Gå til innhold

Arb.giver konkurs - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at arb.giver kommer til å slå seg konkurs innen 2 mndr.

Burde jeg sykemelde meg i god tid før konkursen for å beholde min nåværende lønn på ca 500000 eller burde jeg stå løpet ut og melde meg hos NAV etter konkursen som arb.ledig?

Da går jeg jo ned til 66% av lønn når jeg ved å sykemelde kan ligge på det jeg har i dag.

Veldig usikker her...........

Anonymous poster hash: 04da6...4c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at arb.giver kommer til å slå seg konkurs innen 2 mndr.

Burde jeg sykemelde meg i god tid før konkursen for å beholde min nåværende lønn på ca 500000 eller burde jeg stå løpet ut og melde meg hos NAV etter konkursen som arb.ledig?

Da går jeg jo ned til 66% av lønn når jeg ved å sykemelde kan ligge på det jeg har i dag.

Veldig usikker her...........

Dette gjentas til det kjedsommelige, men det er da ikke DU som sykemelder deg - det gjør LEGEN og da basert på at du faktisk er SYK.... Skal du virkelig møte opp hos legen og svindle til deg en sykemelding ved å lyge på deg sykdom??? Eller hva hadde du tenkt? Om du VET at jobben vil gå på konkurs burde du jo snarest starte å søke jobber? Hvordan kan svindel være det første alternativet som popper opp i hodet ditt?????

Anonymous poster hash: 9c118...3a5

• Liker 10
Skrevet

Det er ikke spes vanskelig å få en sykemeld i dag. Da har jeg god tid til å søke på andre jobber også, uten å måtte ta den første og beste som dukker opp via NAV.

Pluss at jeg ikke er lysten på å gå ned i lønn.....vet jo ikke når man får neste jobb?

Skrevet

Om du sykemelder deg og ikke er syk så er det svindel og det er overhode ikke greit. Skjønner at det er kjipt å gå ned i lønn, men det er faktisk ingen grunn til å sykemelde seg. Er sånne som sykemelder seg uten å være syke som er med på å stigmatisere de som faktisk er syke.

• Liker 7
Skrevet

Chill.

Er ikke verdens undergang om jeg gjør dette.

Skrevet

Du har 2 måneder på å finne deg en ny jobb, med en såpass høy lønn regner jeg med at du har en god utdannelse eller mye erfaring innen et felt, så å få en ny jobb burde ikke være noe problem. Begynn å søk NÅ, så har du garantert jobb i løpet av noen måneder og å miste 33% av inntekten i et par måneder er virkelig ikke verdt å prøve å gjøre seg til NAV-snylter for.

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke særlig attraktiv for ny arbeidsgiver som sykemeldt.

Anonymous poster hash: 93182...a7a
  • Liker 2
Skrevet

Ser poengene her, men tror jeg går for sykemelding. Da behøver jeg ikke stresse med ny jobb og det kan være godt med en ekstra feieuke eller to.

Tror heller ikke at jeg nevner sykemeldingen til ny arb.giver men henviser til konkursen. Om jeg må nevne det bør det vel være en skade arb. giver ikke bekymrer seg om ved ansettelse?

Pluss at da kan jeg velge mellom flere jobber siden jeg har bedre vilkår for dette enn under dagpenger.

Skrevet (endret)

Fysj!

Edit; why u ask, then? Mye vits i å lage tråd om du allerede har bestemt deg. Kjeder du deg på en lørdagskveld?

Endret av FantasDick
Skrevet

Ikke noe å ta på vei for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...