AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Er det riktig overfor partneren å beholde en venn av motsatt kjønn som man er svak for? At man mener selv at en har kontroll over de følelsene, og fint kan ha alenetid med denne vennen uten at det skjer noe? Hjelper det eventuelt at denne vennen ikke er svak tilbake.. Eller er det bare galt?Anonymous poster hash: 5f21a...24d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Jeg er for at man skal kunne ha venner av begge kjønn. Samboeren min har en veldig god venninne som har hyppig kontakt med i tillegg til at han har et godt forhold til eksen. Det bryr jeg meg ikke om fordi jeg vet godt hva slags forhold de har og jeg stoler på ham. Hadde han derimot hatt følelser på en eller annen måte for noen av disse, ville jeg ikke likt det noe særlig. Det ville blitt en kilde til bekymring for meg og det synes jeg ikke man skal gjøre mot en partner. Hva synes du selv da hvis du setter deg inn i din partner? Anonymous poster hash: 2b6cc...439
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Det er en tikkende bombe, imo. Bare et spørsmål om tid før det går galt. Anonymous poster hash: db20f...379 3
Gjest Coolaid Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Er det riktig overfor partneren å beholde en venn av motsatt kjønn som man er svak for? At man mener selv at en har kontroll over de følelsene, og fint kan ha alenetid med denne vennen uten at det skjer noe? Hjelper det eventuelt at denne vennen ikke er svak tilbake.. Eller er det bare galt?Anonymous poster hash: 5f21a...24d Hva er viktigst for deg? Kjæresten eller vennskapet? Du sier du er svak for vennen din men samtidig at du har kontroll over følelsene. Du sitter deg selv i en risiko situasjon. Det er vel heller ikke helt fair ovenfor kjæresten din. At du er følelsesmessig knyttet til en annen. Det er jo litt mer enn et kompis vennskap.
Gjest Runforit Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Er det riktig overfor partneren å beholde en venn av motsatt kjønn som man er svak for? At man mener selv at en har kontroll over de følelsene, og fint kan ha alenetid med denne vennen uten at det skjer noe? Hjelper det eventuelt at denne vennen ikke er svak tilbake.. Eller er det bare galt?Anonymous poster hash: 5f21a...24d Snu situasjonen. Hadde det vært greit for deg?
Gjest Makemeloveit Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Hadde ikke vært greit for meg nei..
Gjest Blubbs Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Er i samme situasjon. Har en kjæreste jeg elsker, trivest med og er oppriktig lykkelig med. Samtidig har jeg en venn jeg er litt svak for. Men vi prater bare mest på facebook, og treffes aldri lengre. Ett valgt jeg har tatt. Min kjæreste vet om min venn, og har sett hva vi skriver på facebook, helt ok synes han. Men har aldri fortalt at jeg er litt svak for min venn..
klinkokos Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Er i samme situasjon. Har en kjæreste jeg elsker, trivest med og er oppriktig lykkelig med. Samtidig har jeg en venn jeg er litt svak for. Men vi prater bare mest på facebook, og treffes aldri lengre. Ett valgt jeg har tatt. Min kjæreste vet om min venn, og har sett hva vi skriver på facebook, helt ok synes han. Men har aldri fortalt at jeg er litt svak for min venn.. Hva er grunnen til at du beholder denne vennen? For å plage deg selv? Eller håper du en dag han vil ha deg, og da dumper du kjæresten din?
Gjest Blubbs Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Hva er grunnen til at du beholder denne vennen? For å plage deg selv? Eller håper du en dag han vil ha deg, og da dumper du kjæresten din? Det handler om at en blir smigret av oppmerksomheten han gir. Er nok mest derfor jeg er svak for han, fordi han smigrer meg og jeg innbiller meg at han er svak for meg også. Ville aldri vurdert noe med han, og er ikke opriktig intr. i han. Men glad i han som en venn.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Det handler om at en blir smigret av oppmerksomheten han gir. Er nok mest derfor jeg er svak for han, fordi han smigrer meg og jeg innbiller meg at han er svak for meg også. Ville aldri vurdert noe med han, og er ikke opriktig intr. i han. Men glad i han som en venn. Men problemet er at dette er attraksjon mellom to ulike kjønn. Med andre ord seksuell attraksjon. Og selv om kanskje du ikke føler det sånn, så gjør han det. Og da blir det altså helt feil med vennskap. Noe mange kvinner tydeligvis har problemer med å forstå.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Snu situasjonen. Hadde det vært greit for deg? Ts her: jeg er den som ble utsatt for dette av min nå ekskjæreste. Han syntes da at det var greit å respektere meg så lite at han tviholdt på to venninner, som da betydde mer for han enn bare en venn. Jeg har tenkt mye på dette (nylig slutt mellom oss) og føler meg svært dårlig behandlet av han som sier at han fortsatt elsker meg...Anonymous poster hash: 5f21a...24d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er i samme situasjon, selv om det var greit for kjæresten min så valgte jeg å skrinlegge vennskapet. Jeg var åpen, fortalte at dette er en venn, vi har aldri hatt sex eller gjort noe i den kategorien, men til tross for at typen stolte på både meg og han, så føltes det galt ovenfor dem begge. Plutselig blusset følelsene opp for meg, og han ignorerte at jeg var i forhold. Han ga meg komplimenter, fortalte hvor høyt han elsket meg og kunne vente. Godt eksempel på hvorfor vennskap skal endes/pauses. Jeg har lært, jeg vet jeg skulle avsluttet kontakten før. Vi snakket om dette, men siden dette var min bestevenn og han sa han aldri skulle snakke om følelser så ble det ikke slik før han gikk på en smell ang følelser. Kom som et lyn fra klar himmel, faktisk, for vi har hatt en nøytral tone og ikke møtt hverandre på et halvt år. Jeg har hatt følelser for han, og idag er jeg veldig glad i ham. Vi ble aldri ilag fordi han ikke hadde følelser for meg da jeg var singel. Igjen, veldig synd at det var dette aom måtte til. Men jeg har lært. Aldri ha ukentlig eller oftere kontakt med slike venner, ingen vits å risikere tilliten til kjæresten selv om de sier det er greit. Ingen bra situasjon for vennen, selv om man sier at det blir aldri dere. Ingen lur idé for egen skyld heller, spesielt hvis man har vært forelsket før.Anonymous poster hash: 6b86b...a56 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå