Gå til innhold

Anbefal meg en dressursal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger anbefaling til en dressursal. Skal selvfølgelig kjøpe av en som kan tilpasse sal, men er greit å ha noen tanker om hvilke merker jeg kan være interessert i. (Så jeg kan bruke en som faktisk selger det merket.)

Har alltid vært sprangrytter og har i dag en Bates dressursal. Den har til nå fungert ok, men er ridd minimalt med. Pga alder hos hesten vil jeg nå hoppe minimal og heller ri mer på bakken. Jeg trives ikke supergodt i Batessalen og er usikker på om den er optimal til å bli brukt på hesten mange dager i uken.

Jeg vil ha en sal med dypt sete og store klosser, IKKE avtagbare klosser som på Bates salen. Det er en eldre hest, og han vil sikkert forandre seg en del i ryggen de neste årene, så det må være mulig å stoppe om/justere salen etter hvert (med hjelp selfølgelig.) Pris er mindre viktig, kvalitet og passform teller mest. Har sett at CWD har en dressursal, men usikker på om jeg synes setet er dypt nok, noen med erfaring? Har i dag CWD sprangsal som både jeg og hesten trives supert med!

Anonymous poster hash: ce13e...228
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler jeg deg på det sterkeste å ta kontakt med Anne Myrvoll. Skal si jeg fikk noen a-ha opplevelser av en annen hverden da hun tilpasset sal til min hest. Fantastiske saler! Ikke av de billigste, men verdt hver eneste krone spør du meg!

https://www.facebook.com/AnneMyrvollSal?fref=ts

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Anbefaler jeg deg på det sterkeste å ta kontakt med Anne Myrvoll. Skal si jeg fikk noen a-ha opplevelser av en annen hverden da hun tilpasset sal til min hest. Fantastiske saler! Ikke av de billigste, men verdt hver eneste krone spør du meg!

Helt enig. De salene er det beste jeg har prøvd, og jeg har prøvd det meste av saler.

Men om du ikke har muligheter til dette, så har jeg best erfaring med Ideal-salene.

Skrevet

Windsor!

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Kjenner ikke til hun Anne Myrvoll og kommer opp svært lite om henne. Ikke for å være kritisk, men utfra hva jeg finner ut så virker det som hun selger noen saler av ett merke jeg aldri har hørt om og som jeg finner svært lite informasjon om . Holder til på Østlandet, så har tilgang på det meste. Windsor har jeg svært dårlig erfaring med, men det er fra sprangsalene da....

Skal prøve å finne mer om hun Anne og tar gjerne i mot andre tips også

Anonymous poster hash: ce13e...228
Skrevet

Den beste dressursalen jeg har hatt er Amerigo, og jeg har hatt en del. Hadde Cortina i Pinerolo-variant, tilpasset lengde på salkapper og med bare en kappe (da kom jeg bedre rundt hesten, enn når man har en kappe å feste gjorden til og en over det igjen). Equipe blir vel omtrent det samme, mener å huske at det var en eller annen forskjell i stopping eller bommateriale bare.

Skrevet

Hva med Butet og Amerigo? Amerigo er ganske populært hos dressurrytter har jeg sett, og er vel lik CWD i prisklasse. Butet er svindyrt igjen, men man kan jo kjøpe brukt :) Har selv Butet og CWD sprangssal, liker begge to godt. Butet er litt mykere i læret føler jeg, men meget solid.

Skrevet
http://www.amerigo.no/?page_id=39 Den her hadde jeg. Modellen kommer jo an på hesten, men de er gode alle sammen. Ikke billige akkurat, mener å huske den endte opp på 28, men det trooor jeg ikke Annes er heller... Mulig jeg husker feil da. :)
Gjest bustyvel
Skrevet

De beste salene jeg har sittet i, er Globus Click og Startrekk Dressage. Men mye fordi disse også satt som et skudd på hesten, og da ble helheten veldig god :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg har hatt problemer i lang tid med mine hofter, etter å ha ridd i en Globus Clic. Den satt perfekt på hestens rygg, men for meg var den døden. Var jo rene GU-stolen jo :P

Skal man ha en skikkelig sal, så ender man fort opp i 30' ja. Det er dyrt, men det er verdt det.

Hvordan ligger det an med KN-saler fortiden? Jeg var veldig glad i en slik jeg hadde en stund. Windsor er også helt OK, men ikke en favoritt her. Hadde en gang i tiden en engelsk sal av et helt ukjent merke. Den var helt fantastisk. Det er i hvert fall nok å velge mellom der ute.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg har hatt problemer i lang tid med mine hofter, etter å ha ridd i en Globus Clic. Den satt perfekt på hestens rygg, men for meg var den døden. Var jo rene GU-stolen jo :P

Skal man ha en skikkelig sal, så ender man fort opp i 30' ja. Det er dyrt, men det er verdt det.

Hvordan ligger det an med KN-saler fortiden? Jeg var veldig glad i en slik jeg hadde en stund. Windsor er også helt OK, men ikke en favoritt her. Hadde en gang i tiden en engelsk sal av et helt ukjent merke. Den var helt fantastisk. Det er i hvert fall nok å velge mellom der ute.

Hehe, ja Globus er breie saker, men har man hofter bygget for den er den gooood :)
Skrevet

Jeg har prøvd salene Anne selger, men de falt ikke i smak for verken rytter eller hest. Hesten klarte ikke å galopere, og jeg fikk ikke noe støtte fra salen. Synes også det er veldig rart at hun aldri har kommet over en sal tilpasset av andre som passer hesten, det er visstnok kun de salene hun selger som kan passe (får man inntrykk av i alle fall..). Skal dog nevnes at jeg er enig i det hun sa om min hest og salen hennes. Valgte å kjøpe sal fra en autorisert salmaker, og merket der stor forskjell på hesten. Hesten som ikke klarte å galopere med sal fra Anne, gikk som et skudd med den nye salen. Endte opp med en Ideal-sal :)

Anonymous poster hash: b3e61...351

Skrevet

Jeg har prøvd salene Anne selger, men de falt ikke i smak for verken rytter eller hest. Hesten klarte ikke å galopere, og jeg fikk ikke noe støtte fra salen. Synes også det er veldig rart at hun aldri har kommet over en sal tilpasset av andre som passer hesten, det er visstnok kun de salene hun selger som kan passe (får man inntrykk av i alle fall..). Skal dog nevnes at jeg er enig i det hun sa om min hest og salen hennes. Valgte å kjøpe sal fra en autorisert salmaker, og merket der stor forskjell på hesten. Hesten som ikke klarte å galopere med sal fra Anne, gikk som et skudd med den nye salen. Endte opp med en Ideal-sal :)

Anonymous poster hash: b3e61...351

Min erfaring er helt motsatt av din. Hun var utrolig proff og salen jeg har kjøpt er av et kaliber jeg aldri har vært borti, men er jo smak og behag. Jeg kommer aldri til å stole på en vanlig saltilpasser igjen etter det jeg opplevde med min hest hvertfall. Men det er jo opp til hver og en hva man ønsker og hvordan man opplever både sal og saltilpasser.

Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med passier og har hatt flere passiersaler til hestene mine. Dyr, men verd hver eneste krone!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...