AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Min mor nærmer seg 70 og har selv oppdratt mange barn og har 10 barnebarn. Min bror fått har 3 barn på 4 år og har det selvfølgelig travelt. Han og kona løser dette ved å be mamma passe barna nesten hver dag. Mamma er alt for snill og sier alltid ja, men ser jo at hun blir veldig sliten... Jeg synes dette er så egoistisk av min bror, og blir spesielt irritert over at han aldri kan være alene med den. Fra de var født til nå så drar han alltid til mamma om konen hans er borte et par timer. Dette er da ikke normalt? Jeg skjønner at de blir slitne, men de har valgt det selv! Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 66582...b8c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Det er kun en som kan si nei og det er mammaen din. Du kan jo si hva du ser i klartekst til broren din og si at mamma sier ja når hun egentlig ikke orker. Anonymous poster hash: bad38...e80 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Din mamma er et dumt nek som lar seg utnytte. Anonymous poster hash: 665d7...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Din mamma er et dumt nek som lar seg utnytte.Anonymous poster hash: 665d7...6b9 Oj! Den hadde jeg ikke ventet! Vennligst ikke kall min mor ukvemsord, og hold debatten sakelig...Anonymous poster hash: 66582...b8c 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Det er saklig. Moren din er dum fordi hun lar seg utnytte. Hun er dum som ikke setter ned foten. Og hun var tydelig dårlig på å oppdra bror din. Dette er helt i trå med det du skriver i HI og følgelig saklig. Jeg har ikke kalt moren din noe som helst, jeg har bare sagt det som det er. Anonymous poster hash: 665d7...6b9 1
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Gi broren din og kjerringa en beskjed.
Gjest Seajewel Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Nei, det er ikke normalt. Barna trenger en stabil base - hjemmet. Barn er heller ikke pakker som man kan legge vekk ved eget behov. Så klart er besteforeldre kjekt å ha, men da til pass en gang i blant. Hver dag er drøyt. Ungene trenger å være hjemme også. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Du kan først snakke med din mor og si at du kommer til å prate med din bror. Deretter må hun begynne å si nei og at det ikke passer. Din bror kommer aldri til å akseptere innblanding fra deg med mindre din mor følger opp med en fastere holdning. Hvis din mor ikke ønsker å si nei kan du kun appellere til din brors fornuft og håpe han reduserer bruken av din mor som barnevakt. Det er vanskelig å være sterk og "egoistisk" nok til å si nei når det gjelder barn og barnebarn - det er faktisk barnas jobb å ikke misbruke sine foreldre på denne måten.
starligt Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Din mamma er et dumt nek som lar seg utnytte. Anonymous poster hash: 665d7...6b9 Veldig til ord og komme med. Kaller vel ingen et dumt nek for det !!! 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Min mor nærmer seg 70 og har selv oppdratt mange barn og har 10 barnebarn. Min bror fått har 3 barn på 4 år og har det selvfølgelig travelt. Han og kona løser dette ved å be mamma passe barna nesten hver dag. Mamma er alt for snill og sier alltid ja, men ser jo at hun blir veldig sliten... Jeg synes dette er så egoistisk av min bror, og blir spesielt irritert over at han aldri kan være alene med den. Fra de var født til nå så drar han alltid til mamma om konen hans er borte et par timer. Dette er da ikke normalt? Jeg skjønner at de blir slitne, men de har valgt det selv! Hva ville dere gjort?Anonymous poster hash: 66582...b8c Jeg har villet tatt det opp med min bror. Også min svigerinne. Det hadde ikke blitt akseptert av søskene her. Når du nærmer deg 70 så skal du ikke laste de med barnepass. Greit å stille opp,men da kan det foregå hjemme hos de selv. Din mor klarer kanskje ikke si nei? Da bør du snakke med bror og søster. Din mor er nok sliten av barn og barnebarn. Jeg har ikke villet laste min mor på den måten. Anonymous poster hash: a2c88...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Det er saklig. Moren din er dum fordi hun lar seg utnytte. Hun er dum som ikke setter ned foten. Og hun var tydelig dårlig på å oppdra bror din. Dette er helt i trå med det du skriver i HI og følgelig saklig. Jeg har ikke kalt moren din noe som helst, jeg har bare sagt det som det er.Anonymous poster hash: 665d7...6b9 Du har kalt henne et 'dumt nek'og det synes jeg du skal holde deg for god til. Anonymous poster hash: 66582...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 Og jeg synes det er greit å være ærlig, om man så må være litt brutal. Anonymous poster hash: 665d7...6b9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Det samme gjør broren min, bare at han er 26 og mamma er 47. Hver helg så slipper han av ungen sin hos mamma og hun må passe de. Hun er sliten, men sier aldri nei. Har lyst å si noe, men vet ikke hva. Anonymous poster hash: d8c51...482 1
Gjest ms_kwang Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 Det er saklig. Moren din er dum fordi hun lar seg utnytte. Hun er dum som ikke setter ned foten. Og hun var tydelig dårlig på å oppdra bror din. Dette er helt i trå med det du skriver i HI og følgelig saklig. Jeg har ikke kalt moren din noe som helst, jeg har bare sagt det som det er. Anonymous poster hash: 665d7...6b9 Må tenkes at hun er også oppvokst i en annen tid hvor det også var vanlig å hjelpe til mye.. Men stoltheten er også slik at hun ikke sier ifra om hun trenger hjelp eller at nok er nok
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Det samme gjør broren min, bare at han er 26 og mamma er 47. Hver helg så slipper han av ungen sin hos mamma og hun må passe de. Hun er sliten, men sier aldri nei. Har lyst å si noe, men vet ikke hva. Anonymous poster hash: d8c51...482 Kanskje fordi hun har lyst til å tilbringe så mye tid som mulig med barnebarna sine? Barn er slitsomt ja, men tror du ikke heller hun synes det er koselig? Det er dumt at foreldre bare legger alt ansvar på andre når de har bestemt dette selv ja... Men når du er den eneste parten som synes dette er negativt og det ikke går ut over deg i det hele tatt.. Ja, da burde du kanskje holde deg unna. Du kan gjøre broren din oppmerksom og moren din også? Hva med å si at du kan passe en gang i blant hvis det er moren din du er bekymret over? Anonymous poster hash: 60f2a...357 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Kanskje fordi hun har lyst til å tilbringe så mye tid som mulig med barnebarna sine? Barn er slitsomt ja, men tror du ikke heller hun synes det er koselig? Det er dumt at foreldre bare legger alt ansvar på andre når de har bestemt dette selv ja... Men når du er den eneste parten som synes dette er negativt og det ikke går ut over deg i det hele tatt.. Ja, da burde du kanskje holde deg unna. Du kan gjøre broren din oppmerksom og moren din også? Hva med å si at du kan passe en gang i blant hvis det er moren din du er bekymret over? Anonymous poster hash: 60f2a...357 Problemet er jo at broren min bare har hun i helgene siden han og barnemoren er separet. Og de få gangene han har hun så skal min mamma ha hun istedenfor? Broren min er jo nesten aldri med henne. Anonymous poster hash: d8c51...482 2
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Problemet er jo at broren min bare har hun i helgene siden han og barnemoren er separet. Og de få gangene han har hun så skal min mamma ha hun istedenfor? Broren min er jo nesten aldri med henne. Anonymous poster hash: d8c51...482 Det burde du kanskje fortelle barnemoren. 1
Jetlag Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Broren din er for lat til å oppdra sine egne barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå