Gå til innhold

Liten vannskade - hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venn satte sine dryppvåte sko på vårt parkettgulv og to planker har nå blitt skadet. En er delvis misfarget, en har svellet opp. Nå som vannet har fjernet og det har begynt å tørke ser det heldigvis mindre alvorlig ut enn jeg hadde trodd. Men hva gjør jeg videre? Noen tips?

Det er lakket parkettgulv. Sånt dekkes vel ikke av forsikringsselskapet?

Anonymous poster hash: c581e...f0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dette vil nk ikke utløse nytt gulv til deg. Egenandelen er stor. Skaff deg et skobrett som du setter i gangen hvor folk kan sette våte sko på vinteren.

Er det parkett siden det har reagert slik? Jeg har parkett og vært uheldig med vann noen ganger,men aldri skjedd sånn.

Jeg har uekte gulv, og der svellet det opp pa vannsøl. Der la jeg en stor tung stein oppå en tynn plank. Slik fikk jeg presset det ned igjen

Anonymous poster hash: 165d4...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en vannflaske som lå og lakk på parketten på det gamle soverommet vårt i flere dager, og skaden ble faktisk borte etter noen uker når det fikk tørka skikkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vannskade i gangen, men etter at parketten hadde fått tørke i to mnd var den fin igjen.

Anonymous poster hash: fa8cf...24d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...
AnonymBruker
Sunshine skrev (På 1.2.2014 den 21.47):

Vi hadde en vannflaske som lå og lakk på parketten på det gamle soverommet vårt i flere dager, og skaden ble faktisk borte etter noen uker når det fikk tørka skikkelig. :)

Det var ikke synlig heller? 

Anonymkode: 0f6ee...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.2.2014 den 11.15):

Vi fikk vannskade i gangen, men etter at parketten hadde fått tørke i to mnd var den fin igjen.

Anonymous poster hash: fa8cf...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skift til laminat.

Anonymkode: 65264...857

Jeg regner med at Ts har løst problemet, eller akseptert slitasjen, på de 7 årene som var gått siden tråden ble opprettet. 

Men, laminat er ikke en særlig god løsning på steder som er utsatt for vannsøl jevnlig over tid. Da er det langt bedre å velge f.eks. klikkvinyl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skift til laminat.

Anonymkode: 65264...857

Tåler parkett ingenting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tåler parkett ingenting? 

Hvis lakken er intakt, så tåler den litt. Det er skjøtene som ofte er problemet, og det eneste som kan hindre dette til en viss grad, er å lakkere hele gulvet etter at parketten er lagt. 

Når skaden først har skjedd, så er det oftest for sent. Da må gulvet vanligvis slipes og lakkeres på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Oppgitt78 skrev (5 timer siden):

Hvis lakken er intakt, så tåler den litt. Det er skjøtene som ofte er problemet, og det eneste som kan hindre dette til en viss grad, er å lakkere hele gulvet etter at parketten er lagt. 

Når skaden først har skjedd, så er det oftest for sent. Da må gulvet vanligvis slipes og lakkeres på nytt. 

Hva er "skaden"? Et par dråper vann eller 5 liter vann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...