Sunshine Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Jeg sliter veldig med at all neglelakk begynner å flasse relativt lett. Jeg har nok litt myke negler, men ikke så ille nå som jeg har brukt negleforsterker en stund. Likevel begynner neglelakken å flasse lett av, og det starter som oftest ytterst på tuppen (naturlig nok). Jeg opplever det like håpløst om jeg bruker en blank neglelakk som base eller ikke. Det jeg ikke er flink til er å bruke top coat for da synes jeg neglelakken ofte blir tykk og man får merker i den med en gang. Mulig jeg gjør noe feil.... Jeg bruker mest Opi og Essie neglelakk. Hvordan legger dere neglelakk som varer i mer enn 2 dager?
Gjest Søgni Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Jeg bruker hurtigtørkende top coat, og da unngår jeg at den aldri tørker eller at det blir merker, samtidig som lakken holder lenger. OPI RapiDry heter den jeg bruker.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Jeg går til neglstudio og tar Shellakk (noen kaller det gelelakk) som er en helt hard og gjevn neglelakk som sitter i 3 uker. Her i oslo koster det 450kr på Lakkbar som ligger på de fleste kjøpesentrene. Bare å droppe inn uten time og det er helt fantastisk verdt det!!Anonymous poster hash: 4b36c...2bc 1
Høstblader Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Mine to beste tips er å legge lakk på selve tuppen (ikke kun fram til tuppen på oversiden av neglen) og legge et nytt lag top coat ca. hver tredje dag. Her har du en steg for steg guide som bør hjelpe. 1
Sunshine Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Ok nå har jeg prøvd forslagene som står i linken. Jeg sliter litt med å legge lakk på tuppene for det blir fort grisete, men jeg har gjort et forsøk. Nå får vi se hvor lenge det holder..... Shellack hos negledame har jeg ikke veldig lyst til, må man ikke tilbake for å få det fjernet? Jeg liker å ordne neglene selv. Endret 1. februar 2014 av Sunshine
Zzyzx Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Du bør bruke en hurtigtørkende overlakk. Essie Good to Go er bra, jeg regner med at OPI RapiDry også er bra. Når du legger overlakken bør den legges rundt negletuppen slik som Høstblader nevner. Grunnen til at jeg anbefaler Essie Good To Go er fordi den tørker såpass fort og hardt at det ikke tar så lang tid før den er så tørr og hard at det ikke blir merker. La ny lakk i dag selv, og med denne overlakken tok det 45 minutter fra start til slutt (base, to lag lakk og overlakk). Etter de 45 minuttene skiftet jeg på senga uten at det ble så mye som en bitteliten ripe i neglelakken. Jeg sleit tidligere med at jeg fikk mye merker i lakken, uansett hvor tidlig på dagen jeg la lakken så våkna jeg med lakenmønster på alle neglene dagen etter... Løsninge er rett og slett å bytte overlakk. 1
Sunshine Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Det gikk en halv dag før det begynte å flasse lett på tuppene, og etter et par timer var lakken på halve pekefingeren borte. Jeg skjønner ikke hvorfor mine negler er håpløse å ha neglelakk på? Jeg har nesten ikke hatt de i vann i dag (bare normal håndvask), og så har jeg ryddet litt hjemme en halvtimes tid. Utover det har jeg brukt hendene pent lite til annet enn å spise og surfe på mobilen. Top coaten jeg brukte er high shine fra Essie. Har ikke fått noen hakk i lakken, bare flassing. Endret 1. februar 2014 av Sunshine
Høstblader Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Det gikk en halv dag før det begynte å flasse lett på tuppene, og etter et par timer var lakken på halve pekefingeren borte. Jeg skjønner ikke hvorfor mine negler er håpløse å ha neglelakk på? Jeg har nesten ikke hatt de i vann i dag (bare normal håndvask), og så har jeg ryddet litt hjemme en halvtimes tid. Utover det har jeg brukt hendene pent lite til annet enn å spise og surfe på mobilen. Du hadde på overlakk? Hvis jeg tar lakken litt over tuppen pluss overlakk (og et nytt strøk overlakk etter noen dager), så holder den seg like fin iallefall en uke.
Suss81 Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Bruker du håndkrem før du lakkerer neglene?
Sunshine Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Nei, bruker aldri håndkrem... Og hadde overlakk. Jeg la et ekstra lag overlakk nå og var nøye med tuppene så får vi se.... Endret 1. februar 2014 av Sunshine
Kvist Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Du sier ikke om du renser neglene for ALT av fett før du legger lakken. For meg er det forskjellen på om lakken holder i to eller åtte dager. Edit: Noen neglelakkfjernere inneholder olje, de er ikke noe særlig å bruke før du skal legge ny lakk. Endret 1. februar 2014 av Kvist
Suss81 Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 Har du prøvd å bruke neglelakksfjerner på rene negler før du legger på lakken? Hos meg preller lakken av om jeg har litt rester av fett/olje på neglen før jeg lakker
Sunshine Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Jeg hadde akkurat fjernet gammel lakk så jeg vil tro det skulle holde? Bruker en sort boks jeg putter fingrene nedig og gnir av, ikke noe billige greier tror jeg (det var en gave). Kommer ikke på navnet akkurat nå... Endret 1. februar 2014 av Sunshine
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 Har du tykke lag med neglelakk da? Av erfaring må jeg si at øvelse gjør mester. Etter hvert som jeg ble bedre på å legge neglelakken, (tynnere strøk og mer presis påføring), har også neglelakken begynt å sitte lengre. Anonymous poster hash: 94f5a...62f
Sunshine Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Har du tykke lag med neglelakk da? Av erfaring må jeg si at øvelse gjør mester. Etter hvert som jeg ble bedre på å legge neglelakken, (tynnere strøk og mer presis påføring), har også neglelakken begynt å sitte lengre. Anonymous poster hash: 94f5a...62f Nei veldig tynne lag, ellers blir det fort klumpete. Føler meg rimelig dreven til å legge lakken siden jeg må gjøre det så ofte. med to lag Opi er det fremdeles litt gjennomsiktig. Kan det være neglene mine da? Eller at jeg bruker en negleforsterker under og ikke en normal base? Endret 1. februar 2014 av Sunshine
Kvist Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Kom på en annen ting, legger du lakken helt i kantene på neglene? Jeg får bedre holdbarhet om jeg lar det stå igjen en tynn linje uten lakk der hvor negl møter hud.
Zzyzx Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Eller at jeg bruker en negleforsterker under og ikke en normal base? Det kan være derfor. Jeg ville prøvd med en annen base for å se om det hjelper.
Sunshine Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 1. februar 2014 Noen som har tips til god base? Kom på en annen ting, legger du lakken helt i kantene på neglene? Jeg får bedre holdbarhet om jeg lar det stå igjen en tynn linje uten lakk der hvor negl møter hud. Nei legger den ikke helt inntil. (Det er fra tuppen og sidene det begynner å flasse)
lashara Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Du kan legge gellakk hjemme. Depend har ett bra kit. De selger det på kicks og hm.
Fantomina Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå