AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Jeg skal på ferie snart og har tenkt å kjøpe meg (en ganske dyr) veske i forkant. Er det sånn da at jeg får refundert momsen på denne vesken, altså kjøpe den som tax-free? Anonymous poster hash: 827ab...416
Barcelone Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Nei. Momsrefusjon er kun for turister og folk som bor utenfor Norden. Reglene er sånn at om man er bosatt utenfor Norden i mer en 6 mnd av et år og kan dokumentere dette så kan man få igjen mva. Du kan ikke benytte deg av dette fordi du skal på ferie. Det du derimot KAN er å eventuelt kjøpe vesken i utladet, forutsatt at det ikke er i Norge, Sverige, Danmark eller Finland, og få igjen momsen på vesken på den måten. Edit: Hvis du forteller hvilke land du skal reise til så skal du få reglene for Tax Free for akkurat dette landet. Endret 1. februar 2014 av Barcelone
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Men du må egentlig fortolle denne inn igjen når du kommer til Norge hvis den er dyr nok og betale norsk moms. Men ikke mange følger denne loven. Du kan derimot bli stoppet og få vesken inndratt så lønner seg å ta den i bruk og kaste forpakningen.Anonymous poster hash: 23e61...f74
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Og hvorfor vil du egentlig kjøpe den i Norge? Alt er jo mye dyrere her. Jeg sparte over 5000kr på å kjøpe en Prada i London istedenfor Norge med momsrefusjon.Anonymous poster hash: 23e61...f74
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Men du må egentlig fortolle denne inn igjen når du kommer til Norge hvis den er dyr nok og betale norsk moms. Men ikke mange følger denne loven. Du kan derimot bli stoppet og få vesken inndratt så lønner seg å ta den i bruk og kaste forpakningen.Anonymous poster hash: 23e61...f74 Ts hadde planer om å kjøpe den i Norge. Hun trenger ikke å fortolle den når hun kommer tilbake til norge igjen da.. Men ville tatt med kvitteringen for sikkerhets skyld, i tilfelle hun blir stoppet og de tror hun har kjøpt den i utlandet. Anonymous poster hash: 7ee89...1c4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Ts hadde planer om å kjøpe den i Norge. Hun trenger ikke å fortolle den når hun kommer tilbake til norge igjen da.. Men ville tatt med kvitteringen for sikkerhets skyld, i tilfelle hun blir stoppet og de tror hun har kjøpt den i utlandet. Anonymous poster hash: 7ee89...1c4 Men kjære deg, hun fikk jo beskjed om noe som er helt selvklart i innlegget over at hun får jo ikke igjen momsen på noe hun har kjøpt i Norge når hun bor her, det jeg forklarte var jo selvsagt prosessen hvis hun dermed valgte å kjøpe den i utlandet, noe som uansett blir billigere.Anonymous poster hash: 23e61...f74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå