Gjest Absolutt Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Har allerede gått ned en del siste halve året, men de siste kiloene sitter nokså godt.. Trener fast 4 dager i uken, en kombinasjon av styrke og kondisjon. Ellers har jeg lagt om kostholdet, spiser sunt og ligger rett i underkant av 1300 kcal om dagen. Så har jeg lyst til å legge inn det lille ekstra som kan dra meg videre ned de siste kiloene. Det jeg lurer på, som jeg vet at mange gjør; Hjelper det å ta noen antall situps, pushups, planken, squats osv. hjemme hver dag? Noen som vet noe om effekten av dette? Har dette noe for seg?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Dette lurer jeg også på Anonymous poster hash: dbbe7...87a
Supraspinatus Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Effekten er at du blir bedre i de øvelsene du gjør. Det påfører også kroppen ekstra stress, og hvis du allerede har en energirestriksjon og trener utenom så kan det være kontraproduktivt. Du må i såfall øke mengden du spiser og passe på at du ikke har for mange andre stressorer i hverdagen. Husk også at enkle øvelser gir enkle resultater. Om du vil ha god effekt av kroppsvektøvelser må du øke kompleksiteten og vanskelighetsgraden etterhvert som du mestrer øvelsene godt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Jeg tenker at enkle hjemmeøvelser er greit kun for de som ikke trener ellers. Hvis du allerede trener styrke så regner jeg med du trener knebøy o.l., og da er et par vektløse squats hjemme ingen vits. Jeg får fnatt når jeg leser om folk som står og squatter mens de pusser tennene for å få inn litt ekstra trening, det er på en måte latskap og ekstremisme blandet, da det har liten effekt og man heller kan legge inn en ekstra innsats når man har vekter og faktisk er på trening. Armhevinger er vel en av de få tingene som er greit å gjøre hjemme, selv om det ikke kommer til å få deg til å miste tre kilo. Det å ligge på stuegulvet foran TVen og ta tyve situps hver kveld er ingen vits, tren heller ordentlig når du først trener på studioet. En mer realistisk endring er å øke hverdagsaktiviteten på en mer naturlig måte, som det å gå til jobb i stedet for å kjøre, gå en lang kveldstur eller gå mer i trapper. Anonymous poster hash: c47ae...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå