Gå til innhold

Nevrontin - er dette normalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk neurontin mot nakkeskade/ nevropatiske smerter og reagerte akkurat sånn som deg TS. Jeg var komplett slått ut i et døgn, bare sov. Jeg gikk på neurontin i omlag åtte måneder, og ble raskt trappet opp fra laveste til høyeste dose. Jeg tenker tilbake på den tiden med GRU! Jeg vet at man ikke skal slutte cold turkey, men jeg gjorde altså dette likevel. For meg var neurontin en grusom, grusom "medisin" som jeg ikke ville unnet min verste fiende. Om den hadde noen smertestillende effekt, var det uansett et apedop av en annen verden og ble ikke noe mer arbeidsfør på den enn det jeg var uten. Bare mye, mye sykere. Jeg vil heller ha smerter uten medisin, enn smerter på medisin - med ville bivirkninger i tillegg. Jeg stoler ikke et sekund på legemiddelndustrien lenger, etter alle de syke tingene de har dyttet inn i meg, uten at jeg ble det minste bedre, bare sykere.

Anonymous poster hash: 3ed6f...e02
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk neurontin mot nakkeskade/ nevropatiske smerter og reagerte akkurat sånn som deg TS. Jeg var komplett slått ut i et døgn, bare sov. Jeg gikk på neurontin i omlag åtte måneder, og ble raskt trappet opp fra laveste til høyeste dose. Jeg tenker tilbake på den tiden med GRU! Jeg vet at man ikke skal slutte cold turkey, men jeg gjorde altså dette likevel. For meg var neurontin en grusom, grusom "medisin" som jeg ikke ville unnet min verste fiende. Om den hadde noen smertestillende effekt, var det uansett et apedop av en annen verden og ble ikke noe mer arbeidsfør på den enn det jeg var uten. Bare mye, mye sykere. Jeg vil heller ha smerter uten medisin, enn smerter på medisin - med ville bivirkninger i tillegg. Jeg stoler ikke et sekund på legemiddelndustrien lenger, etter alle de syke tingene de har dyttet inn i meg, uten at jeg ble det minste bedre, bare sykere.

Anonymous poster hash: 3ed6f...e02

TS her.

Ja apedop var igrunn greit beskrivende. Det var det samme som jeg tenkte også, heller vondt enn å være helt tilbakestående hele tiden…. For sånn som jeg ble, så var jeg ikke brukendes til noe som helst for å si det sånn… Nesten "godt" (missforstå meg riktig) å lese om andre som fikk samme reaksjon som meg på idiotdopet. Legen min var så skråsikker på at dette ikke skulle være noe problem så lurte litt på om jeg bare innbildte meg bivirkningene. Hun påsto at jeg nok kunne bli litt trøtt, men å kjøre bil og jobbe var null problem. Vel… Jeg kunne vel knapt klart å engang komme meg ut i bilen, og hadde jeg klart å få den ned på veien så hadde jeg neppe kommet langt… Skremmende…..

Anonymous poster hash: 3f444...f15

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har begynt på neurontin mot nervesmerter. Jeg har fått masse rare bivirkninger. Klarer ikke tenke logisk og forstå alt. Jeg kan lese en setning som ikke er vanskelig og så forstår jeg ikke noe som helst.

Synes det er litt ekkelt, men har ikke så mye smerter nå, så jeg må kanskje bare leve med bivirkningene da det var verre at jeg ikke fikk sove om natten. Tar 900 mg om dagen.

Anonymous poster hash: 94eab...a76
Skrevet (endret)

Hei! Jeg har begynt på neurontin mot nervesmerter. Jeg har fått masse rare bivirkninger. Klarer ikke tenke logisk og forstå alt. Jeg kan lese en setning som ikke er vanskelig og så forstår jeg ikke noe som helst.

Synes det er litt ekkelt, men har ikke så mye smerter nå, så jeg må kanskje bare leve med bivirkningene da det var verre at jeg ikke fikk sove om natten. Tar 900 mg om dagen.

Er startdosen 900mg?? Det er da rimelig høyt ja..

En skal starte forsiktig og trappe opp hver 3 dag..

Jeg startet med 300mg... og var oppe i 3600mg som da er maxdose.Så en stund på den dosering ,inntil virking var slik jeg ønsket.Så trappet jeg nedover til en vedlikeholdsdose.

Dette med dosering ,opp/nedtrapping må du ta med Legen som foreskrev medikamentet!!

Endret av Kårky
AnonymBruker
Skrevet

Er startdosen 900mg?? Det er da rimelig høyt ja..

En skal starte forsiktig og trappe opp hver 3 dag..

Jeg startet med 300mg... og var oppe i 3600mg som da er maxdose.Så en stund på den dosering ,inntil virking var slik jeg ønsket.Så trappet jeg nedover til en vedlikeholdsdose.

Dette med dosering ,opp/nedtrapping må du ta med Legen som foreskrev medikamentet!!

Jeg startet på 300 mg x1 på torsdag

Så tok jeg 300 mg x2 på fredag

Så tok jeg 300mg x3 på lørdag og skal fortsette på dette. Dette har legen bestemt og det står også i pakningsvedlegget at det er slik man skal trappe opp og ikke hver 3. dag :)

Skrevet

tolket det som du startet på 900mg utifra innlegget ditt.

bivirkninger vil forsvinne etter hvert.Jeg har gått på disse i 6år og har ingen bivirkninger.Kjenner ikke til dette
"apedopet" som noen synes det er.Jeg blir hverken ruset eller surrete.

eneste måten jeg kjenner den virker,er at nervesmertene i beina blir reduserte

AnonymBruker
Skrevet

tolket det som du startet på 900mg utifra innlegget ditt.

bivirkninger vil forsvinne etter hvert.Jeg har gått på disse i 6år og har ingen bivirkninger.Kjenner ikke til dette

"apedopet" som noen synes det er.Jeg blir hverken ruset eller surrete.

eneste måten jeg kjenner den virker,er at nervesmertene i beina blir reduserte

Jeg blir ruset og redusert også, men det er ikke så ille som dette med at jeg ikke klarer å tenke logisk. Det synes jeg er ekkelt. Har også fått håravfall..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte på samme måte som deg TS. det var helt forferdelig... Jeg turte heller ikke å ta flere....

Anonymous poster hash: 3f444...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...