Gå til innhold

Under 5 uker igjen, og bekymrer meg for om kjolen vil passe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte kjole brukt dagen etter at min elskede fridde til meg (10. mars) Den passet nesten 100 %, kanskje en størrelse for stor. Jeg bestemte meg for å vente til litt nærmere bryllupet for å evt. få sydd den inn.

Nå har det seg slik at jeg ble gravid et par uker senere, og når jeg står brud vil jeg være drøyt 3 måneder på vei.....

Vi skal feire bryllupet nesten 200 mil fra der vi bor, og reiser dit neste helg for å få gjort en del forarbeid til bryllupet. Tenkte å ta med meg kjolen da, prøve den og se hvordan jeg ligger an. Jeg regner med at jeg ikke vil trenge å sy den inn allikevel, men hva gjør jeg hvis den ikke passer til bryllupet? Jeg merker allerede på kroppen at jeg er gravid, og har nok fått en synlig mage til jeg står brud....

Er det tidsnok å få endret på kjolen en uke før bryllupet? Tenkte å la kjolen ligge igjen i hjembyen min mellom turen vi tar nå og til jeg kommer dit en uke før bryllupet.

Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Frk Lykkelig!

Hva du skal gjøre ang. tilpassning kommer litt ann på hvor du har kjøpt kjolen. Har du kjøpt den i en brudesalong, vil de som oftest ta den inn eller legge den ut for deg. I så fall bør du kontakte dem nå, foklare situasjonen slik at de kan ta en titt på deg uken før bryllupet.

Eller ha en bra sydame som backup. Er selv gravid, og vet hvor fort kroppen kan forandre seg... Jeg opplevde at magen min liksom eksploderte i løpet av to uker, men kanskje ikke så tidelig som 3 mnd.

Men ha kjolen i nærheten uken før bryllupet, slik at du ikke får noen ubehagelige overraskelser!

Jobber i brudesalong, og det er ikke få gravide bruder som må få fin-tilpasset kjolen rett før bryllupet. Skulle du ha lagt på deg virkelig mye kan du trøste deg med at de fleste kjoler har litt sømmonn slik at de kan legges ut, dessuten finnes det flere måter å jukse på, slik at kjolen kan syes ut! Det vet de alt om i brudesalonger!

Lykke til med både bryllup og baby ihvertfall!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...