AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 I vinterferien er mamma, pappa og lillesøstern min på 18 år invitert på fjellet til min tante og onkel. Min tante og onkel har to barn på 20 og 25 år som også skal være der. Jeg er 30 og er singel, og jeg har heller ikke noe særlig med venner. Kommer til å sitte alene i vinterferien, og føler meg ganske såret over at jeg ikke ble invitert. Jeg har pratet med mamma, og hun sier hun skal spørre om jeg også kan være med siden jeg blir sittende alene når de drar. Tror ikke foreldrene mine ønsker å dra ifra meg heller. Hva tenker dere om saken? Bør jeg innfinne meg med at jeg ikke kan være med familie lenger? Når de er på besøk hos oss, er alle med... Anonymous poster hash: 18982...13c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 De vennene jeg har er opptatt med samboere og kjærester, familie og svigerfamilie, og noen har begynt å få sitt første barn også. Så de er alltid med familier i feriene. Så da blir jeg sittende alene om ikke familier tar meg med. Har ofte tenkt på om jeg skal leie en hytte for en langhelg og å stå på ski, men blir rart å måtte gjøre dette alene da alle andre har noen å gjøre det med. Anonymous poster hash: 18982...13c
Sol79 Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Er det virkelig vanlig å ta vinterferie når man er 30 uten barn og uten planer? 29
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Trodde ikke man som voksen hadde vinterferie jeg, ikke med mindre man studerer eller tar seg ei uke fri fra jobb? Hverken mannen min eller jeg har fri i vinterferien, men har tatt oss fri sånn at vi kan ta ei langhelg med barna.. Anonymous poster hash: e87be...792 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Da jeg var 30 år og barnløs hadde jeg ikke vinterferie. Jeg var i byen og jobbet. Kunne aldri falt meg inn å sutre som et barn over at jeg ikke fikk bli med familien på hyttetur. Hadde jeg hatt fri, og ville blitt med, så var jeg voksen nok til å spørre tante og onkel selv. Du er voksen. Ta grep! Anonymous poster hash: 9f799...e4b 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Du er 30, voks opp.Anonymous poster hash: 66012...343 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Hvorfor jobber du ikke i vinterferien? Jeg ville hatt stolthet og ikke blitt med når jeg ikke var invitert. Finn på noe, et prosjekt du kan holde på med, hvis det er slik at du må være alene og ha fri denne perioden. Anonymous poster hash: aab12...ce2 3
Snipa Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Kanskje hun er lærer? Jeg er ikke det, og har aldri hatt vinterferie.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Du er 30 år. Jobber du til vanlig? 100%? I så fall forventer de nok at du har en jobb å prioritere. Da er det ikke vanlig å ha vinterferie når man må prioritere jobb. Ingen voksne, barnløse pleier (tror jeg) å ta seg fri fra jobb for å ha vinterferie. Den ferien (samt høstferie) er slik jeg tenker det hovedsakelig ment for barneskoleelever + dets foreldre som må ta fri fra sin jobb. Studerer du til vanlig? I så fall skjønner jeg heller aldri hvordan du har tid til å ta fri med mindre du har klisterhjerne.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Er det virkelig vanlig å ta vinterferie når man er 30 uten barn og uten planer? Samme spør jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Ville dratt på ferie uten familien Anonymous poster hash: e764c...0ab
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 hun må være lærer, de har jo vinterferie Anonymous poster hash: 89508...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Hvilken betydning har det om hun har vinterferie eller ikke? Det er jo helt irrelevant for problemstillingen. Jeg er 34 og jeg ville blitt fornærmet jeg også TS. Med mindre de bare trodde du var opptatt. I min familie er det uansett litt sånn at med tanter, onkler, besteforeldre og selvfølgelig foreldre er det bare å slenge seg med. Sjelden jeg blir invitert direkte. Som regel så vet de godt når det vil være aktuelt for meg å være med eller ikke. Anonymous poster hash: 2a3bb...736 4
Sol79 Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 Må man være formelt invitert når det er familie? Har man fri, så er man med, men virker kanskje som ts bor hjemme. Jeg har ikke hatt vinterferie siden jeg var ferdig på videregående, så for meg er det en helt merkelig problemstilling. 4
Gjest Magdalene Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Jeg syns ikke det er rart at man ikke inviterer med voksne barn, som ikke bor hjemme. 5
kaprifolen Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Det er da ikke vanlig å anta at voksne, utflyttede barn ikke er opptatt i vinterferien?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Det er da ikke vanlig å anta at voksne, utflyttede barn ikke er opptatt i vinterferien? Det er jo ikke helt det TS sier da... Det ligger jo noe bak som gjør at hun ble skuffet. Irrelevant av vinterferie og alder her, så hadde hun et ønske om å bli med, men blir oversett av familien sin. Anonymous poster hash: 2a3bb...736 2
kaprifolen Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Det er jo ikke helt det TS sier da... Det ligger jo noe bak som gjør at hun ble skuffet. Irrelevant av vinterferie og alder her, så hadde hun et ønske om å bli med, men blir oversett av familien sin.Anonymous poster hash: 2a3bb...736 Jeg ser ikke på det som å bli oversett. Jeg har mann og barn selv, men har bodd for meg selv lenge, og mener at når man har flyttet ut, er det ikke lenger å regne som en selvfølge å bli invitert med på ting med foreldrene sine. Tanten og onkelen mener nok ikke å ekskludere TS, de tar det bare som en naturlig selvfølge at hun jobber eller lignende. Det er da ikke verre enn å spørre "du, jeg har fri i uke 8, er det mulig å slenge seg med på familietur, eller?". Jeg synes ts virker vel hårsår. 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #19 Skrevet 1. februar 2014 Jeg ser ikke på det som å bli oversett. Jeg har mann og barn selv, men har bodd for meg selv lenge, og mener at når man har flyttet ut, er det ikke lenger å regne som en selvfølge å bli invitert med på ting med foreldrene sine. Tanten og onkelen mener nok ikke å ekskludere TS, de tar det bare som en naturlig selvfølge at hun jobber eller lignende. Det er da ikke verre enn å spørre "du, jeg har fri i uke 8, er det mulig å slenge seg med på familietur, eller?". Jeg synes ts virker vel hårsår. Hvis det er sånn, så er jeg enig med deg. Tror vi leser situasjonen litt ulikt. Jeg bet meg merke i at TS' foreldre skulle spørre om det var greit at hun ble med. Da er det jo ikke bare å slenge seg med. Men mulig hun er hårsår...Anonymous poster hash: 2a3bb...736
Gjest Mupsi Skrevet 1. februar 2014 #20 Skrevet 1. februar 2014 Jeg ser ikke på det som å bli oversett. Jeg har mann og barn selv, men har bodd for meg selv lenge, og mener at når man har flyttet ut, er det ikke lenger å regne som en selvfølge å bli invitert med på ting med foreldrene sine. Tanten og onkelen mener nok ikke å ekskludere TS, de tar det bare som en naturlig selvfølge at hun jobber eller lignende. Det er da ikke verre enn å spørre "du, jeg har fri i uke 8, er det mulig å slenge seg med på familietur, eller?". Jeg synes ts virker vel hårsår. Enig i denne, TS kan du ikke bare ringe tanten din og høre om de har en ekstra sengeplass fordi du har lyst til å være med? Siden du har flyttet ut og er blitt 30 er det ikke sikkert de regner med deg på samme måten lenger og regner sikkert med at du har nok med ditt/egne planer etc. Ikke ta det personlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå