AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Jeg jobber som intervjuer og får veldig ofte høre at dette er reklame. Hva mener egentlig folk med det? Reklame, virkelig? Fint om det finnes noen av dere her inne, men tar gjerne imot kreative forklaringer også. Vi registrerer alltid utfallet av en oppringning og jeg setter dem bare som "ikke kompetent". Forøvrig ganske sjokkerende hvor mange skada personer man ringer til, og da er det nok et veldig lite mindretall som faker dette. Jeg setter i overkant mange som "ikke kompetent", sikkert langt flere enn mine kolleger. En kollega setter konsekvent alle aggressive personer som "ikke kompetent". Ikke at den merkelappen betyr noe eksternt. Bare ta en slik jobb om du allerede er bitter og hater verden, eller hvis du sulter. Anonymous poster hash: e761a...ec5
Gjest Violetta Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Takk for tipset. Da vet jeg hva jeg skal gjøre for at du ikke skal ringe igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Jeg har reservert meg mot reklame, og blir alltid en smule irritert over å motta oppringing om markedsundersøkelser. Er man ikke reservert mot dem også da? Anonymous poster hash: 65d4e...922
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Takk for tipset. Da vet jeg hva jeg skal gjøre for at du ikke skal ringe igjen. Lol, vi ringer deg jo senere en gang selv om du er dust. Jeg prøver bare å sørge for at vi ringer deg en dag utenom mine arbeidsdager, slik at det er en av mine kolleger som ringer isteden. Noen tror kanskje at det er tilfeldig at vi alltid ringer når de spiser middag eller ser Dagsrevyen, men det er noe jeg har prøvd å time'e slik hvis personen som svarte i telefonen ikke var hyggelig første gangen. Sistemann: Du er reservert mot reklame i postkassa? Eller er du en av de som mener at slike oppringinger er reklame? Hvis det er en valgmåling, hvem eller hva er det vi reklamerer for? Veldig spesielt å markedsføre noe og samtidig prøve å ikke påvirke den man henvender seg til. Anonymous poster hash: e761a...ec5
Berit Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Ved å lese hvordan du som intervjuer ser på mange av oss du ringer opp som duster og skadet, gjør slik at jeg vil være enda mer avvisende mot telefonintervjuer som ringer. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Jeg har reservert meg mot reklame, og blir alltid en smule irritert over å motta oppringing om markedsundersøkelser. Er man ikke reservert mot dem også da? Anonymous poster hash: 65d4e...922 Nei, det er ikke mulig å reservere seg mot undersøkelser av forskjellige slag. Til gjengjeld har ikke et firma lov til å prøve å selge deg noe dersom de ringer deg under dekke av å drive markedsundersøkelser. Dette var det en del firmaer som syndet mot tidligere, men personlig har jeg ikke opplevd det på en stund nå. Anonymous poster hash: 2d5f0...6f4
Gjest Violetta Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Lol, vi ringer deg jo senere en gang selv om du er dust. Jeg prøver bare å sørge for at vi ringer deg en dag utenom mine arbeidsdager, slik at det er en av mine kolleger som ringer isteden. Anonymous poster hash: e761a...ec5 Jeg er jammen glad for at jeg ikke har en jobb som gjør meg så bitter som du tydeligvis er. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Jobbet med intervjuer på deltid en (ganske kort) periode på VGS, og veldig mange tror vel at de har reservert seg mot undersøkelser også når de har reservert seg mot salg. Antar det er derfor enkelte låser seg helt. Jeg hadde ikke noe problem med de som bare sa at de ikke var interessert og la på, men enkelte går helt amok også. Jeg forstår godt at jeg er en idiot som forstyrrer i middagen, men det finnes grenser for hvor mye av familien min det er nødvendig å proklamere at man skal avlive, selv midt i middagen. Samtidig skjønner jeg godt at det kan være irriterende og at folk med dårlige dager kan gå lei. Selv synes jeg likevel det er gøy å være med på slike intervjuer, så jeg skulle ønske jeg ble ringt oftere. Anonymous poster hash: 4b7de...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Jeg blokkerer alle telefonnumre som ringer meg for slike spørreundersøkelser, samt selgere (fort gjort på iphonen min i allfall), og tar aldri telefonen om nummeret er ukjent. Det fungerer veldig greit - aner ikke om de får beskjed om at de er blokkert, om de får opptatt og fortsetter å ringe (haha) eller hva, men det har blitt mye roligere på telefonen etter at jeg begynte med det. Anonymous poster hash: e12d7...faa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Det er helt uforståelig at reservasjonsordningen som gelder telefonsalg, ikke også gjelder spørreundersøkelser. De invaderer folks privatliv, og byråene og deres oppdragsgivere tjener penger på den informasjonen de forventer at du gir dem gratis! Anonymous poster hash: b005c...16e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Selvsagt er det reklame. Halve vitsen med å betale dere for å gjøre slike "undersøkelser" er at da må dere først fortelle (=reklamere) om produktene dere skal spørre om. I tillegg omgår man forbudet mot å ringe dem som har reservert seg. Heldigvis har telefoner fått svarteliste. Jeg gjør det samme som personen over, sjekker alltid nummer jeg ikke vet hvem eier før jeg svarer og svartelister over en lav sko. Anonymous poster hash: 4420b...424 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Når vi først snakker om telefonterror, finnes det en app på smarttelefoner som gjør at man kan blokkere skjult nummer? Jeg har ikke smarttelefon enda, men bare lurer.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Ikke alle undersøkelser handler om reklame. Ja, selvfølgelig kan vi spørre om du foretrekker å handle på rema eller rimi, men mesteparten av prosjektene omhandler dagsaktuelle saker som miljø, politikk etc. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så fryktelig vanskelig å si "nei takk, er ikke interessert".Anonymous poster hash: 81529...bd0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Ikke alle undersøkelser handler om reklame. Ja, selvfølgelig kan vi spørre om du foretrekker å handle på rema eller rimi, men mesteparten av prosjektene omhandler dagsaktuelle saker som miljø, politikk etc. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så fryktelig vanskelig å si "nei takk, er ikke interessert".Anonymous poster hash: 81529...bd0 Ja, og det kan f.eks. være en avis som er oppdragsgiver som skal tjene penger på et nyhetsoppslag: "Ny undersøkelse viser.." Hvorfor det er vanskelig å bare si nei takk? Hvorfor skal det være legimimt å ringe og plage andre, og generere inntekter (for det er ofte det det gjelder) på andres bekostning og innsats? Anonymous poster hash: b005c...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå