Gå til innhold

Lønn og trekkoppgave fra arbeidsgiver, hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Har arbeidstaker vært ansatt hele året, hvis nei skriv inn tidsrom..." Noe sånt står i ett av feltene. Jeg begynte i jobben i mars 2013, har altså ikke jobbet der hele året. Har vært sykemeldt fra sommeren og til januar, og er nå i mammaperm. I feltet har arbeidsgiver krysset av "nei" og skrevet 2013-31.12. Hva menes med datoen? Skjønner ikke helt, da jeg trodde de skulle fylle inn oppstartsdato i mars - dags dato. Betyr det at de egentlig ikke regner meg som ansatt i år? Eller at jeg ble regnet som ansatt ved fjorårets utgang (og da altså fremdeles)? At de ikke har skrevet startdato og bare skrevet fra 2013 til 31.12 og fremdeles ansatt, om dere skjønner? Skikkelig uproff arbeidsgiver så hadde ikke forundret meg om de ikke ante hvordan slikt skal føres...

Har ikke sagt opp jobben, og heller ikke blitt sagt opp. Har ikke hatt noe kontakt med dem på månedsvis, og har ikke tenkt meg tilbake etter perm, så vil helst slippe å kontakte dem og spørre. Men de kan vel ikke si meg opp uten å si fra evt? De kan jo ikke vite at jeg kommer til å slutte før perm er over og finne ny jobb. Har det noe å si for meg hvis dette er en "oppsigelse"?

Anonymous poster hash: cb995...ee4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, det er ikke verdens undergang. Det viktigste er at opplysninger om lønn og forskuddstrekk er riktig.

Enig i at dette burde vært gjort riktig, men til syvende og sist har det lite relevans for selvangivelsen din.

Skrevet

Og nei, en lønns- og trekkoppgave med feil ansettelsesdatoer er ikke å anse som en oppsigelse, mest sannsynlig er det bare slurv hos lønningskontoret.

Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i det, når du uansett ikke har tenkt deg tilbake dit...

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

De krysser enten av for hele året eller så skal det stå f.eks 1.3.2013 - 31.12.2013. Selv om du fortsatt er ansatt skal det stå det altså.

Skrevet

Det har ingen verdens betydning. Ikke noe å henge seg opp i. Det kan være lagt inn feil i lønnsystemet og har ingenting med oppsigelse å gjøre.

Dersom man ikke har jobbet der hele året skal det stå "til 31.12" selv om du fortsetter i 2014.

Anonymous poster hash: 0a980...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...