2. februar 2014 #19 Skrevet 2. februar 2014 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner. Er det noen spørsmål til moderering så tas dette på PM eller Ris og Ros, ikke i tråden. Irrlys, mod. Endret 2. februar 2014 av irrlys
minister-mio Skrevet 2. februar 2014 #20 Skrevet 2. februar 2014 Go for it! Dere kan holde hender, se på film, kysse på bakerste rad på kinoen, sende hverandre sms hele tiden, gå turer i parken... Rett å slett ha det kjempehyggelig og romantisk. Bare husk at hun ikke er gammel nok til å ha sex. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå