Gå til innhold

Jippi, bestilt GDH rettetang fra Feelunique

Anbefalte innlegg

Gjest Missfixit
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar fra bestilling til den kommer?
Regner med at jeg får et utlegg på toll/moms også.

Videoannonse
Annonse
Gjest secondfloor
Skrevet

Da jeg bestilte for et par år siden tok det ca 4 uker. Først tok det lang tid før den ble sendt, deretter var den vel innom tollen her i Norge. Aldri opplevd at det har tatt lang tid med feelunique verken før eller etter, men det var kjedelig. Men er veldig fornøyd med rettetangen da!

Skrevet

Husk å kjøp adapter! Kjøpte mitt på ebay for 8 kr.

Skrevet

Fikk GHD rettetang derfra til jul. Advarer om at de tydeligvis har sluttet med at det ligg en norsk kontakt inni den amerikanske :s måtte bytte kontakt på min. Så nå har jeg en rosa fancy rettetang med svart ledning og en stor hvit gammel plugg :P

Anonymous poster hash: c6ad1...e78

• Liker 2
Gjest Missfixit
Skrevet

OI, takk for svare. De har sikkert slik adapter på clas ohlson også. Takk for tips.
Håper det ikke tar veldig lang tid. Man får vel også refundert tollen ved å sende inn kvittering til feelunique?

Skrevet

OI, takk for svare. De har sikkert slik adapter på clas ohlson også. Takk for tips.

Håper det ikke tar veldig lang tid. Man får vel også refundert tollen ved å sende inn kvittering til feelunique?

Jepp men husk at det må du gjøre innen 30 dager!

Anonymous poster hash: c6ad1...e78

Skrevet

Er det toll man får refundert fra feelunique? Eller er det moms, eller toll og moms?

Anonymous poster hash: f8c1f...acb
Skrevet

Toll og moms:) Bare husk å ta vare på kvitteringen fra posten så får du hele det beløpet refundert

Skrevet

Er det ikke toll på alt over 200 kr? Jeg bestilte meg en ganske dyr krem fra Feelunique for ikke så lenge siden, og det tok akkurat 10 dager for meg å få den. Skal en vare fortelles, tar det naturligvis litt lengre tid :)

Skrevet

Jo, det er det. Men Feelunique refunderer toll og moms

Skrevet

Er det ikke toll på alt over 200 kr? Jeg bestilte meg en ganske dyr krem fra Feelunique for ikke så lenge siden, og det tok akkurat 10 dager for meg å få den. Skal en vare fortelles, tar det naturligvis litt lengre tid :)

Nei, det er toll på de færreste varer, men du må betale moms for kjøp over 200 kroner.

Skrevet

Nei. Man må betale både moms og toll :) Se her: http://toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=244981&epslanguage=no

Naria har helt rett.

Det er toll på de færreste ting, men moms må man fortsatt betale om varen koster mer enn 200 kroner.

Men, man må betale et fortollingsgebyr i tillegg. Men det er ikke det samme som toll.

Anonymous poster hash: 7a234...f13

Skrevet

Naria har helt rett.

Det er toll på de færreste ting, men moms må man fortsatt betale om varen koster mer enn 200 kroner.

Men, man må betale et fortollingsgebyr i tillegg. Men det er ikke det samme som toll.

Anonymous poster hash: 7a234...f13

Som jeg skrev: jeg vet at man må betale moms. :) Og okay, da har jeg sikkert misforstått. Men jeg fikk i hvert fall beskjed fra posten om at varen min hadde blitt fortollet og at jeg måtte betale for dette. Og det var ikke snakk om et fortollingsgebyr.

Skrevet

Som jeg skrev: jeg vet at man må betale moms. :) Og okay, da har jeg sikkert misforstått. Men jeg fikk i hvert fall beskjed fra posten om at varen min hadde blitt fortollet og at jeg måtte betale for dette. Og det var ikke snakk om et fortollingsgebyr.

Ja, du har misforstått.

Toll: De fleste varer har ikke toll. Forenklet sagt er det bare toll på klær og matvarer. Tollsatsen kan variere både i forhold til type produkt og hvor varen er laget. Importkalkulatoren gir deg svar på hvilken tollsats det er på en god del klær

.

Toll.no

Skrevet

Det gjør de. Tror jeg betalte 99,- for en slik adapter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...