Gå til innhold

Leker deres pomme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en omplasseringshund som absolutt IKKE vil leke.

Vi har forsøkt alt, men til ingen nytte.

Det eneste han vil er å leke med oss, ikke med noen leker. Så ikke noen vits med å kjøpe leker til han.

Han har av og til hentet pinner men da setter han seg bare for seg selv og tygger på den.

Dette er vel ikke vanlig for rasen?

Er ikke vant med denne type hund fra før.

Han er også nesten sykelig opptatt av meg, ekstremt førerorientert..Er dette vanlig?

Har hatt to hunder før og ingen har vært såå opptatte av å tilfredstille eieren..

Noen som har rasen og kan litt om den?

Er dette normalt for den og kan dere fortelle litt mer om den?

Anonymous poster hash: 8fa0f...062
Videoannonse
Annonse
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Har en tispe som snart blir to år og hun er veldig leken. Hun elsker å bli kastet ball med, drakamp, u name it. Men regner med dette kan være forskjellig fra hund til hund og hva de er oppvokst med. Nå vet jeg ikke hva som er normalt eller ikke innen akkurat det, siden jeg kun har denne ene :)

Skrevet

Det er en aktiv rase, lettlært og sta. Sterk personlighet og psyke. Det du beskriver er litt typisk. Det er et utpreget gjeterinstinkt i rasen, og har blitt brukt som som vokter og også jakt.

Har ikke erfaring med så mange pommer, men de leker bare hvis de selv har lyst og hva de er vante med har vel stor betydning. Liten hund men vil gjerne gå tre timer tur hver dag hvis det er mulig.

Skrevet

Har en tispe som snart blir to år og hun er veldig leken. Hun elsker å bli kastet ball med, drakamp, u name it. Men regner med dette kan være forskjellig fra hund til hund og hva de er oppvokst med. Nå vet jeg ikke hva som er normalt eller ikke innen akkurat det, siden jeg kun har denne ene :)

Det er en aktiv rase, lettlært og sta. Sterk personlighet og psyke. Det du beskriver er litt typisk. Det er et utpreget gjeterinstinkt i rasen, og har blitt brukt som som vokter og også jakt.

Har ikke erfaring med så mange pommer, men de leker bare hvis de selv har lyst og hva de er vante med har vel stor betydning. Liten hund men vil gjerne gå tre timer tur hver dag hvis det er mulig.

Hvordan er deres med at andre går tur med dem? Min nekter at andre i familien skal gå tur med han. Han setter seg ned og nekter å gå.Bare meg er god nok. Er deres slik?

Skrevet

Nå må du huske at også hunder har ulik personlighet, til og med hunder innenfor samme rase. Så lenge hunden virker frisk og glad så er det vel ingen grunn til bekymring? At den ikke vil gå tur med andre enn deg er sikkert bare en treningssak.

Anonymous poster hash: 33932...0d9
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan er deres med at andre går tur med dem? Min nekter at andre i familien skal gå tur med han. Han setter seg ned og nekter å gå.Bare meg er god nok. Er deres slik?

Blitt enmannshund.

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Nei, min elsker å gå tur. Samme med hvem. Haha, innimellom så får jeg inntrykk at hun er på fisketur etter en ny flokk. Har ingen problem med å være hos andre. Men nå er dette en ting jeg bevist har trent på siden jeg er alene med henne og innimellom er avhengig av at noen andre kan passe hun :)

Skrevet

Blitt enmannshund.

Er dette typisk pomme da? For han er veldig nøye på å følge meg hele tiden og vil gjøre meg tilfreds

Skrevet

Jeg har også inntrykk av at Pomeranian er en typisk enmannshund. At de knytter seg ofte sterkt til ett eneste menneske og vil aller helst bare være med dem.

Skrevet

Jeg har også inntrykk av at Pomeranian er en typisk enmannshund. At de knytter seg ofte sterkt til ett eneste menneske og vil aller helst bare være med dem.

Ok takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...