Gå til innhold

Delvis AAP - rett til sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med sykemelding når man har AAP?

Jeg har AAP, og jobber 50%.

Nå har jeg fått kreft, og må gjennom behandling. Hvordan er det da med sykemelding fra den delen jeg jobber?

Eller må jeg ta ulønnet permisjon fra jobben, og ha full AAP?

Syns det er vanskelig med det økonomiske oppe i det hele..

Anonymous poster hash: 0114b...d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men vil tro du får sykemld for den 50% og resten er jo AAP så der får du penger

God bedring

Anonymous poster hash: 5191f...765

Gjest tuppesjura
Skrevet

Du får ikke sykepenger, men får full aap. En må ha jobbet i 6 mnd før en opparbeider seg ny sykepengeperiode.

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke sykepenger, men får full aap. En må ha jobbet i 6 mnd før en opparbeider seg ny sykepengeperiode.

Nå har jeg lest innlegget til TS flere ganger og det står ingenting om hvor lenge hun har vært i jobb???

Anonymous poster hash: e310d...0cd

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det med sykemelding når man har AAP?

Jeg har AAP, og jobber 50%.

Nå har jeg fått kreft, og må gjennom behandling. Hvordan er det da med sykemelding fra den delen jeg jobber?

Eller må jeg ta ulønnet permisjon fra jobben, og ha full AAP?

Syns det er vanskelig med det økonomiske oppe i det hele..

Anonymous poster hash: 0114b...d99

Snakk med din veileder på Nav. Det er jo en behandling du må gjennom så de stanser hvertfall ikke pengene dine. Ønsker det god bedring og lykke til med behandlingen

Skrevet

Dette må du undersøke med nav.

Jeg vet om en som gikk fra aap til jobb og hadde det en karantenetid på 26 uker vedr. det å kunne sykemelde seg. Selv gikk jeg på aap og ble 100% sykemeldt i nesten et år for noe helt annet enn det jeg hadde aap for. Da fikk jeg fortsatt

Jeg tipper at du for sykepenger for jobben og aap for resten. Les riktig her. Tipper.

Det eneste riktige her er å ta telefonen til nav.

Anonymous poster hash: 38af6...076
Gjest tuppesjura
Skrevet

Nå har jeg lest innlegget til TS flere ganger og det står ingenting om hvor lenge hun har vært i jobb??? Anonymous poster hash: e310d...0cd

Så lenge du har delvis aap, så opparbeider du deg ikke ny sykepengeperiode. Du må være fullt tilbake i jobb før denne perioden begynner å løpe.

Skrevet

Så lenge du har delvis aap, så opparbeider du deg ikke ny sykepengeperiode. Du må være fullt tilbake i jobb før denne perioden begynner å løpe.

Det er riktig. Du må fullt tilbake, og ha jobbet 26 uker deretter uten å ha vært syk utover arbeidsgiverperioden. Er du syk en periode blir det isteden full AAP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...