Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det mulig å bruke 2300 kWh på 14 dager??

Fikk regning på 3391kr. For en halv mnd. Har akkurat flytta inn., derfor em halv mnd regning. Fyrer med ved i stua, varmepumpe om natten på 20 grader. Radiator på 2 soverom, varmeovn på kjøkken. Dette er ca 90 kvadrat til sammen. Mulig jeg leser av måleren feil. Skal vell sende inn alle tallene på måleren? Se bilde :

post-74678-0-57691500-1391273833_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skurrer litt, få en elektrikker til å se på det. For alt du vet så er det noen som stjeler strøm/jordingsfeil etc.

Skrevet (endret)

Jeg bor i et stoort hus, og fikk strømregning på 800 kroner, men så bruker jeg bare kun 2 rom.

Endret av bundy
Skrevet

Hei. Er det mulig å bruke 2300 kWh på 14 dager??

Fikk regning på 3391kr. For en halv mnd. Har akkurat flytta inn., derfor em halv mnd regning. Fyrer med ved i stua, varmepumpe om natten på 20 grader. Radiator på 2 soverom, varmeovn på kjøkken. Dette er ca 90 kvadrat til sammen. Mulig jeg leser av måleren feil. Skal vell sende inn alle tallene på måleren? Se bilde :

Høres rart ut. Har du sjekka hva måleren stod på da du flyttet inn? Det er det selskapet du betaler strøm til som evnt må sjekke måleren. Du må nok betale hvis de ikke finner noe galt. Har jobba for sånn selskap sjøl. Vi pleide og si for og sjekke måleren selv så skru av alt av elektrisk og ha det av i ca 10 min. Hvis måleren fremdeles går så kan det være noe galt. Tror ikke den regninga de er bare for 2 uker, kan være av oppgjøret fra beboer som bodde der før. Det pleier og stå på baksiden av regninga hvor mye som er brukt den perioden. Sjekk alt dette først før du ringer.

Anonymous poster hash: 1428d...abc

Skrevet

Det høres vanvittig ut. Da strømmen var på det dyreste for noen år siden og det var svinkaldt så fikk jeg strømregning på rundt 2500 for en måned inkl. nettleie. Da var det varmekabler i hele 1. etasje (trekker ekstra mye), kun oppvarming med strøm og 75 kvm fordelt på to etasjer.

Anonymous poster hash: 58457...7ee
Skrevet

Og ja alle nr skal tas med

Skrevet

Høres rart ut. Har du sjekka hva måleren stod på da du flyttet inn? Det er det selskapet du betaler strøm til som evnt må sjekke måleren. Du må nok betale hvis de ikke finner noe galt. Har jobba for sånn selskap sjøl. Vi pleide og si for og sjekke måleren selv så skru av alt av elektrisk og ha det av i ca 10 min. Hvis måleren fremdeles går så kan det være noe galt. Tror ikke den regninga de er bare for 2 uker, kan være av oppgjøret fra beboer som bodde der før. Det pleier og stå på baksiden av regninga hvor mye som er brukt den perioden. Sjekk alt dette først før du ringer.

Hun kan jo slå av alle sikringer selv og se om det snurrer fortsatt.

Skrevet (endret)

Har sett på baksiden av regninga. Er for perioden 16.01.2014 til 01.01.2014 på nettleia og fast pris og forbruk og kraft osv. Skjønner ikke hvordan det er mulig. Jeg syns det skurrer selv :s men det er mulig det er en jordningsfeil på kjøkkenet her, strømmen går konstant. Tåler ikke at vannkokern går, da er det bare kjøleskap utenom som tar strøm. Svigerfar sier at det kan løpe på kWh av det, stemmer det?

Endret av Tullehøna
Skrevet

Da går jo nettleia tilbake et helt år og det skal du ikke betale. Du bodde der jo ikke.

Har du bestilt strøm og avlest måleren da du flyttet inn?

• Liker 1
Skrevet

Det var en skriveleif :-) sku stå 2014 ikke 13. Hehe

Da går jo nettleia tilbake et helt år og det skal du ikke betale. Du bodde der jo ikke.

Har du bestilt strøm og avlest måleren da du flyttet inn?

Skrevet (endret)

Første måneden vi leide fikk vi en sinnsyk høy strømregning, og vi hadde helt normalt forbruk. Det viste seg at det var noe galt med varmeovnen i stua som trakk utrolig mye strøm. Termostaten var ødelagt, så den stod egentlig på 24:7 og var glovarm. Når den ble byttet ut, halverte regningen seg!

Endret av ninuska_
Skrevet

NÅ SER IKKE JEG HVOR MANGE TALL DET ER I MÅLEREND DIN, MEN HOS MEG HAR JEG 6, MEN SKAL KUN LESE AV 5. HVOR MANGE TALL HAR DU LEST AV I MÅLEREN DIN, TS?

Anonymous poster hash: f1475...983
Skrevet

Leste du av da du overtok? Det er ganske mange som skyver regninga si over på ny leietager når de flytter ut.

• Liker 1
Skrevet

Som noen andre her sier: Leste du av da du flytta inn? Det er viktig!!! 2300 kwh på 14 dager høres helt vilt ut. Det er det samme som vi brukte i hele januar, og vi har 160 kvadrat og fyrer kun med strøm.

I tillegg er det noen strømavlesere hvor du ikke skal ta med det siste sifferet. Øker det siste tallet fort?

Gjest Wei Wei
Skrevet

Hovedregelen er at du skal registrere alle sifrene - inkludert nuller i begynnelsen - unntatt siffer som:

• er plassert etter komma

• er skrevet i rødt felt på slutten

• er skrevet med rødt

Forstår jeg det riktig at nettleie regningen kom for perioden januar 2013 til januar 2014? Da er summen forståelig, men det er ikke du som skal betale mesteparten av den regningen. Du skal betale bare en liten del for den perioden du bodde der.

Skrevet

Ts her.

Det er ikke noe rødt i det hele tatt på måleren min og ingen komma. Leste av den når jeg flytta inn ja. Det stemmer som så at det har løpt på 2300 kWh eller hva jeg skrev, men jeg skjønner ikke at det går Ann på helt normal strømbruk på 14 dager. Vi dusjer max 10 min hver oss annen hver til hver tredje dag. Også er vi for det meste på stua så da er lyset på alle andre rom slukket og varmen står ikke på.. Den står bare på om natten, så vi ikke fryser ihjel i søvne. fyrer som sagt med ved i stua og kjøkken. Nettleie, kraft osv er for 16.01.2014-01.02 2014, hadde en skriveleif oppi her:-) mulig det er en varmeovn som gjør det ja. Men er bare 1 ovn som ikke er medbrakt fra en annen plass, den ser ut som den er fra 80-90 tallet minst. Har aldri opplevd en sånn regning. De som bodde her før oss hadde fått regning på max 2000kr på vinterstid:-( ca 1200kr i desember (tok meg den frihet å spørte de)

Annet spørsmål om strømmen, står på regninga "leveringsplikt første 6 uke 647kr" er ikke dette hvis jeg ikke har valgt kraft leverandør? For det gjorde jeg nemlig 03 januar. Like før jeg flytte inn hit..

Skrevet

Bedre bilde av strømmåleren min :-)

Ts

post-74678-0-06763600-1391376059_thumb.j

Skrevet

Hun kan jo slå av alle sikringer selv og se om det snurrer fortsatt.

Har prøvd dette, den snurret fortsatt :-/

Skrevet

Har prøvd dette, den snurret fortsatt :-/

Da har du et eller annet som stjeler strøm. Finn ut hva og få ordnet opp i det - fort !

Anonymous poster hash: 9c321...fa5

Gjest J.Bourne
Skrevet

Hvis den enda snurrer og teller kw etter at alle sikringer er slått av, så er det selvfølgelig noe galt med måleren. Ring elektriker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...