AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Forside lår er ganske greit, der er låra mine ganske bra. Bakfra derimot.. huff! Cellulitter og jeg vet ikke hva. Trener mye styrke og utfall, spinning og løping. Men har dere noen trix til å få bra lår bakfra? Anonymous poster hash: 77f62...935
Sahmi Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Hvis du går i trapper trener du framsiden på vei opp og baksiden på vei ned, eller hvis du går baklengs Selv så pleier jeg å bruke en maskin på treningsstudio hvor du ligger på magen og har en stang over leggene/hælene dine. Den stangen er festet i en viss mengde vekter, så når du bøyer knærene, og løfter leggene oppover, så løfter du liksom den vekten... Hvis du skjønner hvilken maskin jeg mener, så anbefaler jeg å bruke den
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Hvis du går i trapper trener du framsiden på vei opp og baksiden på vei ned, eller hvis du går baklengs Selv så pleier jeg å bruke en maskin på treningsstudio hvor du ligger på magen og har en stang over leggene/hælene dine. Den stangen er festet i en viss mengde vekter, så når du bøyer knærene, og løfter leggene oppover, så løfter du liksom den vekten... Hvis du skjønner hvilken maskin jeg mener, så anbefaler jeg å bruke den Går i trapper hele dagen på jobb jeg, men det funker ikke på mine lår iafall Mener du den maskina der man sitter og liksom skyver en god del vekt fram og tilbake? Anonymous poster hash: 77f62...935
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Går i trapper hele dagen på jobb jeg, men det funker ikke på mine lår iafall Mener du den maskina der man sitter og liksom skyver en god del vekt fram og tilbake? Anonymous poster hash: 77f62...935 Ta to og to trinn av gangen. Det gir bedre effekt (og er"gratis" trening hvis du likevel skal opp trappene). Anonymous poster hash: 9959a...f6b
Sahmi Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Går i trapper hele dagen på jobb jeg, men det funker ikke på mine lår iafall Mener du den maskina der man sitter og liksom skyver en god del vekt fram og tilbake? Anonymous poster hash: 77f62...935 Mener en masking hvor du løfter vekten med leggene dine, mens du ligger på magen Den funker hvertfall ganske bra. Det er en annen en, hvor du sitter i en stol, og skyver en metallplate fram og tilbake med beina, men den trener mer hele låret, og hjelper nok ikke like mye på baksiden...
Supraspinatus Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Det hjelper ikke å trene bakside av lår for å bli kvitt cellulitter, eller for å fjerne fett der. Musklene på baksiden av låret brukes til mye, men primært så bøyer de knærne. Så alle øvelser der du bøyer knærne med kraft vil trene baksiden. Den kanskje mest brutale og effektive måten å trene baksiden på er en øvelse som kalles "nordic hamstring". I tillegg er musklene der svært aktive under (strake) markløft, dype knebøy, olympiske løft og varianter av utfall. 1
Supraspinatus Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Jeg oppdaget i dag en artikkel vedrørende aktivering av hamstrings (baksiden av lårene) og knebøy. Det ser ut som at mye av den nyeste kunnskapen tilsier at disse musklene ikke er veldig aktive under knebøy. Det betyr ikke at du skal neglisjere knebøy, men spesifikt for hamstrings er vel det kanskje mer aktuelt å trene øvelser som nordic hamstring (også kalt russian curl). Se hele artikkelen jeg skriver om her: http://www.afpt.no/?page=21&title=ukens_forskning&post=1028&rel=82
MsMax Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Mener en masking hvor du løfter vekten med leggene dine, mens du ligger på magen Den funker hvertfall ganske bra. Det er en annen en, hvor du sitter i en stol, og skyver en metallplate fram og tilbake med beina, men den trener mer hele låret, og hjelper nok ikke like mye på baksiden... Det heter liggende lårcurl, eller "slem-pike-maskin" Leste overskriften og skulle til å foreslå den TS: Google liggende lårcurl så ser du hva det er, og ikke minst hvorfor den kalles slem-pike-maskin
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Takk for tips! Hvor mange reps anbefaler dere? Jeg syns jeg aner en strammere rumpe i dag Etter intens trening i hele januar. Anonymous poster hash: 77f62...935
Supraspinatus Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Nordic hamstring: Tror ikke du klarer så mange. Prøv å se hvor mange du klarer i 3 sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå