Gå til innhold

Filmer som tuller med hjernen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, kanskje litt teit navn på en tråd.. Men jeg har nettopp sett en såkalt "mind fuck" film, "Triangle".

Har sett et par andre filmer som havner i samme kategori, og jeg blir sprø av å ikke skjønne noen ting, samtidig som jeg liker at man må bruke hjernen litt til å forstå noe av filmen.

Anyroads; har dere sett noen filmer som "tuller" med hjernen?

Anonymous poster hash: fd2e1...359
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eyes Wide Shut, til en viss grad.

Anonymous poster hash: b617f...e8e
Skrevet

Lost Highway "fucka" opp min hjerne så det holdt, men det var på en god måte. :P

• Liker 1
Skrevet

Breakfast club. En gjeng ungdommer som røyker hasj og blir venner. Så vet de at så snart det er mandag vil de ikke vite av hverandre igjen. Helt meningsløs film.

Anonymous poster hash: 587b1...1f2
Skrevet

Mulholland drive

Inception

Shutter Island

• Liker 3
Skrevet

Ikke film, men serie. Fringe.

Anonymous poster hash: 00591...93e
  • Liker 1
Skrevet

Memento

Anonymous poster hash: 7e195...056
  • Liker 4
Skrevet

Donnie Darko og Cube! Skjønner fremdeles ikke hele handlingen i disse... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Mean Girls.

Ok, nå vil alle le av meg, men seriøst - den har en skikkelig subtil mindfuck! Skikkelig ekkelt. Lurer på om det var meningen. Se den, så skjønner dere selv..

Anonymous poster hash: 0775e...7c2
  • Liker 1
Skrevet

Inception, eneste jeg kommer på i farta.

• Liker 2
Skrevet

Prøv "revolver" med han kisen som spilte i "Crank"

Skrevet

Naboer synes jeg å huske var en bra film, og skikkelig mindfuck. Shutter Island er også kjempebra!

• Liker 3
Skrevet

Requiem for a Dream

• Liker 11
Skrevet

Glemte den verste av dem alle: "Sidste time"! :bond::klo:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er litt usikker på hvordan "tuller med hodet", men The Nines er veldig kul, med han dærre stødden Ryan Reynolds og greier.

Oppdaterer om jeg kommer på flere. Jeg veit at jeg har sett mange sånne filmer, men jeg er for sulten til å tenke nå :ler:

Skrevet

"Naken" av Mike Leigh. Genial og sterk film som jeg har sett flere ganger, men man må ikke være i nærheten av deprimert når man ser den. De gangene jeg har sett den sammen med andre, blir vi alle sittende helt tomme og utladet i stillhet etterpå i ganske lang tid... Man klarer ikke å snakke med en gang etter å ha sett den.

Skrevet

Eyes wide shut, Requiem for a dream og Breakfast Club synes jeg er gode, men du er den samme igjen mentalt og psykisk tyve minutter etter du har sett dem...

Skrevet

Shutter Island minnet meg på mange måter om A Beautiful Mind. Ellers er Fight Club litt i samme stil.

Skrevet

Hvorfor er det flere her som mener at The Breakfast Club er en mindfuck-film? Den handler jo bare om en gjeng med unge folk som sitter igjen etter skolen, så finner de på litt ramp :klo:

• Liker 12
Skrevet

Mean Girls.

Ok, nå vil alle le av meg, men seriøst - den har en skikkelig subtil mindfuck! Skikkelig ekkelt. Lurer på om det var meningen. Se den, så skjønner dere selv..

Anonymous poster hash: 0775e...7c2

Hææ. Forklar? Nylig sett den, og jeg merket aldeles ikke noe sånt. Jeg ble skikkelig nysgjerrig på hva du mener, da! :fnise:

Anonymous poster hash: 09bd0...7f8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...