Gå til innhold

Rød i rumpa etter bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår sluttet med bleie for en måned siden. Bruker fortsatt bleie på natten, men er stort sett tørr om morgenen.

I det siste har hun vært rød både framme og bak der nede, og sier selv at hun har vondt i rumpa. Syns det er rart at hun blir rød i rumpa når hun ikke går med bleie, noen andre som har opplevd dette? Eventuelt har noen tips?

Har hørt at det kan være tegn på urinveisinfeksjon, men vet ikke om dette stemmer? Hun klager ikke over vondt når hun tisser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at hun reagerer på vaskemiddel/skyllemiddel dere bruker på undertøyet? Evt at det er sømmer i trusa som gnager inni ei stram strømpebukse/bukse?

Tenk også over om hun har brukt skumbad eller ny badesåpe, det reagerte min jente veldig på med sår bak/underliv (skumbad altså, har aldri brukt vanlig såpe til å vaske underlivet med)

Skrevet

vaskes hun nedentil både morgen og kveld?hvis ikke kan dere jo prøve det.

hvis det blir sluntret unna kun en gang her i huset så er han rød eller har vondt i rompa dagen etterpå.

Anonymous poster hash: 6f3b6...d65
Skrevet

siden det begynnte da barnet slutta med bleie kan det være vaskemiddelet dere bruker på trusene som er problemet?

Skrevet

Vi bruker nøytral vaskemiddel (tror det er det det heter, en hvit pakke hvertfall), og skyllemiddel bruker vi ikke.

Vaskes nedentil med klut og vann morgen og kveld, bruker ikke noe såpe der nede.

Pleier å ha litt baby bubble bath i baljen når hun bader, men det har jeg alltid hatt, så tror ikke det kan være det heller.

Det kommer og går, hun er ikke konstant rød i rumpa. Det kan jo være trusene som gnager, jeg får prøve å legge merke til om det skjer når hun bruker spesielle truser.

Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Når jenta mi kler på seg truser selv så drar hun de sann opp at ene siden kommer inn i rumpesprekken, kan det være noe slikt? Derfor har vi gått over til "boksertruse" som hun kaller det, sanne jente hipster,vde sitter perfekt:)

Anonymous poster hash: cfb13...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...