Gå til innhold

Utenlandske personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er, men for meg virker det rett og slett som om utenlandske jenter her på universitetet rett og slett bare er hyggeligere på en eller annen måte. Mer interessert og smilende, vet ikke helt hva. Har noen av dere opplevd det litt på samme måte? Kvinner eller menn? For meg føles det mer ut som om norske jenter er litt generelt sett irritabel på meg på en eller måte, men utenlandske jenter er derimot veldig hyggelige.

Anonymous poster hash: d59fe...1bf
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig! tror ikke det fins vanskeligere folk å bli kjent med enn nordmenn! men en utenlandsk tar deg imot med åpne armer. (selfølgelig gjelder ikke dette alle utenlanske og alle nordmenn, men dere skjønner hva jeg mener) :D

• Liker 2
Skrevet

Vi nordmenn er litt sjenerte, stille og innadvente føler jeg. Mange utlendinger som prater med fremmede og smiler til fremmede på en annen måte enn vi gjør i norsk kultur.

Mitt inntrykk :)

• Liker 1
Skrevet

Vi nordmenn er litt sjenerte, stille og innadvente føler jeg. Mange utlendinger som prater med fremmede og smiler til fremmede på en annen måte enn vi gjør i norsk kultur.

Mitt inntrykk :)

Kanskje, men for meg virker det som om jeg er et irritasjonsmoment for mange norske jenter (ikke grunnlagt). Enn det jeg er for utenlandske jenter, som virker både imøtekommende og hyggelige...

• Liker 1
Skrevet

Kanskje, men for meg virker det som om jeg er et irritasjonsmoment for mange norske jenter (ikke grunnlagt). Enn det jeg er for utenlandske jenter, som virker både imøtekommende og hyggelige...

Kanskje det ikke dreier seg om deg? Hvorfor skulle du irritere norske jenter?

Skrevet

Mannen min syns det var veldig vanskelig å komme seg inn i det norske samfunnet, fordi folk her er så avstengt. Usa så er de mer inkluderende, så det var en stor overgang for han.

Han oppfatter de litt ala "Jeg kjenner ikke deg, så hold deg unna". Men hvordan blir man kjent med folk hvis man holder seg unna nye mennesker?

Anonymous poster hash: 8e1c8...8af
  • Liker 2
Skrevet

Har samme oppfatning av utenlandske menn.

Skrevet

Helt enig! Det merkes spesielt når man er i utlandet.
Mine aller beste venner er nordmenn, men det må sies at nordmenn er fryktelig lite åpne og imøtekommende i forhold til mange andre folkeslag i verden...

Skrevet

Har aldri hatt problemer med å komme i kontakt med nordmenn.

Kanskje det har noe med holdningene de utstråler å gjøre. Altså, nordmenn er ikke superåpne folk som gir deg klem og kyss på kinnet første gang dere møtes, men det er ikke med det sagt at vi er kalde eller inadvente. Vi har bare en annen væremåte. Fokuser på å forstå denne fremfor å presse deres egen kultur på vår, så går det seg til.

Anonymous poster hash: 8be00...ffb
  • Liker 1
Skrevet

Har aldri hatt problemer med å komme i kontakt med nordmenn.

Kanskje det har noe med holdningene de utstråler å gjøre. Altså, nordmenn er ikke superåpne folk som gir deg klem og kyss på kinnet første gang dere møtes, men det er ikke med det sagt at vi er kalde eller inadvente. Vi har bare en annen væremåte. Fokuser på å forstå denne fremfor å presse deres egen kultur på vår, så går det seg til.

Anonymous poster hash: 8be00...ffb

Ingen som ber om klem og kyss.

Anonymous poster hash: 8e1c8...8af

Skrevet

Kanskje det ikke dreier seg om deg? Hvorfor skulle du irritere norske jenter?

Ekke god nok, as usual ;)

Skrevet

Ekke god nok, as usual ;)

Hvis du ikke er god nok for de norske hvorfor skulle du være god nok for de utenlandske?

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke er god nok for de norske hvorfor skulle du være god nok for de utenlandske?

Ok, beklager at jeg fikk håpet løftet litt. Skal ikke trekke en slik konkluskon igjen.

Skrevet

Ok, beklager at jeg fikk håpet løftet litt. Skal ikke trekke en slik konkluskon igjen.

:klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...