Noht Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Har en grei kropp, men lårene og mageområdet er litt .. ja, vel mer enn det jeg skulle ønske.. høyden er på 166 cm og vekta synger mellom 67,5 og 69. Jeg har begynt og ''leve'' litt sunnere og svømmer i 45 min en dag i uken i tillegg til en dag med spinning. Til frokost går det mest i 2 stk brødskiver og til lunsj går det i 2 knekkebrød og en liten yoghurt( naturell ) litt frukt imellom til middag dersom jeg skulle bli sulten. Men i helgene går det skeis, veldig skeis også, spiser både is, chips, godteri og brus. Men ikke i massive mengder, men noe.. så føler jeg at jeg er tilbake på start igjen. Jeg syns styrke trening er megakjedelig, så har jeg funnet en fin løype ved der jeg bor på sånn 3 km, som jeg kanskje tenkte å løpe på i helgene ( lørdag og søndag) kan dette være nyttig for å få ned vekten og gå inn i cm. og forhåpentligvis få plass i bukse som ikke er str.40 hvor magen ikke legger seg oppå buksene. Om det er styrke som er cluet, kan jeg få tips til øvelser som faktisk funker og man kan gjøre hjemme, evnt. hvor mange repetisjoner? Og er det noe jeg kan spise mer av/ mindre av for å gå ned 10 kg? på forhånd takk
Gjest Coolaid Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Virker ikke som om du trenger å gå ned i vekt. Kom deg i form. Svømming gir en fin kropp og er noen av den beste treningen du kan gjøre. Husk at du må spise nok for å få utbytte av treningen.
Gjest Runforit Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Du spiser alt for lite i hverdagene som det består av 2 brødskiver. 2 knekkebrød, litt frukt og middag(om den middagen ikke er megastor) Ikke rart du får cravings når helgen kommer. Mer mat i hverdagene og ikke minst mer proteiner og fett vil nok gjøre susen tenker jeg.
fargestift Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Prøv å kutte ned på sukkeret. Gjør det gradvis, det er hardt men verdt det. Kjenner du at du har lyst på noe søtt så ta deg en avokado eller noe og for all del ikke drikk sukkerfri brus. Den gjør at du får mer lyst på sukker, så da burde heller ta deg et vanlig glass brus. Har du prøvd gruppetimer på treningssenteret? Da føler du mer at du MÅ dukke opp. Prøv yoga eller pilates. Kjempegøy og kjempedeilig etter på Lykke til!
Bluegreen Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Har en grei kropp, men lårene og mageområdet er litt .. ja, vel mer enn det jeg skulle ønske.. høyden er på 166 cm og vekta synger mellom 67,5 og 69. Jeg har begynt og ''leve'' litt sunnere og svømmer i 45 min en dag i uken i tillegg til en dag med spinning. Til frokost går det mest i 2 stk brødskiver og til lunsj går det i 2 knekkebrød og en liten yoghurt( naturell ) litt frukt imellom til middag dersom jeg skulle bli sulten. Men i helgene går det skeis, veldig skeis også, spiser både is, chips, godteri og brus. Men ikke i massive mengder, men noe.. så føler jeg at jeg er tilbake på start igjen. Jeg syns styrke trening er megakjedelig, så har jeg funnet en fin løype ved der jeg bor på sånn 3 km, som jeg kanskje tenkte å løpe på i helgene ( lørdag og søndag) kan dette være nyttig for å få ned vekten og gå inn i cm. og forhåpentligvis få plass i bukse som ikke er str.40 hvor magen ikke legger seg oppå buksene. Om det er styrke som er cluet, kan jeg få tips til øvelser som faktisk funker og man kan gjøre hjemme, evnt. hvor mange repetisjoner? Og er det noe jeg kan spise mer av/ mindre av for å gå ned 10 kg? på forhånd takk Jeg er i samme situasjon som deg, jeg er ikke kjempestor, men i størrelse 40 i bukser føler jeg at jeg må ha en stor genser over for å kamuflere at magen buler ut over buksene. Jeg trives best når jeg er 10 kilo lettere, og har nylig begynt veien dit igjen. Jeg fokuserer mest på kostholdet, og trener i all hovedsak for 1) å unngå ryggsmerter og dårlig holdning, 2) psykisk effekt, og 3) det motiverer meg mer til å holde kostholdet i tøylene. Mitt beste tips er nok å ikke gå for hardt ut i slankingen. Gjør du det er det uunngåelig at du skeier ut skikkelig en gang i blant. Når jeg tidligere har slanket meg og tatt i "for hardt" har alt gått galt hvis jeg har hatt en tøff dag, eller noen tilbyr meg noe søtt. Nå løser jeg det med å spise så lite sukker som overhode mulig, nok protein, og ved å alltid ha et sunt søtt alternativ i nærheten. Enten det er en banan, youghurt med sukkerfritt syltetøy, en skikkelig proteinbar (altså skikkelig som i ikke bare sukker), en liten latte med lettmelk og stevia, en søt kopp te, eller ei lita rute med mørk sjokolade. Når jeg har det tilgjengelig blir ikke følelsen av at jeg "nekter meg" noe søtt så kraftig, og jeg greier derfor å si nei når jeg er under press eller skal "kose meg".
Noht Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2014 men jeg føler at treningsmetoden jeg har nå er grei, fordi jeg har to faste dager som jeg trener på, da jeg elsker og svømme ser jeg null problem og komme meg til svømmehallen, men spinning derimot. Da det er med jobben føler jeg meg forpliktet- Men er det for lite trening? eller burde det holde? Jeg vil så gjerne at den bulen forsvinner.. og at jeg kan gå i bikini uten og holde magen inn hele tia.. samme med kjoler, blitt lei de hold in strømpebuksene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå