Gjest Sobril Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Jeg VET at hver gang jeg spiser godteri med kunstig søting får jeg magetrøbbel som i mengder av luft og luftsmerter. Tidligere i dag stappet jeg imidlertid i meg - tja - 20 stk lakris type "Toms licorice with stevia" laget av rålakris. Vel - jeg har hatt mageknip og diaré i sånn fire timers tid, og sitter på do as we speak. Er det lakrisen jeg reagerer på, tro, eller er det stevia?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 lakris er lakserende. Anonymous poster hash: 60128...a53 1
Gjest Sobril Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 lakris er lakserende. Anonymous poster hash: 60128...a53 Jeg vet det - men noe så inni helvete av kanskje 50 gram?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Jeg vet det - men noe så inni helvete av kanskje 50 gram? kan skje ja Har skjedd meg også så Anonymous poster hash: 60128...a53
Gjest Sobril Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Jaja. Leste bakpå her nå, og det står "rich on fiber - enjoy with moderation". Sår i stumpen men litt bedre nå. Skulle bare mangle etter flere timers hardkjør
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Jaja. Leste bakpå her nå, og det står "rich on fiber - enjoy with moderation". Sår i stumpen men litt bedre nå. Skulle bare mangle etter flere timers hardkjør Det er uten tvil lakrisen som gjør det. Jeg får også magetrøbbel når jeg spiser lakris. Kunstig søtning får jeg i meg flere dager i uka og ingen trøbbel. Anonymous poster hash: 918be...6ee
Supraspinatus Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Det er så små mengder av stevia at det er lite sannsynlig at det er det du reagerer på, men helt sikker kan jo man aldri være. Kunstig søtning av typen sukkeralkoholer gir mageplager i store mengder. De brukes ofte 1:1 i forhold til sukker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå