Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke jobber syns dere er viktigst?

Bortsett fra leger, brannvesen, politi og sånt syns jeg disse jobbene er superviktige:

- frisører (tenk hvilken viktig oppgave det er å få folk til å bli BEAUTIFUL)

- make-up artister (samme som over)

. spa-terapeuter (inkl massører etc)

- personlige trenere

Anonymous poster hash: 5f85c...54f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rumpetroll!

Anonymous poster hash: 81e74...1c6
  • Liker 9
Gjest Riskjeks
Skrevet

Hehe, yrkene TS nevner, er vel de jeg synes kommer rimelig langt ned på lista... Kun slått av alternative behandlere. Dette er yrker kun viktige på den måten at de sysselsetter folk.

Ellers er det utrolig mange viktige yrker - alt som holder hjulene i gang...

• Liker 9
Skrevet

Alle yrker som holder hjulene i samfunnet i gang er viktige.

De yrkene/jobbene som er til for å lage et behov for oss er mer tulleyrker, hvis man skal se svart/hvitt på det.

Anonymous poster hash: 05287...09b
  • Liker 3
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Er bare å rangere etter lønn.

Endret av Summers
Skrevet

Rosabloggerne er de desidert viktigste samfunnsmedlemmene.

Anonymous poster hash: bbc68...d69
  • Liker 1
Skrevet

Renovasjonsarbeidere.

Anonymous poster hash: 8452b...2ed
  • Liker 7
Skrevet

Mange viktige yrker, vanskelig å rangere da de fleste går litt hånd i hånd. Men mye samfunnet kunne klart seg uten. Hvis det skulle bli krig eller andre katastrofer er de yrkene som sørger for det aller nødvendigste de som bunner ut som de viktigste :)

Skrevet

Søppeltømmere

Lærere

Leger

Politi

Ingeniører

Bønder

Anonymous poster hash: b3b20...729
  • Liker 3
Gjest Inferno
Skrevet

Prostituerte. Tenk så mange bitterpikker som ville blitt så bitter at de til slutt endte opp som massemordere om de ikke hadde blitt rævsleika av og fått tømt seg i en hore en gang iblant, a!!!!

Skrevet

Sanitær...som i kloakk, søppel osv

Ingeniører

Bønder

Anonymous poster hash: 0a17a...540
Gjest skravle
Skrevet

Viktigste yrker?

Vel..da må en se på det som er menneskers primærbehov.

Da blir yrker som sørger for matproduksjon og distribusjon de viktigste.

Uten mat så dør vi. Tro det eller ei. Og det skjønner vi ikke før vi ender opp i en stor krise (krig, naturkatastrofe, drivstoffmangel).

• Liker 3
Skrevet

Søppeltømmere

Lærere

Leger

Politi

Ingeniører

Bønder

Og sykepleiere :) De blir ofte glemt.

Anonymous poster hash: 85bbe...a55

• Liker 1
Skrevet

Søppeltømmere

Lærere

Leger

Politi

Ingeniører

Bønder

Hva er politiet om de står alene? Domsstolene og kriminalomsorgen er viktige på lik linje, disse instansene er avhengige av hverandre.

Gjest hva som helst
Skrevet

Og skal man trekke inn domstolene bør man også trekke inn politikerne, noen må jo lage lovene. Og advokatene må kunne lovene. Osv. Poenget er vel at samfunnet er sammensatt og at de fleste er avhengige av hverandre, og at de fleste yrker er viktige! :)

Skrevet

Og sykepleiere :) De blir ofte glemt.

Anonymous poster hash: 85bbe...a55

Sykepleiere er flotte og viktige. Men jeg tenkte litt sånn endetidsaktig. Om verden går under og de eneste yrkene som er igjen, er legen viktigere, han kan lære opp folk til å gjøre sykepleieting. Ingeniører til å vite hva vi må bygge. Lærere til å lære bort ting så de ikke går i glemmeboken. Politi for å holde plyndrere og gærninger unna. Bønder er essensielt, så i kan dyrke jorda. Søppeltømmere ... :fnise: Hehe, ok. Der tenkte jeg litt annerledes. Men man merker det så innmari fort hvis det er for mye sne, og søppelbilen ikke kommer. Tenk hvis de streiker i månedsvis, da sliter vi!

• Liker 1
Skrevet

Viktigste yrker?

Vel..da må en se på det som er menneskers primærbehov.

Da blir yrker som sørger for matproduksjon og distribusjon de viktigste.

Uten mat så dør vi. Tro det eller ei. Og det skjønner vi ikke før vi ender opp i en stor krise (krig, naturkatastrofe, drivstoffmangel).

Enig i tankegangen, men vi vil vel bygge opp en sivilisasjon igjen etter krisen? Og da er det fint med ingeniører!

Skrevet

Hva er politiet om de står alene? Domsstolene og kriminalomsorgen er viktige på lik linje, disse instansene er avhengige av hverandre.

Og skal man trekke inn domstolene bør man også trekke inn politikerne, noen må jo lage lovene. Og advokatene må kunne lovene. Osv. Poenget er vel at samfunnet er sammensatt og at de fleste er avhengige av hverandre, og at de fleste yrker er viktige! :)

Jeg tenkte litt enklere, så for meg atomkrig og plyndringsgjenger, og regnet med at jeg ikke fikk ta med alle mulige yrker. Sier ikke nei takk til en dommer, men det man kanskje roper først på da er noen som kan beskytte.

Skrevet (endret)

Jeg tenkte litt enklere, så for meg atomkrig og plyndringsgjenger, og regnet med at jeg ikke fikk ta med alle mulige yrker. Sier ikke nei takk til en dommer, men det man kanskje roper først på da er noen som kan beskytte.

Men hvordan skal de beskytte uten å ha et sted å gjøre av gjerningsmannen etter de har stoppet han? Endret av Envy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...