AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Hei. Vi har kjøpt en playstation 4 som ikke fungerer. Den vil ikke starte og vi har forsøkt "alt" som f.eks. å koble til annen tv. Sony er særdeles vanskelig å få kontakt med, men vi fikk omsider svar på mail. Det vi da fikk beskjed om er at vi kan returnere konsollen å få igjen pengene. Her får vi to problemer: 1. Det er per dags dato ikke mulig å bestille en ny playstation via Sony da de er utsolgt og ikke tar nye bestillinger. 2. De har økt prisen med 500,-. De har ikke tilbudt oss ny konsoll. Jeg mener jo at dette ikke henger på greip. Jeg har kjøpt en vare som ikke fungerer og jeg ønsker så klart en ny vare som fungerer. Når vi spurte om prisforskjellen fikk vi som svar at vi kunne få et gavekort på 200,- ved kjøp av en ny konsoll som kunne brukes hos Sony. Noen som har peiling på hvilken rettigheter man har? Anonymous poster hash: d50d2...d3a
Soleklart Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Kan ikke du levere den tilbake til butikken der du kjøpte den, og få en ny 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Kan ikke du levere den tilbake til butikken der du kjøpte den, og få en ny What she said. Anonymous poster hash: 68330...d54
Snowblind Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Kan ikke du levere den tilbake til butikken der du kjøpte den, og få en ny Hun har jo bestilt den via Sony skriver hun.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 TS her: Den er kjøpt direkte fra Sony via nett. Beklager at det ikke kom tydeligere frem. Anonymous poster hash: d50d2...d3a
Snowblind Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Men uansett, det jeg tror (og det logiske i mine øyne) er at du skal få en ny uten å måtte betale noe ekstra. Har de den ikke på lager så er det jo ikke så mye å gjøre..
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Men uansett, det jeg tror (og det logiske i mine øyne) er at du skal få en ny uten å måtte betale noe ekstra. Har de den ikke på lager så er det jo ikke så mye å gjøre.. Vi mener også det. Syns det er rart de ikke kan sette oss på en "venteliste" så vi får en ny konsoll når de har det på lager. Anonymous poster hash: d50d2...d3a
Soleklart Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Sony Norge? I så tilfelle har du krav på en ny, pengene tilbake eller at de reparerer varen. Dette kommer litt an på hvor i verden den er kjøpt og hvor lenge siden. http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/rettigheter-n%C3%A5r-noe-er-feil 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Sony Norge ja! Takk for link. har googlet litt selv men er så himla mye å lese så det man ser etter blir litt borte i "kaoset". Anonymous poster hash: d50d2...d3a
Antlers Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 (endret) Hvor har du bestilt den fra? USA? Kan det være at det ikke virker fordi du ikke har spill/filmer med riktig sone, eller at du ikke har opprettet konto for det kontinentet konsollen er beregnet for? Endret 31. januar 2014 av Antlers
Soleklart Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Sony Norge ja! Takk for link. har googlet litt selv men er så himla mye å lese så det man ser etter blir litt borte i "kaoset". Anonymous poster hash: d50d2...d3a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Hvor har du bestilt den fra? USA? Kan det være at det ikke virker fordi du ikke har spill/filmer med riktig sone, eller at du ikke har opprettet konto for det kontinentet konsollen er beregnet for? Bestilt fra Sony Norge. Kom aldri så langt at vi fikk puttet inn et spill en gang Anonymous poster hash: d50d2...d3a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Forbrukerkjøpsloven finner du på lovdata.no. Anonymous poster hash: 328fd...20f
Steele Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Og i forbrukerkjøpsloven er det noe som heter dekningskjøp. Det skal det kunne være mulig å benytte seg av i din situasjon (dog usikker på hvor enkelt det blir å få kravet gjennomført). Enkelt fortalt, du og Sony Norge har en avtale dere imellom, som Sony ikke klarer å gjennomføre (fungerende PS4). Da kan du gå å kjøpe samme produktet et annet sted og Sony skal betale mellomlegget mellom hva du betalte til dem, og det du evt må betale ekstra hos en annen (du nevnte at den hadde steget med 500,-)
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Takk! Skal sjekke opp dette!Anonymous poster hash: d50d2...d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå