Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. februar 2014 #21 Skrevet 4. februar 2014 "MIn" dyrebutikk får kaninunger levert fra oppdretter, og ut fra hva jeg har observert, blir aldri kaninungene lenge i butikken før de er kjøpt. Så ikke gi dyrebutikker kategorisk dårlige skussmål! (Med det samme, det er liksom opplest og vedtatt av mange at dyrebutikker er fysj og fy. I dyrebutikken nærmest meg, er de ansatte svært kunnskapsrike. Joda, de skal jo selge, men jeg har absolutt inntrykk av at de ikke går på akkord med overbevisningene sine. Velger du å jobbe i en dyrebutikk, har du interesse for dyr og deres velferd. Mine kaniner ble aldri renslige. Dvs. - de foretrekker jo bestemte hjørner for å gjøre fra seg (bor ute i tett bur kombinert med "luftegård"), men om de slippes fritt i stua, ligger det perler absolutt over alt etterpå. Hjalp ikke å dotrene dem, gitt… Anonymous poster hash: 59fe8...595 Som du så, skrev jeg "de fleste" - det betyr ikke alle Jeg har selv jobbet i en dyrebutikk, der alle dyra kom fra private oppdrettere. Men dette er dessverre ikke vanlig praksis. Ett og annet kull kommer kanskje fra private oppdrettere, men de fleste kommer fra Imazo.
gele Skrevet 4. februar 2014 #22 Skrevet 4. februar 2014 Jeg hadde innekanin! Han gikk på do i buret sitt og hoppet rundt i huset ellers. Kjøp kanin fra oppdretter, og vær obs på å få sjekket kaninen for genetiske tannfeil før du kjøper den. Jeg måtte avlive min i dag, bare to år gammel. Han hadde tannfeil som ikke gikk ann å gjøre noe med. Vi prøvde å opperere han to ganger, men noen er født slik og blir aldri frisk og lever et vondt liv. Så pass på å få sjekket det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå