Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var feit og veide 140 kg hadde jeg mange vennepar og venninner. Ble bedt med på grilling og fester og shopping.

Vi hadde det kjempemorsomt sammen.

Så slanket jeg meg 70 kg og veide 70 kg, trente og fikk en finere kropp og ble plutselig veldig populær hos gutta.

Mer eller mindre blir jeg ikke bedt med på fester lengre. Ser de oppdaterer statusen på fb om morsomme turer de har vært på og fester osv.. men jeg blir ikke invitert med lengre. Synes det er så sårt. Når jeg endelig er blitt slank og fin og fornøyd med meg selv, så får jeg ikke være med!

Og pluselig får jeg høre rykter om at de baksnakker meg.

Før var jeg god å ha men når jeg blir attraktiv så vil de ikke ha meg lengre som venn.

Er så trist og lei meg, lyst å spise meg opp igjen for da får jeg iallefall venninne mine tilbake igjen :(

Anonymous poster hash: afa6a...f01
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke rollen din som den der feite men artige venninna, og det gjør dem usikker på deg.

• Liker 7
Skrevet

Skjønner det er leit. Kanskje du har endret personlighet etter at du har gått ned i vekt? Og at de likte bedre den "gamle" deg?

• Liker 2
Skrevet

Det kunne vert verre.

Tenk om du var slank og stygg og venneløs?

Finn nye venner du, de er jo ikke noe å samle på uansett virker det som.

Anonymous poster hash: 74db7...69f
  • Liker 2
Skrevet

Hei.

Dette er jo helt forkastelig! Fy søren, jeg merker hvor provosert jeg blir av sånne type mennesker.

Men vet du hva? Du er mye bedre enn dem. Hvis dette er deres sanne natur, skal du være glad for at du fant ut av det nå.

Men selvsagt er det sårt. Veldig sårt. Men det vil gå over. Tenk at du har gjort deg selv en tjeneste med å få disse menneskene ut av livet ditt.

Hva med å bli med i en forening: studentforening, hvis du studerer, bli frivillig i Røde kors, eller Kirkens bymisjon? Flytte og få en ny start? (Jeg vet at dette ikke er bare-bare). Men på den måten kan du begynne på nytt og forhåpentligvis møte mennesker som liker deg for den du er. Det fortjener du :)

Skrevet

Kanskje du har en kjip personlighet. Som tykk tok de deg med av medlidenhet. Nå er du tynn og får finne seg venner sjøl.

Anonymous poster hash: b41f8...ea3
  • Liker 2
Skrevet

Skjønner at det er leit. Men enig i det "Gjest" skriver over her. Ville prøvd å få nye venner som liker deg for den du er :)

Skrevet

Nå liker de nok henne fremdeles, problemet er at rangordningen ikke er like klar nu. Plutselig er det en singel, pen og trivelig dame der det en gang var en feit og trivelig dame, og det gjør dem usikker.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke det Gjest skriver, ingen venner tenker vel sånn om vennene sine? At de er "konkurranse"?? Jeg ville iallfall aldri sluttet å henge med noen fordi de ble tynnere/penere/rikere/whatever...

Føler du at du har forandret deg veldig etter at du slanket deg?

Har det ikke vært en nesten lik tråd på KG før forresten?

Anonymous poster hash: 998b3...bf1
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har, eller hadde. når jeg tenker meg om, en venninne som likte meg godt da vi studerte sammen, jeg festet hele tiden, mens hun var flink og hadde samboer. Etter at jeg fikk meg kjæreste som jeg etterhvert flyttet sammen med og klarte meg langt bedre enn henne på studier, samt landet drømmejobben, har hun rett og slett vært fryktelig kjip mot meg. Hun har begynt å lyve en hel del, og kommer med en hel masse 'stikk'. Enkelte klarer ikke å glede seg over andre. Jeg har ryddet plass til andre i livet mitt nå, folk som er glade på mine vegne. De finnes de også. Jeg anser henne ikke som et voldsomt tap, hun har jo vist sider av seg selv jeg ikke synes stort om.

Tenk på det, TS. Finn deg noen som også liker deg i medgang.

Anonymous poster hash: de99e...ce2
  • Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke det Gjest skriver, ingen venner tenker vel sånn om vennene sine? At de er "konkurranse"?? Jeg ville iallfall aldri sluttet å henge med noen fordi de ble tynnere/penere/rikere/whatever...

Føler du at du har forandret deg veldig etter at du slanket deg?

Har det ikke vært en nesten lik tråd på KG før forresten?

Anonymous poster hash: 998b3...bf1

Forhåpentligvis kommer det noen som kan forklare det bedre enn jeg gjør.

Skrevet

Hei Ts, kanskje du vil lese tråden min om mitt lignende problem da jeg gikk ned mye i vekt http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=785279

Problemstillingen er ikke helt den samme, men det kom mange gode meninger og tanker som kanskje er til hjelp for å forklare dette også.

Anonymous poster hash: 196f4...768
Skrevet

Venninnene dine føler seg kanskje truet av deg og vil ikke ha deg i nærheten av kjæresten deres? Eller er det du som har forandret deg og har begynt å flørte med mennene deres? :)

Skrevet

Jepp, det er nok truende for dem at du har forandret deg. Har vært borti det selv. Du må bare prøve å finne deg nye venner. Trist at det skal være sånn.

Anonymous poster hash: bf65b...f7f
  • Liker 1
Gjest Sitronen
Skrevet

Interessant!

For noen dager siden leste jeg om Marita Førrisdal, som opplevde det motsatte som deg.

"Ingen" så henne da hun var på sitt største, men da hun gikk ned 70 kg ville "alle" hilse på henne igjen, snakke med henne, og kjenne henne.

Til syvende og sist er det vel hva du selv mener og føler som er viktigst.

Vil ikke vennene dine være venn med deg når du er slank, er de heller ikke gode venner når du er større.

Skrevet

De er sikkert redd du skal stjele mennene/kjærestene deres nå som du er attraktiv. Finn nye venner, disse er ikke ekte venner.

Anonymous poster hash: 85fc9...956

Skrevet

De er sikkert redd du skal stjele mennene/kjærestene deres nå som du er attraktiv. Finn nye venner, disse er ikke ekte venner.

Anonymous poster hash: 85fc9...956

Vel, nå oppfører de seg som vanlige folk...

Gjest Tigress
Skrevet

Det er jo alltid ein konkurranse mellom alle damer om å vere den finaste. Ingen pratar om det, men det er kjempetydeleg. Eg er samd med "Gjest", no er rangordninga uklar, og då må han gjenomprettast. Men eg ville funne meg andre å henge med..

Skrevet

Det er jo alltid ein konkurranse mellom alle damer om å vere den finaste. Ingen pratar om det, men det er kjempetydeleg. Eg er samd med "Gjest", no er rangordninga uklar, og då må han gjenomprettast. Men eg ville funne meg andre å henge med..

Jeg ville ha tatt det opp først jeg da.

Skrevet

Jeg tror det er enten slik Gjest skriver, eller at du har endret personligheten din uten at du er klar over det selv. Ville uansett tatt det opp med "vennene" dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...