altflyter Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Jeg syntes det er morsomt å prøve å forstå meg på barns tanker. Jeg og en venninne snakket i går om hva våre drømmer og tanker var da vi var små, og hvorvidt vi faktisk fikk oppfylt noen av dem. Det meste var bare urkomisk... som at jeg skulle spise snop hver dag og bli astronaut. Kan dere komme med noen morsomme eksempler på hva deres barn tenker og mener? Hva er ditt barns største drøm? Om h*n hadde hatt alle pengene i verden, hva ville h*n kjøpt? Hvis h*n fikk gjøre akkurat som h*n ville i en hel dag, hva ville det vært? Hva skal h*n bli når h*n blir stor? Kommer du på noe morsomt/rart/dumt barnet ditt har gjort? Hadde vært morsomt å se om det bare er jeg som var veldig rar da jeg var liten Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Småbrødrene mine på 3 og 5 år har allerede planlagt at de skal starte eget firma når de blir voksne, en skal kjøre lastebil mens den andre skal bruke gravemaskin :D Anonymous poster hash: a5059...daa 1
Leanne Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Min 7åring har just mange drømmer, var en stund han ville bli søppelmann nå vil han (og flere av vennene hans) bli fotballspillere som Messi og spille på Barcelona. Datteren min på 9 har hatt mer realistiske drømmer, som å bli lærer, jobbe i barnehage og nå vil hun bli dyrlege.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Min er "bare" 4 år enda, og har ett vokabular som er under gjennomsnittet for hans alder. MEN han elsker fart, spenning, vann, og snø. Han foretrekker å se på skihopp på TV fremfor Fantorangen. Slik som det ser ut nå så tror jeg dermed det kan hende han blir en proff (selvsagt) skihopper eller svømmer, Anonymous poster hash: 1b7af...126
momo Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Her så har min 6 åring skulle bli kunstner, pilot, pappa og nå dyrlege. Han elsker Tusenfryd, ser for meg at det er der han ville tilbringe en dag. Han elsker dyr, og ville nok helst hatt alle verdens dyr i hus. Dessverre er jeg allergisk. Min datter planla som 9 åring å starte sitt eget dansestudio, hver gang vi kjørte forbi et sted det sto tomme lokaler, fikk jeg klar beskjed om at jeg måtte ringe å høre om vi fikk leie det, så hun kunne åpne dansestudio. Hun hadde nylig startet å danse da. Jeg og min bestevenninne på barneskolen, vi planla å kjøpe oss en gård sammen, der skulle vi bo med masse dyr. Hun skulle ha mann og barn, jeg skulle ikke ha barn, men kunne godt ha en mann. Vi er fortsatt bestevenninner i dag, og vi tuller om å flytte sammen når vi er litt eldre. Vi fikk barn begge to, og hun fikk katter og.
Enyya Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Sønnen min på 6 år ønsker å bli fotballspiller i Spania og kjøpe hus til mammaen sin der for noen av pengene han tjener. Når han er på ferie i Norge vil han jobbe i dyrebutikk.
absinthia Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Tja.... Eldstemann har hele tiden hatt en fascinasjon for alt som kan skrus og kobles og har bare sagt at han skulle bli elektriker helt siden han var 5 og frem til han endte opp innen elektronikk hvilket han jobber med nå som han er 21. Tror han må ha "bestemt seg" fryktelig tidlig, for da han var ett og et halvt fikk vi besøk av en elektriker som skulle jobbe hos oss og det lille nurket satt med store øyne og fulgte nøye med i en og en halv time, helt til elektrikeren var ferdig. Nr 2 har variert mellom alt mulig ( rørlegger, kunstner, veterinær, advokat, popstjerne, millionær osv) , men tar nå utdanning innenfor noe kreativt. Nr 3 er under ti nå og har sagt at han skal bli kunstner i noen år allerede ( han sier egentlig at han er kunster) og er svært god på å tegne og er i likhet med de andre veldig kreativ. Hadde han hatt ubegrenset med penger hadde han nok kjøpt alle Trashpackfigurene som finnes på markedet. Minstemann er merkverdig lik sin eldste bror, men nettopp blitt to, så han sier ikke så mye om hva han skal bli
ViljaH Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Min på 4 sier han skal bli dyrepasser og brannmann. Jeg har spurt om ikke han skal bli dyrlege og reparere dyrene når de er syke, har en i familien. Men nei, dyrepasser holder visst. Og ja, han skal også være sjørøver. Jeg synes akkurat nå det er fascinerende med språket hans, han tilpasser seg den han snakker med veldig i valg av ord, hvordan han ordlegger seg, tema og humor. Han har alltid vært veldig sosial.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå