Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er i begynnelsen av 30-årene og har begynt å irritere meg over fine linjer og rynker. Jeg har tørr/normal hud som kan flasse litt i T-sonen, litt store porer og litt sorte prikker. Jeg er ikke flink til å bruke rensemidler, de blir alltid stående nesten ubrukt til de kastes. Jeg bruker ikke mye sminke til daglig (mineralpudder, litt rouge, øyeskygge og mascara), og fjerner det med Simple ansiktswipes hver kveld. Jeg har aldri opplevd å reagere på hudpleieprodukter.

Hvilken hudkrem ville du anbefalt for å kjempe mot de fine linjene? Det er de som plager meg mest... Jeg vil gjerne også få en freshere hud, men innser at jeg kanskje må bli flinkere til å rense for å få det....

Endret av Sunshine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil anbefale en god krem til meg?

(Jeg er gravid så hvis det er produkter som frarådes å bruke mens man er gravid/ammer skriv gjerne det så kan jeg vurdere de når jeg kan ta de i bruk).

Skrevet

Ville ha testet ut emerginC sine produkter. Sjekk ut hildechristina.com

Anonymous poster hash: 867a5...544
Skrevet

Enig med bruker over her at Emergin C sine produkter er fantastiske, men ettersom du er gravid eller ammer ville jeg gått for Emergin C Organics serien som er laget av naturlige ingredienser hvis du velger å gå for den serien.

Skrevet

og fjerner det med Simple ansiktswipes hver kveld.

De her inneholder parabener som er hormonforstyrrende stoffer. Alle parabener står på EUs kandidatliste for hormonforstyrrende stoffer i kategori 1. Det betyr at alle parabener har vist hormonforstyrrende effekter i minst ett dyreforsøk.

Hormonforstyrrende stoffer mistenkes bl.a for å kunne påvirke fruktbarhet, kjønnsutvikling og læringsevne. Hormonforstyrrende stoffer er også satt i sammenheng med enkelte former for kreft.

Jeg vil anbefale deg å heller bruke Neutral.

Anonymous poster hash: 9218f...c4f

Skrevet

For det første, hvis du vil få fin hud med glød, er du helt nødt til å begyne å rense huden din, som du sier selv ;) Du vet kanskje at det ikke hjelper stort mye å smøre på masse gode kremer hvis ikke huden din er "klar" for å ta imot all næringen. Du burde starte med å kjøpe inn en god rens som tar vekk all sminka i et jafs. Jeg syns Origins sine renseprodukter er kjempegode. Og når du er ferdig med å ta vekk sminken, så kan du smøre deg inn med næringsrike, naturlige oljer. Sjekk ut Marina Miracle. Jeg elsker ansiktsoljen dems :) Lykke til med magen :babyjente:

Skrevet

Jeg har brukt No7-serien fra boots apotek og er veldig fornøyd. Spesielt nattkremen merker jeg stor forskjell når jeg har brukt den bare en natt, føles som jeg har tatt ansiktsmaske når jeg våkner dagen etterpå!

Skrevet

Ja jeg får vel krype til korset og begynne med rens.... Jeg vet jo at det hjelper for jeg har testet det en periode før.

Men burde man ikke gå for samme serie på alle produktene?

De her inneholder parabener som er hormonforstyrrende stoffer. Alle parabener står på EUs kandidatliste for hormonforstyrrende stoffer i kategori 1. Det betyr at alle parabener har vist hormonforstyrrende effekter i minst ett dyreforsøk.

Hormonforstyrrende stoffer mistenkes bl.a for å kunne påvirke fruktbarhet, kjønnsutvikling og læringsevne. Hormonforstyrrende stoffer er også satt i sammenheng med enkelte former for kreft.

Jeg vil anbefale deg å heller bruke Neutral.

Anonymous poster hash: 9218f...c4f

Takk for info :)

Skrevet

Ja jeg får vel krype til korset og begynne med rens.... Jeg vet jo at det hjelper for jeg har testet det en periode før.

Å bruke samme merke/serie på alle produktene er ikke noe man må nei. Her er det bare å lage din egen serie av produkter som du liker. Et merke har kanskje en veldig god krem, men ikke bra rens, eller motsatt. Prøv deg litt fram :) Men sats på naturlige produkter, så naturlige som mulig. og HELT uten parabener :)

Skrevet

Da er det bare å prøve seg frem i jungelen da!

Skrevet

Takk for info :)

Det er ikke nødvendig å gå for samme serie på alle produktene. Så lenge du bruker gode produkter som du liker kan du bruke fra flere forskjellige serier. Du må nesten finne ut hvilken prisklasse, hva du ønsker fra produktene, hvilken hudtype du har osv, og spør gjerne etter tester forskjellige steder. Det skader aldri å prøve ut produkter før man kjøper full størrelse. Kjedelig å tape penger ved å kjøpe stor størrelse av ett produkt du ender opp med å ikke like.

Skrevet (endret)

Hvor ville dere gått for å få hjelp til å finne produkter man kan prøve? Jeg var på Kicks sist og fikk elendig hjelp..

Endret av Sunshine
Skrevet

Hvor ville dere gått for å få hjelp til å finne produkter man kan prøve? Jeg var på Kicks sist og fikk elendig hjelp..

Kicks satser mest på sminke, og ofte er sminkemerkene som også fører hudpleie ganske dårlige. Ingen produkter på Kicks passer ditt forbruk, da alle har et problem med enten parabener, tilstopping av porer eller lignende. Sats heller på å kjøpe produkter på apotek eller hudpleiesalong. Jeg ville anbefalt å kjøpe fra feelunique.com uansett da, men det virker som du er mest interessert i å handle ''fysisk''? Vet om mange gode, rimelige kremer fra FQ, så skal se om jeg finner noen alternativer til deg:)

Skrevet

http://www.feelunique.com/p/Decleor-Aroma-Purete-Shine-Control-Oxygenating-Fluid-50ml-Tube-

http://www.feelunique.com/p/Green-People-Vita-Min-Fix-50ml

Både Decleor og Greenpeople har mye bra, sjekk ut de kremene der i hvert fall, så finnes det også mange flere kremer innenfor de merkene som kan være interessante. Husk at dersom du handler for over 200 NOK så refunderer FQ eventuelt tollbeløp, dette er piece of cake å ordne!:)

Skrevet (endret)

Jeg handler gjerne fra nett altså. :) Jeg bare liker å få gode tips og anbefalinger og kanskje kjenne på konsistens før jeg kjøper. Det siste er ikke noe must. :)

Endret av Sunshine
Skrevet

For enkel sminkefjerning/rens av hud kan jeg anbefale Bioderma. (Ser at de har tomt på lager for den nå, men på ebay får du også tak i den) Supergod, drøy og billig. :) Og det beste av alt: du slipper å vaske den av. :fnise:

Jeg kan også anbefale Mychelle sin Creamy Pumpkin Cleanser. Den har gitt huden min en helt fantastisk glød etter at jeg begynte å bruke den.

Jeg selv er veldig fornøyd med Green People sine produkter og skal prøve Age Defy-serien snart. :jepp:

Av spesifikke kremer som jeg har prøvd kan jeg anbefale

Green People Vita Min Fix

Burt's Bees Intense Hydration

A'kin White Tea and Aloe Vital Hydration Gel Creme

Sistnevnte var helt nydelig, men dessverre ikke fuktgivende nok for min veldig fuktfattige og tørre hud. For normal/kombinert hud tror jeg den kan være fantastisk.

Alle disse kremene er økologiske. :)

Skrevet

Så synd, men det finnes helt sikkert steder i nærheten av deg som kan gi deg hjelp til å finne produkter, eventuelt gi deg testere (?)

Jeg har ett parfymeri i mitt nærmiljø som ikke er en typisk kjede, og derfor også selger mange av de hudpleieproduktene jeg liker. Dette er nok fordi de også har en hudpleieavdeling i sammenheng med sitt parfymer. Og hudpleieseriene jeg liker er : Md Formulations, Decleor, Matis, Priori, Emergin C, Ole Henriksen og Linda Johansen.

Utfra det du skriver, at du har tørr/normal hud som flasser, men store porer og litt sorte prikker vil jeg tro at du har kombinert hud som er fuktfattig og ikke tørr hud. En ofte feil antagelse av mange er at de har tørr hud da huden føles stiv og flasser, mens de i virkeligheten er fuktfattige. Det er ytterst sjeldent at de med tørr hud har store porer, da dette som regel kjennetegnes av fet eller kombinert hud.

Hvis du bare er på vei inn i hudpleiejungelen kan det være mye du kan lese deg opp til på egen hånd uten å søke hjelp hvis det som du sier ikke er mye hjelp å få fra de der du har vært.

Men det er også mange serier/merker som er tilpasset de fleste hudtyper og som kan være ett "safe" valg for alle de som ikke har mulighet til å gå til hudpleier eller få veilendende hjelp der de er.

Eks på serier som passer de fleste er :

Decleor sin Hydra Floral serie,

Emergin C Organics (for de som ikke er veldig unge)

Matis Response Jeunesse

Det du trenger til å begynne med som er basic er vel en rens, toner, serum, dag/natt krem + øyekrem.

Eventuelt også skrubb + masker hvis du ønsker en litt mer utvidet hudpleierutine.

Selv mener jeg at alle kvinner burde ha dette som en fast rutine, med rens morgen/kveld, samt skrubb og maske min 1 gang pr uke. Men har man ikke store problemer skjønner jeg at mange velger bort dette.

Men når man først har fått seg en fast rutine ser man gjerne fort forskjeller i huden og gjør det til en vanesak.

Anonymous poster hash: da5d6...3f0

Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Jeg ser at mange anbefaler Emergin C serien så jeg vurderer å prøve den. Jeg vil helst ha et så enkelt renseregime som mulig siden jeg er elendig på å fullføre det fra før av. Noen som har noen gode tips til rens ut i fra at det skal være enkelt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...