Gå til innhold

Rettigheter ved vare som ikke fungerer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har kjøpt en playstation 4 som ikke fungerer. Den vil ikke starte og vi har forsøkt "alt" som f.eks. å koble til annen tv. Sony er særdeles vanskelig å få kontakt med, men vi fikk omsider svar på mail. Det vi da fikk beskjed om er at vi kan returnere konsollen å få igjen pengene. Her får vi to problemer:

1. Det er per dags dato ikke mulig å bestille en ny playstation via Sony da de er utsolgt og ikke tar nye bestillinger.

2. De har økt prisen med 500,-.

De har ikke tilbudt oss ny konsoll. Jeg mener jo at dette ikke henger på greip. Jeg har kjøpt en vare som ikke fungerer og jeg ønsker så klart en ny vare som fungerer. Når vi spurte om prisforskjellen fikk vi som svar at vi kunne få et gavekort på 200,- ved kjøp av en ny konsoll som kunne brukes hos Sony.

Noen som har peiling på hvilken rettigheter man har?



Anonymous poster hash: d50d2...d3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du levere den tilbake til butikken der du kjøpte den, og få en ny

  • Liker 2
Skrevet

Kan ikke du levere den tilbake til butikken der du kjøpte den, og få en ny

What she said.

Anonymous poster hash: 68330...d54

Skrevet

Kan ikke du levere den tilbake til butikken der du kjøpte den, og få en ny

Hun har jo bestilt den via Sony skriver hun.

Skrevet

TS her:

Den er kjøpt direkte fra Sony via nett. Beklager at det ikke kom tydeligere frem.



Anonymous poster hash: d50d2...d3a
Skrevet

Men uansett, det jeg tror (og det logiske i mine øyne) er at du skal få en ny uten å måtte betale noe ekstra. Har de den ikke på lager så er det jo ikke så mye å gjøre..

Skrevet

Men uansett, det jeg tror (og det logiske i mine øyne) er at du skal få en ny uten å måtte betale noe ekstra. Har de den ikke på lager så er det jo ikke så mye å gjøre..

Vi mener også det. Syns det er rart de ikke kan sette oss på en "venteliste" så vi får en ny konsoll når de har det på lager.

Anonymous poster hash: d50d2...d3a

Skrevet

Sony Norge ja! Takk for link. har googlet litt selv men er så himla mye å lese så det man ser etter blir litt borte i "kaoset". :)



Anonymous poster hash: d50d2...d3a
Skrevet (endret)

Hvor har du bestilt den fra? USA? Kan det være at det ikke virker fordi du ikke har spill/filmer med riktig sone, eller at du ikke har opprettet konto for det kontinentet konsollen er beregnet for?

Endret av Antlers
Skrevet

Sony Norge ja! Takk for link. har googlet litt selv men er så himla mye å lese så det man ser etter blir litt borte i "kaoset". :)

Anonymous poster hash: d50d2...d3a

:takke:

Skrevet

Hvor har du bestilt den fra? USA? Kan det være at det ikke virker fordi du ikke har spill/filmer med riktig sone, eller at du ikke har opprettet konto for det kontinentet konsollen er beregnet for?

Bestilt fra Sony Norge. Kom aldri så langt at vi fikk puttet inn et spill en gang :vetikke:

Anonymous poster hash: d50d2...d3a

Skrevet

Forbrukerkjøpsloven finner du på lovdata.no.



Anonymous poster hash: 328fd...20f
Skrevet

Og i forbrukerkjøpsloven er det noe som heter dekningskjøp.

Det skal det kunne være mulig å benytte seg av i din situasjon (dog usikker på hvor enkelt det blir å få kravet gjennomført).

Enkelt fortalt, du og Sony Norge har en avtale dere imellom, som Sony ikke klarer å gjennomføre (fungerende PS4). Da kan du gå å kjøpe samme produktet et annet sted og Sony skal betale mellomlegget mellom hva du betalte til dem, og det du evt må betale ekstra hos en annen (du nevnte at den hadde steget med 500,-)

Skrevet

Takk! Skal sjekke opp dette!

Anonymous poster hash: d50d2...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...